När kan man börja träna?

Fossing

Trådstartare
När man har köpt en ny häst? Och då menar jag lätt hoppträning för tränare.
Har precis (i lördags) fått hem min gamla ponny som varit på annat håll i tre år. Han är lugn och cool och jag var i ridhuset idag och han var mycket trevlig. Vi känner ju redan varandra! Tycker ni det är för tidigt att börja hoppa lektion om lite mer än en vecka? Han tycker det är kul att hoppa, är i full kondition och vi ska bara hoppa pyttehinder eftersom JAG är så sjukt otränad. Det borde väl gå bra? Eller kommer han tycka att jag ställer för stora krav, ska jag låta honom "landa" ett tag till? Han är 16 år och verkar trivas bra på nya stället.
 
Sv: När kan man börja träna?

Låter bra tycker jag, tycker inte det är för tidigt. Lycka till på träningen! :)
 
Sv: När kan man börja träna?

Låter bra tycker jag, tycker inte det är för tidigt. Lycka till på träningen! :)
 
Sv: När kan man börja träna?

Det borde gå bra ;) I och med att du och hästen känner varandra redan.
 

Liknande trådar

Ridning Viss rambling-varning bör nog utfärdas. 😆 Har, efter snart 2 år i ett nytt land, hittat ett mindre stall nära där jag bor som jag har...
Svar
4
· Visningar
1 351
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 442
Senast: Fiorano
·
Kropp & Själ Jag måste börja träna. Är sjukt otränad med usel kondition. Verkligen usel och väger klart mer än jag borde göra. Behöver tips på bästa...
2
Svar
28
· Visningar
1 583
Senast: Rie
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 124
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Uppdateringstråd 29
  • Mat till kräsen liten valp

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp