"Näsplåster"

Salandge

Trådstartare
Jag satt och kollade på fälttävlan som sändes i SVT och vissa av hästarna som tävlade var utrustade med "näsplåster a la maratonlöpare", sånna som ska underlätta andningen. Satt och funderade lite på det, men skulle det vara tillåtet att sätta på en travare ett sådant plåster till ett lopp?

Har inga planer på det, men rent hypotetiskt...
 
Sv: "Näsplåster"

Salandge skrev:
Jag satt och kollade på fälttävlan som sändes i SVT och vissa av hästarna som tävlade var utrustade med "näsplåster a la maratonlöpare", sånna som ska underlätta andningen. Satt och funderade lite på det, men skulle det vara tillåtet att sätta på en travare ett sådant plåster till ett lopp?

Har inga planer på det, men rent hypotetiskt...

Det står med i utrustningsbestämmerlser som otillåten utrustning... ;)

/// ghost
 
Sv: "Näsplåster"

Aha... Ja jag hade ett svagt minne av att det inte skulle vara tillåtet... Iof tycker jag att det inte borde göra någon större verkan. Plåstren som fälttävlanshästarna hade satt ju mitt på nosryggen...
 
Sv: "Näsplåster"

Love_travare skrev:
Piercingar? har du någin bild på det? varför hade han det?
Han hade för stora fladdrande näsborrar som gjorde att han luftvägar "stängdes", därför hade de satt ringar i näsborrarna som de sedan band ihop..
Tyvärr kom det lite blod antagligen av friktionen som blev när han andades och någon journalist fick med det på bild... vilket blev uppslaget jätte stort i media..
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 211
Senast: geting
·
  • Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 271
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok En sak som jag var rädd för innan jag skilde mig var att det skulle vara plågsamt att vara ensam och att jag skulle “längta ihjäl mig”...
Svar
18
· Visningar
1 854
Senast: cassiopeja
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
9 890

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp