Bukefalos 28 år!

När kom allt igång efter att ha slutat med preventivmedel?

Hagens_Zorba

Trådstartare
Ni som använt preventivmedel i många år som gör att ni inte har ägglossning eller naturlig mens, hur lång tid tog det tills att ni fick igång mensen när ni slutade? Var ni fertila innan det (hade ägglossning)?
När bör man kolla upp det om det fortsätter utebliva?

Jag har käkat piller och sen gått över till p-ring, det var ca 14 år sedan jag hade naturlig mens.
Slutade med ringen för 4 månader sen och har inte märkt av varken ägglossning eller mens (vet inte om jag skulle känna av ägglossning, det var ju så många år sen jag hade nån så jag minns inte).
 
Första gången jag slutade med p-piller efter ca 8 år så tog det 8 månader innan jag fick mens igen. Började äta piller strax efter detta igen så hann aldrig märka om den blev regelbunden. Slutade sedan efter ca 2 år igen och då tog det 4 mån till första mensen, sedan kom den med 3-4 mån mellanrum tills den kom varje månad ungefär 1 år efteråt. Då blev jag även gravid så då var jag iaf fertil igen...

Innan p-pillren så hade jag klockren regelbunden mens.
 
Ni som använt preventivmedel i många år som gör att ni inte har ägglossning eller naturlig mens, hur lång tid tog det tills att ni fick igång mensen när ni slutade? Var ni fertila innan det (hade ägglossning)?
När bör man kolla upp det om det fortsätter utebliva?

Jag har käkat piller och sen gått över till p-ring, det var ca 14 år sedan jag hade naturlig mens.
Slutade med ringen för 4 månader sen och har inte märkt av varken ägglossning eller mens (vet inte om jag skulle känna av ägglossning, det var ju så många år sen jag hade nån så jag minns inte).


Jag åt Cerazette i 12år och hade inte haft mens på dessa 12 åren, utom en mindre blödning. Jag slutade med pillren i början på december och blev gravid i början på Mars utan att blöda efter pillerstopp.
 
Åt p-piller från jag var mellan 15-20,5 år.
Slutade då för att bli gravid. Fick ägglossning direkt och blev gravid under andra cykeln. Första försökte vi inte då jag bodde i utlandet då och ännu inte kommit hem.

Sedan åt jag p-piller under ca 1 år innan jag slutade igen, och blev gravid på en gång på första cykeln.

Därefter åt jag p-piller i 4 år innan jag bytte till hormonspiral och hade den i 2 år. Tog ut den och blev gravid på första försöket igen.
Jag hade ingen mens alls under dom två åren med spiralen.
 
Hade p-stav i 2,5 år, sedan minipiller i ytterligare 1,5 år. Mens och ägglossning kom igång på ett par månader.
 
Jag åt p-piller i fem år, slutade vid årsskiftet. Fick igång mensen direkt, men bara en månad eller två, sedan försvann den. Visade sig att jag hipp som happ blivit gravid.
 
Använt p-spruta, 6 månader efter sista sprutan brukar det komma igång, motsvarar ungefär 3 månader efter upphörande (de tas var 12e vecka).

Men den här gången tog jag bara 1 spruta i november och har fortfarande inte haft ägglossning eller (såklart) normal mens.
 
Slutade med cerazette efter 9 års användning i november förra året. Gravid i februari. Hann ha två menscykler innan dess, första kom ca 14 dagar efter pillerstopp. Kroppen verkade vara på hugget. :D
 
Jag använde cerazette under 7 år. Ingen mens under tiden. När jag slutade tog det typ 4 veckor innan mensen kom igång. Har sedan dess haft regelbunden mens ( har nu kopparspiral)
 
Ni som använt preventivmedel i många år som gör att ni inte har ägglossning eller naturlig mens, hur lång tid tog det tills att ni fick igång mensen när ni slutade? Var ni fertila innan det (hade ägglossning)?
När bör man kolla upp det om det fortsätter utebliva?

Jag har käkat piller och sen gått över till p-ring, det var ca 14 år sedan jag hade naturlig mens.
Slutade med ringen för 4 månader sen och har inte märkt av varken ägglossning eller mens (vet inte om jag skulle känna av ägglossning, det var ju så många år sen jag hade nån så jag minns inte).
Det ska komma igång inom ett halvår, annars är det något annat strul (som dock kan lösa sig av sig själv) men det är vanligt att det går mycket fortare än så. För mig tog det knappt en månad innan ägglossningen kom igång.

Avvakta ett litet tag, har inget hänt 6 månader efter pillerstopp är det vettigt att gå till en duktig gynekolog.
 
Ni som använt preventivmedel i många år som gör att ni inte har ägglossning eller naturlig mens, hur lång tid tog det tills att ni fick igång mensen när ni slutade? Var ni fertila innan det (hade ägglossning)?
När bör man kolla upp det om det fortsätter utebliva?

Jag har käkat piller och sen gått över till p-ring, det var ca 14 år sedan jag hade naturlig mens.
Slutade med ringen för 4 månader sen och har inte märkt av varken ägglossning eller mens (vet inte om jag skulle känna av ägglossning, det var ju så många år sen jag hade nån så jag minns inte).

Jag använde p-spruta i 2år och när jag slutade med den tog det 1månad innan mensen kom igång. Efter det kondom i 2år och sedan p-piller ca 1år tror jag som jag slutade med 6juni i år, idag fick jag mens.
 
Hade p-piller ca 5 år gick över till p-ring för ca 2 år sedan. Tog ut sista ringen slutet på maj och hade "p-ringsmensen." 26 dagar senare mens som jag antar var riktig. 26 dagar efter det mens igen. Så på min cykel märks ingen större skillnad. Men tusan vad mycket bättre jag mår utan dessa hormoner!!
 
Käkade p-piller i 8 år, uppehåll en månad, började käka p-piller igen 6 månader, ingen mens där i mellan.
Slutade med pillerna i samband med en abort och satte samtidigt in p-stav.
Tog ut p-staven 5 juni i år och fick mens (första riktiga på 12 år typ, helt sjukt!) 3 och en halv vecka senare.
 
Jag hade p-stavar i nästan 20 år och hade ganska oregelbunden mens under de åren, i snitt typ varannan, var tredje månad. Tog ut sista staven för några år sen, mensen kom igång månaden efter och har varit som ett urverk sedan dess.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej, ny här på forumet hoppas att dessa frågor är ok att ställa. Tänker att det kanske finns någon här att prata lite med om detta...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 492
Senast: Tora
·
Kropp & Själ Jag känner mig sjuk färdig med det här med mens och PMS. Jag har ett barn och vill inte ha fler, så nu känns det inte som det är nån...
2
Svar
22
· Visningar
2 256
Senast: Ms_Antrop
·
Gravid - 1år Undrar hur lång tid det tagit för andra att få ägglossning igen och sedan bli gravid efter "onormalt" tung behandling med preventivmedel...
Svar
3
· Visningar
1 172
Senast: CajsaStina
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 200
Senast: Bapelsin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp