När kan man börja träna?

Fossing

Trådstartare
När man har köpt en ny häst? Och då menar jag lätt hoppträning för tränare.
Har precis (i lördags) fått hem min gamla ponny som varit på annat håll i tre år. Han är lugn och cool och jag var i ridhuset idag och han var mycket trevlig. Vi känner ju redan varandra! Tycker ni det är för tidigt att börja hoppa lektion om lite mer än en vecka? Han tycker det är kul att hoppa, är i full kondition och vi ska bara hoppa pyttehinder eftersom JAG är så sjukt otränad. Det borde väl gå bra? Eller kommer han tycka att jag ställer för stora krav, ska jag låta honom "landa" ett tag till? Han är 16 år och verkar trivas bra på nya stället.
 
Sv: När kan man börja träna?

Låter bra tycker jag, tycker inte det är för tidigt. Lycka till på träningen! :)
 
Sv: När kan man börja träna?

Låter bra tycker jag, tycker inte det är för tidigt. Lycka till på träningen! :)
 
Sv: När kan man börja träna?

Det borde gå bra ;) I och med att du och hästen känner varandra redan.
 

Liknande trådar

Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
760
Senast: Lutten
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 032
Ridning Viss rambling-varning bör nog utfärdas. 😆 Har, efter snart 2 år i ett nytt land, hittat ett mindre stall nära där jag bor som jag har...
Svar
4
· Visningar
1 351
Dressyr Ja alltså, det här är tyvärr ”som vanligt”. Han började med det här på förra stället och 80 % av alla pass kastar han sig minst två...
Svar
19
· Visningar
619
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp