Bukefalos 28 år!

När man säljer sina bästa vänner.

Twihard

Trådstartare
Har nu lagt ut mina ponnyer på annons.🥺 Och det gör SÅ ont. Jag vet att det är för deras eget bästa, att de får ett mer aktivt liv med någon annan. Men jag som alltid tänkt att de stannar hos mig livet ut.🥺 Men de är ponnyer och kan säkert ha 30 år kvar. Den orken har inte jag.😔

Jag förstår att man kommer ignom sorgen och "förlusten". Som när hästar dör från en så lär man sig leva med det. Men nu ska man släppa kontrollen, inte bara taget. Allt ansvar. Hur överlever man?🥺

Fått till mig att se fram emot något annat man kan få genom att sälja, även om det inte ersätter eller tar bort sorgen. Hur "fånigt" det än må vara. Men jag vet inte...

Förlåt för flummigt inlägg, men behövde skriva av mig.
 
Du kanske ska fundera över hur du vill ha det sen, vill du ha kontakt med den nya ägaren?
Jag är en sån som gärna vill ha kontakt, hör av mig och liksom "se hur fint vi har det :love:" men alla gillar ju inte det (vilket självklart respekteras). Kanske något att fundera på om det skulle göra saken lättare (eller svårare!)
 
Du kanske ska fundera över hur du vill ha det sen, vill du ha kontakt med den nya ägaren?
Jag är en sån som gärna vill ha kontakt, hör av mig och liksom "se hur fint vi har det :love:" men alla gillar ju inte det (vilket självklart respekteras). Kanske något att fundera på om det skulle göra saken lättare (eller svårare!)
Vet inte vad som vore bäst. Vill gärna ha kontakt och att nya köpare kan rådfråga mig om de undrar över saker, men kommer behöva ta bort alla hästgrupper osv på fb för att slippa se vad jag förlorat på det viset :(
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 366
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 811
Senast: Mia_R
·
  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 774
Senast: Rie
·
Gnägg Lite bakgrund: Är 18, snart 19 år och har alltid hållit på med hästar och min mamma lika så. Vi hade lite olika hästar under min...
2
Svar
29
· Visningar
7 225
Senast: Trissa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp