Nära döden upplevelse

C

Clintan

Idag hade min ena hund (hon på användarbilden) en nära döden upplevelse. Den fick hon efter att hon tuggat sönder mina nya och dyra (1 000.-) Reebook walkingskor. :mad: Till råga på allt när jag beklagade mig för min mamma och min bror så bara skrattade de. :mad: Jag kunde för allt i världen inte tycka det var speciellt roligt. :mad: Min syster sa att jag skulle inte vara sur över det, hennes leonbergervalp tuggade sönder hennes läderridstövlar och då hade han också en nära döden upplevelse. Sur på henne är jag dock fortfarande för de är ju inte de första skorna heller, hon har ätit upp ett par skinnskor innan. :mad: Men det är väl bara och åka och köpa ett par nya, men de pengarna kan man ju haft till något roligare. Har era hundar tuggat sönder något dyrt någon gång, så jag kan få lite tröst om att jag inte är ensam.
 
Sv: Nära döden upplevelse

ja 3 toalettpappersrullar i mammas säng.. vovven var jättestolt över sitt berg av confetti, det var inte mamma.. sedan har en del sedlar slunkit ner.. förmodligen fler än vad vi tror.. de enda vi har sett (pusslat ihop) var 1 hundring och 2-3 tjugolappar..
dock blir man mer än lovligt sur när man kom upp och skulle till skolan och se att den lilla söta valpen lagt en kabel över två st skor, en ur varsitt par skor(mina två enda par seriösa skor).. det blev gympaskor den dagen och mamma skyddade valpen med sitt liv.. några tröjor och byxor har nog oxå strykt med när valptänderna kliade och hunden ville följa med genom att hänga i kläderna som en annan attiralj... :)

men inget dyrt har strykt med..
 
Sv: Nära döden upplevelse

Ja, min hund tuggade sönder min nokia 3200 för några veckor sen.
 
Sv: Nära döden upplevelse

Min första hund (schabrador) var helt hopplös. Hon tuggade sönder grejor för tiotusentals kronor under sin livstid. Bl.a.

En sprillans ny birkenstocktoffel. Vi kunde inte fatta vart i hela friden sko h-vetet tagit vägen. Tills vi hittade ett litet metallspänne under trappen. Hon åt alltså upp HELA skon.

Sexton metall/tygknappar från soffan.

X-antal lewisjeans. Helst nya förstås och gärna ett helt ben eller hela bakstycket.

Handtaget på en fiskars sax.

En plåtbricka.

Ca. hundra meter uppremsad heltäckningsmatta. Faktiskt den enda grej hon har kräkts upp.

Hur många pennor som helst. Säkert 30 - 40 styckna.

Ett klockarmband.

En träslev och en bunke. Dumma jag gick på toa mitt under ett bak. Glömde ställa bort degbunken.

Alla trasmattor vi ägde gick givetvis åt.

Ja listan kan göras hur lång som helst. Men ändå var hon den finaste hunden i världen. Lydig, lugn. barnkär, tyst och alldeles underbar. Sjuk blev hon aldrig heller. Två gånger var vi till veterinären. Först för att konstatera juvertumörer och sen för att ta bort henne. Stor sorg!
 
Sv: Nära döden upplevelse

Min lilla amerikanska coccerspaniel har käkat på rätt bra han också..

En jul så hade vi massa fin choklad instoppad emellan frukten som vi hade på vardagsrumsbordet. Inte så smart drag. Alla små fina chokladbitar var självklart inslagna i papper som inte hunden tyckte om så att han hade skalat allt och efter det käkat upp ALL choklad. Papper låg ÖVERALLT!

Det är inte sällan han ätit upp hela godispåsar. För ett par år sedan så var jag rätt ledsen över nåt så jag hade köpt en skitstor godispåse, säkert för 60-70 spänn, och hyrt filmer. Jag hade just börjat äta lite när jag skulle hämta nåt att dricka. Jag gick på toa samtidigt. När jag kom tillbaka hade hundfan slukat så gott som ALLT i påsen! Det han inte ätit upp hade han förståss slebbat på så att man inte ville röra det. Skithund..

Han käkat upp en halv 100 lapp en gång.

En morsdagpresent våldade han lite men den klarade sig. Pappret som den var inslagen i däremot..

En liten present som innehåll godis låg under granen en jul. Presenten var till hunden. Att man inte får öppna förens den 24:e fattar ju inte hunden så att han bröt upp förpackningen och åt upp allt natten till julafton.

Kan hålla på ett bra tag till här men det är skola imon också :)
 
Sv: Nära döden upplevelse

Mina byrackor har hittils lyckats med dessa nära-döden upplevelser:

På egen hand:
Hoppa ut på isflak efter två ankor och ramla i vattnet, 2 gånger.
Hoppa ut från en terass och landa på en stengata 2 våningar längre ner.
Blivit påkörd av en bil.
Sparkad av hästar ett flertal gånger.

När vi fått se "mästerverken":
Pajat minst 12 askkoppar under ett halvår och en hel servis tallrikar.
Tuggat i sig mc-donalds hämtmat i påsen (påse, papper, kartong, ketchup, servetter, maten, ja, rubbet!)
Tuggat i sig minst 2 limpor cigaretter
Gnagt sönder en betongvägg
Snott julskinkan
Snott kalkonen
Tuggat sönder julgranskulor och ätit hela meter med glitter
Baddräkter, byxor, skor, andra kläder söndertuggade, hela resväskor, glasögon, pennor, böcker, toapapper kilometervis, hygienartiklar, barnblöjor, och andra småsaker vi aldrig hittat.
Snott mjölet, sockret, riset, skakat sönder påsarna och täckt hela köket i ett fint, vitt moln.
Tuggat på mina splitternya skidor samma dag de köptes.
Tuggat på tyglar, grimmor, benskydd, borstar, mm.
Snott skor och sprungit runt med dem utomhus och förlagt dem. Vet inte hur många skor som fortfarande är spårlöst försvunna.

Och jo, de får tillräckligt med mat :angel:
 
Sv: Nära döden upplevelse

Passade en hund för en kille som var bortrest utomlands.
Ett par dagar innan hade vi lagt ny plych helteckningmatta i hallen (den var stor och DYR)
Lämnade hunden ett par dagar senare ett par timmar, och vips så lyckades den käka upp mattan. Det enda som fanns kvar när jag kom hem var tejpen och en massa, massa småbitar heltäckningmatta överallt i hela huset.

Snacka om fet räkning när ägaren kom o hämtade hem hunden!!! :eek:
 
Sv: Nära döden upplevelse

Oj. En del hundar undrar man hur de fortfarande kan leva :D
 
Sv: Nära döden upplevelse

Vad var det för ras på de hundarna?
 
Sv: Nära döden upplevelse

Våran kille har tuggat sönder husses dyyyyyyyra finskor som tillhörde kostymen. Då var vovven gratis medans matte hade svårt att hålla sig för skratt. Sen har han tuggat upp halva dosan till videon (vissa knappar funkar ej), några mattfransar och lite hål i mattor, strumpor till förbannelse och papper. Inklusive en av mattes inte alltför billiga skolböcker. Just ja, husses favoritkudde också. Men han är söt ändå :love:
 
Sv: Nära döden upplevelse

ajjemän.

barnskor för ca 1000 kr. (ja vaddå snobbig familj)
o så ett par högtalare för x antal tusen :smirk: :crazy: gissa om min kära far blev förbannad när hans nya fiiinna högtalare slank ner, plus ett jack i tassen så det blev veterinärskostnader på det hela med :crazy: :D
 
Sv: Nära döden upplevelse

tja... vissa lär sig av sina misstag andra inte (och jag tänker inte på hunden då).

Om du då vet att din valp redan tuggat sönder ett par skor så varför ställer du inte undan dina nya som du tycker så mycket om?

Din hund hade inte ens behövt tugga sönder några skor alls, det hade ju din systers valp redan visat att valpar kan göra, med stövlarna.

Tycker nog du får skylla dig lite själv faktiskt även om jag håller med om att det inte är kul.
Jag har själv en 12 veckors schäferkorsning här hemma. tuggar på allt och alla.
 
Sv: Nära döden upplevelse

Våran schäfer har tuggat sönder saker för plenty pengar. :crazy: Jag kommer speciellt ihåg en gång när jag hade kunnat vrida nacken av honom.
Han var väl kanske 8 månader då, och han var ensam hemma i 2-3 timmar. Han hade varit ensam korta stunder innan och det gick bra. Men när vi kom hem så hade han klöst sönder ytterdörren, rivit sönder tapeterna i hallen och i köket, slitit ut soppåsen, slaktat alla blommor, det låg jord och krukor överallt, och palmerna var söndertuggade. Han hade varit uppe på köksbordet och tömt sockerskålen och lyckats stänga in sig i sovrummet på nåt konstigt sätt, så han hade klöst sönder den dörren också, och slitit lös(!) dörrlisten, och tuggat sönder den, och mitt uppe i kaoset låg våran blånya videokamera, som vi hade köpt en vecka tidigare för 12 000 kronor i molekyler... :mad:
Gladare har man juh varit.... :crazy:
 
Sv: Nära döden upplevelse

vårt hund "åt upp vår bil" han skalade den in till plåten bak i vår kombi sen tog han lastnätet och gick ner på nackstöd/ryggstöd, sen fick han en bur!men nu sköter han sig coh är snäll som ett lam!
 
Sv: Nära döden upplevelse

De förra skorna tuggade hon sönder midsommarafton, på dagen medans vi var hemma och inne. De nya skorna har jag varit noga med att sätta upp så att hon inte skulle kunna nå dem, men jag hade sprungit ut och in hela dagen med tvätt, glömmer då sätta upp skorna och när jag ska gå ut med en ny maskin med tvätt så har hon tagit ena skon. Naturligtvis får jag skylla mig själv, men sur på henne blev jag ändå. Hon har aldrig tuggat sönder något annat, utom mina skor. Tyckte hon kunde tagit mina gamla ridskor som stod brevid, men nejdå. Min syster hade inte tänkt på att hennes hund hade växt och helt plötsligt nådde upp till hyllan med ridstövlarna.
 
Sv: Nära döden upplevelse

Jag tror faktiskt aldrig att hon har förstört nåt (det har kaninen istället, även om det inte hör hit. Sladdar....mattor....).
Men vovvan har aldrig riktigt förstört nåt, hon är för snäll. Dock har hon dragit runt en massa saker, skor hit och skor dit. Och när hon var liten slängde hon runt tennisbollar i lägenheten så man fick ducka och flytta undan sköra saker från hyllorna.
Wow, en hund som inte förstört nåt. Måste vara orginellt eller hur!?!?!?
Däremot är hon utmärkt på att rulla sig och då har hon ibland varit nära döden.....

Förra vovvan däremot käkade på leksaker...lego...åt upp grannens pepparkakshus....
Båda två labbar!
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Med anledning av min systers plötsliga död för en och en halv vecka sedan och därefter min familjs sedvanliga drama och bråk, som...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 549
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 126
Senast: Ramona
·
Övr. Hund Den lilla ligisten har plötsligt drabbat av akut förstörelselusta. Säkert för jag skrev att han 'minsann inte äter upp saker' i en annan...
Svar
7
· Visningar
971
Senast: Red_Chili
·
Övr. Djur Orkar ni att läsa? Jag behöver hjälp i mina tankegångar så ni är guld om ni orkar "lyssna". I vintras skulle min syster flytta från...
2
Svar
29
· Visningar
7 702

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp