Bukefalos 28 år!

När visste ni att det var dags?

B

Becca

Ni som redan har barn/ är gravida, när visste ni att ni var redo att skaffa barn? Eller var det något som bara hände av "misstag" som en del berättar?
Jag har inga barn än så länge, men kan ibland känna att det borde vara dags inom ett par år. Samtidigt är jag lite "rädd" för att det är ett ENORMT ansvar och det följer med dig i resten av ditt liv.
 
Sv: När visste ni att det var dags?

Vi planerade inte vår son och vi ångrar honom inte!

Stooooor, enorm förändring, men verkligen inte till det sämre.
 
Sv: När visste ni att det var dags?

Vi planerade att skaffa barn eftersom vi båda kände en stor längtan. Och nu är hon här, och jag kan säga att sluta med p-pillren är det bästa beslut jag har tagit i hela mitt liv.
 
Sv: När visste ni att det var dags?

Vi planerade Rasmus, jag var verkligen toksugen efter en bebis och vi hade alla förutsättningar vi ville ha innan vi skaffade barn.

Jag kan bara säga att livet börjar samtidigt när man skaffar barn, och inte tvärt om som många verkar tro ;)
 
Sv: När visste ni att det var dags?

Vi planerade vårt barn. Att vänta lite längre fanns liksom inte riktigt på kartan längre för mig eftersom jag är 38 år nu (och sonen är 4 månader snart).

Just för att jag visste att det liksom var "sista chansen" nu så kände jag aldrig någon tveksamhet om vi fattat rätt beslut under graviditeten. Som ju annars kan vara rätt vanligt att man känner. Jag visste ju att jag vill ha barn och jag har haft 20 år som myndig vuxen att bara ägna mig åt vad jag vill så nu är det dags att fokusera på något annat. ;)

Jo, det är ett enormt ansvar. Men samtidigt så är det ju en enorm glädje och lycka.
 
Sv: När visste ni att det var dags?

Planerade tillsammans även om jag tog det första steget så kändes det att nu var det rätt väg att gå :) Vi hade ekonomi för det och ett förhållande som skulle hålla.

Sedan gick det inte på en gång heller innan jag blev gravid så då hann man längta en hel del och det kändes verkligen rätt att få barn.

Javan
 
Sv: När visste ni att det var dags?

Jag känner det att mitt liv började när jag fick Loke. Jag kände det att mitt liv inte hade någon egentlig mening innan jag blev med barn. nu känner jag att jag gör något värdefullt med mitt liv. för varje dag som går, blir man lyckligare med sitt barn.
 
Sv: När visste ni att det var dags?

Precis, tiden innan man blev gravid tyckte man var skitkul då, men nu när man är mamma så var det bara tidsfördriv ;)

Tiden går fort när man ahr roligt, och den går verkligen fort när man är gravid och förälder :eek: Shit Rasmus blir snart 5 månader!!
 
Sv: När visste ni att det var dags?

Ja, nu är det lyx att kunna t.ex äta middag i lugn och ro eller se på en film osv.

Nu när alla rutiner är som dom ska vara och funkar kanonbra så är allt lättare.

Loke växer så det står härliga till. Är 10.5 kg tung och 72,5 cm lång och redan 6 månader gammal. Men det känns inte som ett halvt år redan!

TS: Det är ett enormt ansvar, men om du känner dig själv och tror att du är redo för ett barn, så har du ju alltid 9 mån på dig att förbereda! :p
Jag var inte förberedd nånting eftersom att han inte var planerad, men det har gått bra ändå.
Men det beror ju självklart från människa till människa.
 
Sv: När visste ni att det var dags?

Min son på snart 1 år var inte planerad, men jag längtade efter barn och kände mig redo. Och han är verkligen det bästa som hänt mig och ajg skulle göra allt för honom. :love: Finns ingen större glödje i mitt liv även om det är jobbigt ibland. När de gnäller hela tiden, men det är helt klart värt det, speciellt när han slänger sig lver en och ger mig en puss. :love:

Nu får jag min andra i maj och denna gången kände jag mig inte alls redo. Han var inte heller planerad. Jag är väldigt nervös över hur det ska bli med två..

Jag är alldeles för fertil för mitt bästa så efter denna blir det dubbla skydd. :angel:
 
Sv: När visste ni att det var dags?

Stora killen, sist Rasmus blev vägd (4½ mån) stanna vågen 6,8 ;)

Det roliga är ju att det händer nya saker varje dag. Och det bästa är att Rasmus sover från 22-09 ;) Vaknar vid 04:30 men då vill han bara ha nappen (antar att det är hans bebisinstinkt att vakna för att se att mamma är kvar)


Det tog 8 månader för oss innan de tog sig, men det var ändå en chock och är jag redo? Vela ta bort, behålla, ta bort, gråta för man tänker så om "det" och behålla osv osv och så var det nästan hela gravidieten och sen paniken när man vekrligne insåg att man inte ska ha bebisen i magen utan den ska ut när den är klar, förlossningen, blöjor, hur vet man vad bebisen vill, hur bär man en bebis? hur ammar man?


Men av någon konstig anledning så är man bara världsbäst när man landat och inser att den lilla söta varelsen är ens barn, ens eget kött och blod :love:
 
Sv: När visste ni att det var dags?

Inser först och främst att jag INTE har en bebis som min avatar.

*ber till Gud och hoppas att jag får svara ändå* :angel:

Min förstfödde var definitivt inte planerad, dock när vi väl insåg att vi skulle bli föräldrar, mycket efterlängtad. :love:
2½ år senare så föds "vår nummer två". I allra högsta grad planerad. :)
Sen var vi överens om att två var lagom och de har nytta och sällskap av varandra...osv...osv.

Nu har vi fyra!!!
När det gällde de två sista (?) så hade vi gjort allt som stod i vår makt för att inte få fler barn.
Men vi verkar som gjorda för att producera barn med varandra. :o

Alla är dock älskade för dem de är och jag är idag en MYCKET stolt fyrbarnsmor.
Ibland blir livet inte alls som man har tänkt sig, det kan ju bli mycket bättre!!
Läkaren som räddade livet på vår första tös sade; Barn är inget man planerar, det är en gåva. :love:
Jag håller med. :)
 
Sv: När visste ni att det var dags?

Nää...Ni gjorde "det" :angel:

Haha på tal om "det", när min bror var i åttaårsåldern blev min mammas vännina gravid. Mattias brukade vara där hemma efter skolan tills mamma slutade jobb, och en dag fick han veta att hon var gravid. Mattias kommentar: Men mamma, då har hon gjort "det"!
 
Sv: När visste ni att det var dags?

Stora killen, sist Rasmus blev vägd (4½ mån) stanna vågen 6,8 ;)

Det roliga är ju att det händer nya saker varje dag. Och det bästa är att Rasmus sover från 22-09 ;) Vaknar vid 04:30 men då vill han bara ha nappen (antar att det är hans bebisinstinkt att vakna för att se att mamma är kvar)


Det tog 8 månader för oss innan de tog sig, men det var ändå en chock och är jag redo? Vela ta bort, behålla, ta bort, gråta för man tänker så om "det" och behålla osv osv och så var det nästan hela gravidieten och sen paniken när man vekrligne insåg att man inte ska ha bebisen i magen utan den ska ut när den är klar, förlossningen, blöjor, hur vet man vad bebisen vill, hur bär man en bebis? hur ammar man?


Men av någon konstig anledning så är man bara världsbäst när man landat och inser att den lilla söta varelsen är ens barn, ens eget kött och blod :love:

loke somnar alltid vid 8 på kvällen och vaknar vid 5 på morran. då får han välling och efter en stund somnr han igen till mellan 7 och halv 9. vi tycker det är lyx i jämfört med var det var innan! han ligger mest och pratar, typ talar om att han är vaken:p.
det tog ca 6 veckor för oss. vilket inte var så smart egentligen men vi är bra föräldrar och älskar honom enormt och det är ju allt som räknas egentligen. :love:

jo, om jag inte hade slagit fel nr så hade ju vi inte haft loke här. vi valde att ta bort honom från början. men sen när jag kollade i vilken vecka jag var och läste var allt det innebar, så förstod jag att det här var en en liten människa med hjärna och hjärta som levde. skulle jag döda den människan? nej, vi valde att behålla honom. och vi älskar honom så mycket så att det inte går att beskriva.

man fick ju lite panik. vad fan har jag gett mig in i? nej, jag vill festa, jag vill leva! men det är det bästa beslutet vi har tagit att behålla honom. han är hela vår värld. visst så vill man ju ha det bättre ställt och vi kommer att få det förr eller senare. men pengar är inte aööt i världen. vi kan försörja honom och vi har massa kärlek. det är det som behövs! :love:

visst är förlossningen det häftigaste och det underbaraste man någonsin kan uppleva?
 
Sv: När visste ni att det var dags?

gaaah! dumma tangentbord!

vi har ett nytt som är aningen segt och trögt. plus en dator som är väldigt seg den med trots att vi har 24 mbts.
 
Sv: När visste ni att det var dags?

Inte i matväg i alla fall :eek: Att de går in så mkt mat i en så liten kropp, han äter ju mest här hemma, ojoj hur ska det här sluta när han blir 14-15 :crazy:

Han väger mer men är bra många cm kortare än min bästa kompis dotter som är 2½ veckor yngre.

Hon kommer va med i top model och Rasmus i Du är vad du äter (hihi han är en tutte)
 
Sv: När visste ni att det var dags?

Hahah, Loke kommer att vara med i "du är vad du äter" också.
Han äter allting. Har aldrig krånglat. äter hela måltider med riktig, vanlig mat och fick börja med välling när han var mellan 4 och 5 månader. Det står 6 mån på förpackningen. NAN 2, grör och smakisar när han var 3 månader. Men det är bara för att han anses ligga över det normala i kurvan, men han följer ändå sin egna väldigt bra.

När han blir tonåring: HUGA!
Med det humöret han har nu så.......*:p
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 470
Senast: Milosari
·
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 197
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 639
Senast: Nixehen
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 213
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp