Bukefalos 28 år!

När var ert underliv helt återställt efter förlossningen?

pernilla_s

Trådstartare
Det är nu tre veckor sedan min Jag hade inga problem efter min första förlossning och märkte inte av några svullnader eller något, blev inte heller sydd den gången.

Denna förlossningen blev mer komplicerad och jag är fortfarande lite svullen i mellangården och är öm vid beröring av mellangården. Jag har som en rak hård smalupphöjning från själva slidöppningen till tja bak... :o Inte ett dugg mysigt. Jag vill ju att detta går ner och kan inte hjälpa att jag är lite orolig för att det ska vara något som gått sönder.

Så nu vill jag veta hur lång tid det tog för er att bli återställda.
 
Sv: När var ert underliv helt återställt efter förlossningen?

Det är nog väldigt induviduellt, är du orolig ska du ringa din bm så hon tar en koll, är ju enklare att åtgärda det nu än sen.

Att man gör efterkontrollen vid 9-12 veckor efter förlossningen är för då brukar man vara återställd, sa if bm till oss på föräldrautbildningen.
 
Sv: När var ert underliv helt återställt efter förlossningen?

Jag minns faktiskt inte hur lång tid det tog, men jag tycker jag känner igen det du skriver om upphöjningen. Jag brast rejält och blev sydd på operation. Hade faktiskt ingen aning om att man kunde slippa svullnad efter att fått barn som du första gången, den svullnaden jag hade var inte av denna världen och jag kunde inte sitta utan ont i 1-2 veckor.

Vad jag minns tror jag att jag kände mig återställd (med undantag att man var lite uttöjd fortfarande) vid återbesöket hos BM vid 12 veckor.

Det är nog mycket individuellt beroende på läkkött och hur illa däran man var.

Lycka till!
 
Sv: När var ert underliv helt återställt efter förlossningen?

Fast upphöjningen ska ju inte bero på att jag brast, fast det gjorde den kanske inte på dig heller. För jag brast bara lite och det inuti och blev bara sydd med två stygn.

Jag vill ju bli åteställd så jag kan rida min häst.
 
Sv: När var ert underliv helt återställt efter förlossningen?

Nu kollade jag aldrig efter och minns ej exakt, men jag brast mest inuti och lite bakåt om jag förstod det rätt, men absolut inte som hela upphöjningen. Jag tolkade det mer som en svullnad.

Men gå och undersök dig om du är orolig!
 
Sv: När var ert underliv helt återställt efter förlossningen?

Nu kollade jag aldrig efter och minns ej exakt, men jag brast mest inuti och lite bakåt om jag förstod det rätt, men absolut inte som hela upphöjningen. Jag tolkade det mer som en svullnad.

Men gå och undersök dig om du är orolig!

Men då låter det ungefär som jag. Då verkar det vara fullt normalt. Har pratat med bm och hon sa att man kunde vara svullen i några veckor.
 
Sv: När var ert underliv helt återställt efter förlossningen?

Jag tror mycket att du är orolig eftersom du kom lätt undan förra gången (om man får säga så ;)) och därför blir osäker över det du nu ser/känner.

Eftersom du råkade ut för så pass små skador tror jag du säkert snart är återställd. Jag frågade hur många stygn det blev (tänkte jämföra med syrrans 4) men doktorn såg bara förvånat på mig och sa att hon inte räknat (= massor :crazy:). Och även för mig gick det bra!!

Men självklart hoppas man det sker så snabbt som möjligt.
 
Sv: När var ert underliv helt återställt efter förlossningen?

Jag hade också en svullnad som du beskriver, den förvann efter 5 veckor, men den kom helt plötsligt tillbaka förra veckan alltså v 7 har dock inte ont utan bara svullen...
jag sprack bara inuti dock mer en 2 stygn... :crazy:
 
Sv: När var ert underliv helt återställt efter förlossningen?

Man kan säga att jag kom lätt undan förra gången... Att det inte kunde bli lika lätt denna gången.:mad: Jag känner ju inte alls igen detta, men verkar ju vara helt normalt. Nej det är väl bara att ta det lugnt och låta det ta den tiden det tar.
 
Sv: När var ert underliv helt återställt efter förlossningen?

Efter 4 månader. Kände mig ganska bra efter 2, sämre igen efter 3, och sen bra vid 4. Har dock fortfarande men (13 månader) och kommer troligen alltid ha ont när jag hostar och nyser. :crazy:
 

Liknande trådar

Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
20 787
Hästvård Hej. Får snart panik över min häst, vet inte vad jag ska göra med henne. Hon fick mugg/rasp i sommras, inifrån då det var torrt och...
Svar
19
· Visningar
3 887
Senast: Hedwig
·
Hästvård Jag har ett sex år gammalt sto, importerad från Lettland som unghäst och i min ägo sedan hon var drygt 3,5 år gammal. Den här sommaren...
Svar
10
· Visningar
3 000
Senast: mackan
·
Hästvård Jag har säkt bland trådarna men kan inte hitta någon som riktigt besvarar min fråga och mina funderingar... Jag vet att stons cykel inte...
Svar
16
· Visningar
2 898
Senast: Docka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp