Bukefalos 25 år!

T

Tomaten

Flyttade min häst i går kväll, han är väldigt lugn o nästan "hemmastadd" så ajg funderar på att ta ut honom o rida lite på ett fält.
Vad tycker ni idioti eller? :confused:

B

blondi3958

Det känner du bäst själv.Ta det lungt bara så han får se omjivningen ordentligt.

L

Little_Chance

nejdå. Jag skulle nog också ha gjort det.
Ta en promenad ute har ju aldrig skadat, och minn häst mår alltid bättre när den får komma ut och "känna på" omgivningen, även om hon också är väldigt trygg oavsett vart hon befinner sig.
Ut med dig! ;)

D

Domaren

nej, varför skulle du inte kunna göra det??

jag vet att en del här förespråkar att man ska leda omkring sin häst i veckor/månader när namn flyttat på dem, har har ingen som helst aning om vad det skulle vara bra för.
hur gär man då om man ska åka och tävla, stallar upp de på tävlingstället i 3 veckor innan tävlingen.

Rid ut en liten sväng så h*n får se lite av omgivningarna eller på fältet, ha gärna någon med dig om du är lite osäker på hur h*n kan ragaera för allt det nya.

R

Raeman

Du känner din häst bäst. Jag skulle helt klart rida på min häst och kolla in stället lite.

M.

D

Domaren

Antingen en häst med ryttare eller någon som kan följa med på marken om Tomaten känner sig osäker.

R

rat_girl_4ever

ok... ja ska säga de te henne sen... (kanske ska me henne te stallet)

M

maiden

Ska själv flytta min häst om en vecka och tar han det lika lugnt som alla andra flyttar så rider jag nog en liten tur nästa dag.
Och som min icke hästintresserade mamma sa: när hästen kommer till ett ställe för att tävla, inte väntar man väl några dagar med att rida den då? :idea:

Men det är ju ändå individuellt hur hästen tar det.

T

Tomaten

det gick jätte bra, red i går. han trodde att han var på dressyr tvöling!

R

rat_girl_4ever

Va kul!!
Är han fortfarande lika lugn som förrut eller börjar de vända??
Som de såg ut på honom förut i dag så värkar de fortfarande lugnt!!! :) :)

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag undrar om någon har tips till mig. Min häst kan bli stressad i ridning och även svår när jag ska hoppa upp på hans rygg. Han...
Svar
9
· Visningar
898
Hästhantering Hej. Jag har för någon vecka sedan flyttat & då tagit med min ena häst som jag har haft i ungefär 5 år & även en ny häst som sällskap...
Svar
0
· Visningar
348
Hästhantering Hej. Jag köpte en ny häst för ca 3 månader sedan. Då stod vi i ett annat stall än vad vi gör nu. Nu står vi på en ridskola med ganska...
2
Svar
20
· Visningar
2 511
Hästhantering Min "nya" häst (Eden) som jag köpte i höstas är väldigt påverkad av andra hästar, och det blir inte bättre och jag vet inte exakt hur...
Svar
9
· Visningar
1 075

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Böjsena av hos hund
  • Valp/Unghund - klarar 'otroligt' lite (eller?)

Hästrelaterat

• Skoning
  • Medryttartråden

Omröstningar