Bukefalos 28 år!

När sluta använda spjälskyddet i sängen?

_bed_of_roses_

Trådstartare
Nu är snart Indra 6 månader gammal och jag vet inte när det tyckts vra en bra ålder att sluta använda skyddet. Indra river ner det varje gång hon ligger i sängen och hur hårt man än binder det så drar hon ner det.

Min säng har inte så stort mellanrum mellan spjälorna så jag vet inte hur jag kan göra eller om det blir farligt för indra om jag tar bort det.

Hur har ni gjort?
 
Sv: När sluta använda spjälskyddet i sängen?

Snäckan har kvar sitt, och det får nog sitta där ett bra tag. Hon pillar mycket med det, men jag knyter knopar som hon inte får loss...
 
Sv: När sluta använda spjälskyddet i sängen?

:eek:
moa skulle bli skitsur om jag tog bort hennes, det är ju hennes alternativa kudde!!
pic_show_id30576935.html


+ att den är jäkligt god att suga på:D

sen snurra och vrider hon sig helvarv hela tiden och jag skulle vara rädd för att hon fastnar med en fot, så det får vara kvar här.
 
Sv: När sluta använda spjälskyddet i sängen?

Jag tog aldrig bort det. Skulle inte våga riskera att hon fastnade på nåt vis plus att hon oftast sov på fel ledd i sängen med skallen mot spjälorna, så det var bra med lite mjuk dämpning :P Hon sov i spjälsäng tills hon var ca 1,5 år gammal.
 
Sv: När sluta använda spjälskyddet i sängen?

Jag minns inte hur gammal tösen var när jag tog bort mitt spjälskydd, men det var omgående efter att hon lyckats knöla ned benet mellan det och madrassen och satt fast i ett järngrepp med benet utanför spjälan ändå. Min dam är, och har alltid varit, väldigt knölig med händer och fötter och lyckas alltid klämma in dem på de mest konstiga ställen
 
Sv: När sluta använda spjälskyddet i sängen?

Om du finns i närheten så kan jag inte tänka mig att hon kan skada sig allvarligt om du tar bort det - för om hon skulle fastna så lär hon ju höra av sig och du kan komma och hjälpa henne? Annars har jag bestämt för mig att när jag var liten på 70-talet så trädde man spjälskyddet mellan varannan spjäla. Det kan du kanske prova så står det nog emot bättre om hon är på det (och då borde det ju i alla fall vara svårare att få in en fot mellan spjälorna).
 
Sv: När sluta använda spjälskyddet i sängen?

Jo hon sover i sitt egna rum och jag skulle höra om hon började gråta för att hon fastnade för vaknar av att hon ligger och små pratar på morgonen utan problem.

Men jag skall faktist testa med att sätta det som du sa med varannan spjäla fär då kanske det är svårare för henne att ta ner det.
 

Liknande trådar

Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
11 770
Senast: tott
·
Övr. Katt Hejsan, jag heter Jonas och har en blandras (50% ragdoll, 50% huskatt) vid namn Lizzy, hon är ett år gammal om ett par dagar och är...
Svar
8
· Visningar
1 898
Senast: Praefatio
·
Hundhälsa 2 år gammal, HD A. I väldigt god kondition och välmusklad. Alltid betraktats som "lite klumpete", och var svår att lägga rakt vid...
Svar
18
· Visningar
779
Senast: AraSlei
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
2 240

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Fästingmedel på innekatt
  • Magsjuk hund
  • Kastrera ja eller nej

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp