Nästa bil?

MiniLi

Trådstartare
Jag kommer köra min nuvarande Volvo V70 så länge den funkar, men har bestämt mig för att börja tänka kring vilken bil som kan passa som efterträdare. Vill inte gärna stå i panik den dagen det är dags att byta.

Förutsättningar/önskemål:
- Vi är två vuxna och en mellanstor hund i familjen
- Bilen används i dagsläget endast till att veckohandla, åka till stallet en dag i veckan (men framöver kommer detta förmodligen ökas upp med fler dagar) plus enstaka resor till familjen i grannstaden eller något ärende på stan ibland.
- Vill ha plats för hundbur, helst så att buren inte tar upp hela bagaget utan att det ändå finns plats för att ha saker där bak. Hunden är ca 50 ck hög/18 kg tung.
- Fördelaktigt men inte ett krav om man kan dra normaltung hästtransport med vanligt körkort med bilen.
- Prisklass kring 100 000 kr kanske. Kan jag komma undan billigare är jag glad, men vill samtidigt ha en så ny bil som möjligt.
- Billig i drift.

Jag tycker att min V70 egentligen är för stor och dyr, men jag kommer inte få några pengar för den vid försäljning så lika bra att köra den så länge det går. Skulle vilja ha en mindre och billigare bil men som ändå inte blir trång.

Tankar?
 
Min tanke är att du ska gå runt på bilhallar och titta, provsitta och de du gillar ska du provköra.

Berätta dina önskemål för säljarna och be dem föreslå något ur sitt lager.
 

Liknande trådar

Fordon Då jag börjar använda hästtransport mer och inte vill be min sambo köra mig så letar jag nu efter en bil som kan dra hästtransport på...
2 3
Svar
56
· Visningar
2 048
Senast: Smurfoff
·
Övr. Barn Vi ska köpa en ny bil i vår/sommar och vi behöver göra lite research inför detta. Jag är i princip helt ointresserad av bilar, jag vill...
2
Svar
22
· Visningar
1 511
Senast: Guldaskig
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 451
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 892
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp