Bukefalos 28 år!

När man inte riktigt vet..

Kivina

Trådstartare
Jag vet inte riktigt hur jag ska formulera mig, jag befinner mig i en rejäl nedförsbacke när det kommer till jobb, hälsa och framtidsplaner.

Jag jobbar idag som enhetschef inom LSS och har så gjort sen 2013. Jag är inte helt nöjd med min arbetssituation pga bristande kontroll över arbetet samt att min arbetsgivare lämnar en del att önska när det kommer till rutiner, processer och annat som kan göra arbetet enklare. Det finns många utvecklingsområden, men jag hinner inte arbeta med dom i den mån jag vill. Jag presterar så som jag önskar att jag skulle på arbetsplatsen.

2006 skadade jag nacken och har sen dess en hel del bestående men i form av värk, stelhet, huvudvärk, balanssvårigheter och yrsel. Även detta påverkar min arbetsprestation. Jag har en del sjukskrivningsdagar, mest i form av strödagar ca 1 dag varannan månad, på grund av migränaktig huvudvärk. Men också en längre sammanhängande sjukskrivningar där kroppen checkade ut på grund av stress.
I januari krockade jag med en älgkalv i relativt låg hastighet (hann nog bromsa ner till 70 km/h), men självklart fick nacken en ny smäll. Mina problem har förvärrats markant och jag ska till läkaren nästa vecka för att utredas.

Sen trivs jag inte där jag bor. Jag känner mig rätt ensam och uttråkad.

Nå men 'sök annat jobb' säger ni. Men jag tänker, vem vill rekrytera mig till en tjänst där de riskerar att få någon som är sjukskriven titt som tätt på grund av en skada? Jag vet att jag är duktig på mitt område, jag är kreativ, nytänkande, pedagogisk och har lätt att lära. Jag ser helheten snabbt och är duktig på att ta till mig ny information, nya arbetssätt och jag ställer höga krav på mig själv.

Jag har fastnat lite i en hopplöshet och kommer inte framåt. Jag har varit på flertalet intervjuer hos olika arbetsgivare, men får aldrig jobben. Jag har frågat rekryterarna om feedback och får till mig att jag gör jättebra intervjuer men att de som blir erbjuden tjänsterna har längre erfarenhet. Jag får också positiv kritik om min personlighet och att jag sprider energi omkring mig (undra hur när jag själv känner mig totalt urlakad).

Hur går jag vidare? Jag ska på mitt läkarbesök på onsdag och jag är livrädd för att läkaren vill sjukskriva mig, jag tänker att det kommer att vara till min nackdel i jobbsökandet och referenserna. Men också det faktum att vi just nu har mycket på jobbet i form av semesterplanering och annat som måste vara klart inför sommaren utöver det dagliga arbetet. Jag är också rädd att man kommer att konstatera jag kommer att leva med de problem jag har i dagsläget. Kommer jag att orka arbeta alls med den typen av arbete jag gör idag?

Ursäkta röran i inlägget, men jag är rejält orolig för min situation och vet inte riktigt hur jag ska ta mig ur den här onda spiralen..
 
Det jag tänker på, får du någon hjälp o stöd för dina bekymmer med kroppen? O då tänker jag inte enbart på läkare utan andra professioner så som sjukgymnasten o arbetsterapeuten.
 
Det jag tänker på, får du någon hjälp o stöd för dina bekymmer med kroppen? O då tänker jag inte enbart på läkare utan andra professioner så som sjukgymnasten o arbetsterapeuten.

Jag har kontinuerligt gått hos sjukgymnast i perioder när besvären tar över min vardag. Jag har även genomgått en 10 veckors rehab där sjukgymnast, arbetsterapeut, psykolog och läkare var delaktiga.

Jag har fått mycket hjälp att hantera min smärta efter det, men idagsläget är besvären värre pga krocken med älgen. I dagsläget går jag på behandlingar i Finland hos en "massör" (hennes titel är jäsenkorjaaja på finska), hon jobbar massor på att få upp de låsningar jag har i kroppen.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
801
Kropp & Själ Ursäkta rörig text, men det är natt. Jag vet inte var jag ska vända mig för att få hjälp. Jag mår jättedåligt och är desperat. Har...
Svar
6
· Visningar
805
Kropp & Själ Vart vänder man sig när man inte kan få hjälp av vården? Jag fungerar inte på arbetet, min hjärna lägger av och den står liksom och...
2
Svar
38
· Visningar
2 022
Skola & Jobb Jag kommer antagligen bli uppsagd, enligt vad min arbetsgivare har sagt. I övrigt har jag inte fått mycket info om vad som kommer...
2
Svar
29
· Visningar
3 033

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppfödare som slutat svara
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp