Nagellackskonst! *Bildtråd*

Dom där kan du köpa betydligt billigare på ebay :)
Där hittar man även lim till vettigt pris
Jo, men eftersom jag själv inte har ett bankkort (minderårig) så kommer pappa eller min syster få lägga ut pengarna. Och jag tror att det blir jobbigt att göra sådär eller? Finns det ingen butik som är billigare som ni vet då?
För jag behöver tippar, lim, sådan sax (till sådana naglar) och vill gärna ha någon sorts stenar eller så att dekorera med :)

Här hittade jag en sida med billigare men inte lika billigt som på ebay :P http://www.lightinthebox.com/sv/narrow/helnageltoppar_v89588t0/nagelkonst_c3014?currency=SEK&litb_from=paid_adwords_search&adword_mt=b&adword_ct=23400308656&adword_kw=+nagel +tippar&adword_pos=1t1&adword_pl=&adword_net=g&adword_tar=&gclid=CJux1Lfbhb4CFaLVcgod84kAsw
Men det kanske också är som på ebay?

Jag har gått med vanligt genomskinligt lack bra länge nu, behöver köpa lite nya lack, känns som jag bara använder samma hela tiden.. :eek: Men häromnatten kom jag över ett spännande lack hos en kompis som jag fick lov att prova. :) I flaskan såg lacket (och glittret) blått ut, men med svart bas skiftade glittret i grönt och orange! Riktigt läckert! Hade dock inget topplack att tillgå, så det skavdes snart av.. Nu är naglarna målade med OPI Kiss me at midnight, och det är lika snyggt nu, om inte snyggare än i vintras! :)

• Gilla
Reactions: WS6
Kan kan du, men de tappar sin "sandpapper" känsla då (oavsett topplack) och kan skifta lite nyans.. Iaf mina suger crush lack sitter jätte bra utan topplack! :)

Jag brukar faktiskt ha vanlig topplack på för säkerhetsskull så att säga. Men jag tänkte om det var svårare med seche vite.

Går utmärkt med Seche över, men gärna ett par lager, så det blir helt slätt! :)

Fast allra helst ska de ju vara skrovliga tycker jag :p (fel smiley, går inte få bort, haha:o)

Har sett att Isadora har kommit med nån variant av gellack som inte behöver en uv-lampa. Bara färg+överlack. Är det nån som provat det?

Har sett att Isadora har kommit med nån variant av gellack som inte behöver en uv-lampa. Bara färg+överlack. Är det nån som provat det?

Har har det på nu, målade för 4 eller 5 dagar sen o det är verkligen stenhårt =) Det står iofs att det inte ska chippa, men det är lite sanning med modifikation, för jag har chippning på två naglar. Har å andra sidan inte varit direkt försiktig... Det täcker otroligt bra, det räcker gott o väl med de två lager som man ska måla färgen med. Torkar nästan för fort, så man måste vara lite snabb. Det är väldigt lättmålat, men man får ta gott om färg på penseln liksom och låta det flyta ut lite. Blir en väldigt jämn och fin yta och när man sen målat på topplacket så härdar det fort. Men full härdning upptäckte jag inte uppnås förrän långt efter målning. Efter ett dygn kunde jag fortfarande göra märken i lacket med nåt hårt. Det är torrt o så, men lite mjukt liksom.

Jag testade igår att ta Depend Gellack överlacket över ett vanligt nagellack. Och det gick hur bra som helst. Nagellacket var visserliget torkat (inte till 100% men nästan) och det funkar. Så jag ska se hur länge det håller och håller det bra så kommer jag börja med att ha även vanligt nagellack, men då Depend Gellack överlack över! Har även beställt hem mycket dekorationer så såfort de kommer blir det längre naglar och framförallt, snyggare naglar!!

Vanligt nagellack med gellack överlack över :) Känns precis som vanligt Gellack gör så ingen skillnad vad jag märker än :) Skulle bli englands flagga på tummen, men hittade inte blått eller/och rött nagellack så det fick bli svart/vitt/silverglittrigt :)
6fvxqh.jpg

Buhuhu! Båda mina tumnaglar har fått tvärgående sprickor mitt på nageln. Så för att undvika att jag tappar halva naglarna och således blottar en massa av "köttet", har jag fått kapa av dem en del. Detta medförde att jag tappade sugen på färgstarka lack och roliga dekorationer, så jag bestämde mig för att inviga detta:

20140508_211136.jpg

Ett rosalila lack med massor av skimmer i. Det kändes lite lagom diskret utan att vara tråkigt och döljer mina trasiga naglar rätt bra. Det är ett lack från Claudia och det kostade hela 10 kr. ;)
Jag har ett par Claudia-lack sen innan och tycker att de är riktigt bra för det priset. Bra konsistens och lättmålat, framför allt.

@Therese1988 Åh vad jobbigt det är med sådana sprickor! Man blir ju galen på dem, alltid så tråkigt att behöva ta av längd också.. Äger inte ett enda Claudia-lack, men det är bättre än andra i samma prisklass alltså? Hur är penslarna? :)

Mina "helgnaglar" har varit (och är fortfarande) vita med glitter på. Är lite slitet/utvuxet på bilden, men fick aldrig tagit någon bild när det var nylackat i torsdags. :angel:

Muscle Car Collection från Darling Diva.
ALLA lacken är bara SÅ JÄVLA SNYGGA. Dör lite.

Google it!

Me neeeedz to haz! :p

715 spänn för allihopa, inklusive frakt så det känns väl ändå ganska okej eftersom de är tolv stycken till antalet.

Finns att köpa på Edgy Polish för en hundring (?) styck annars! :)

Mina naglar! Saker jag beställt kom igår och jag gjorde bara enkelt första gången. Dock har jag ju bara tipparna så det går lite uppåt där de börjar men ska se om jag typ kan fila ner de bättre så det inte syns nästa gång.
Färgen är inte riktigt densamma men eftersom det är mörkt ute kunde jag inte fixa bättre ljus haha. Men tummen, långfingret och lillfingret är typ neonrosa och pek och ringfingret är lila med silverglitter :)
10h6646.jpg

Någon som har tips på ett snyggt korallfärgat nagellack? Helst ganska billigt, behöver inte vara superkvalitet heller så länge det håller över en dag :D (med överlack)

Liknande trådar

Hemmet Vi har en liten gästtoa i hallen. Så liten att du just så pass får plats med en toalett och om du sträcker dig fram när du sitter på...
Svar
9
· Visningar
363
Senast: Sar
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 284
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
869
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 178
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka