Nagellackskonst! *Bildtråd*

Någon som har tips på ett snyggt korallfärgat nagellack? Helst ganska billigt, behöver inte vara superkvalitet heller så länge det håller över en dag :D (med överlack)
Vilken nyans av korall? Kan du hitta en bild på färgen?

Kollade igenom de märken som finns i flest butiker, och inte ligger så himla högt i pris:
Depend 391
Isadora Wonder nail i färgen Pure Coral (om den finns kvar). Eller för den delen Isadora Coral Crush (strukturlack).
Loreal Dating Coral (nr 305, om det inte står namn på den)
Maybelline Urban Coral
Max Factor Cute Coral

Någon som har tips på ett snyggt korallfärgat nagellack? Helst ganska billigt, behöver inte vara superkvalitet heller så länge det håller över en dag :D (med överlack)
Mavala, Hong Kong! Det är lite mer rosa än orange men är såå fint.
MavalaHongKong1-224x300.jpg

Och jag gör ett slag för Essie Carouse Coral, bästa korallnyansen jag haft :love: Den går åt det rosa hållet och det är ju olika vad man föredrar. Inte ett jättebilligt lack i butiker, men går att få tag på billigt via Amazon/Ebay :)

Om du bildgooglar lacket så får du se hur det ser ut i olika ljus. Tycker det är jättefint i både naturligt och artificiellt ljus!

Och vill du ha något billigt som går att köpa direkt i affären så har jag just nu Depend 376 på naglarna, riktigt trevligt korallack också om än lite "skrikigare" än Essie. När du bildgooglar ser färgen ut att dra ganska åt orange men den är mer rosa i verkligheten tycker jag. Håller jättebra för att vara ett Depend, tror jag är inne på 5-6:e dagen (med överlack) och det har bara flagnat lite på en nagel.

Men ÅÅÅÅH jädra tråd! Nu blev jag ju tvungen att googla mitt favoritnagellack och upptäcka att det såklart finns att köpa nära mig.

Suck!

Har ni några tips för mig som har så fula naglar dvs skivar sig? nagelolja? Trind funkade inte. Verkar bli värre när man ofta målar naglarna..

@stjarnhimmel Jag använder acetonfritt borttagningsmedel och nagelolja med jämna mellanrum. Och silicea, kosttillskottet :) Mina naglar har blivit jättefina sen dess.

@niphredil Vad är det för nåt lack då? :)
Märket heter Mavala (ingen aning om ifall det anser vara bra eller dåligt) och min favoritfärg är Dakar :love:. 100% av alla nagellack jag har är från dem, dvs alla två :D. Men de har massa jag vill ha upptäckte jag efter lite googlande :angel:

055_dakar_mavala_vernis_chez-delaney_001.jpg

Bali är fin också tycker jag:

vernis_bali_mavala_4.jpg

La Paz:

mavalalapaz1.jpg

Ja de var fina alla tre! Dakar har jag med :D Gillar överlag rosa och röda nyanser!
Jag äääälskar Dakar! Fick Dakar och Madrid av syrran i slutet på förra året, hon såg dem av en händelse och tyckte att de passade mig perfekt eftersom jag först skulle till Dakar och sedan flytta till Madrid :D. Madrid är lite för röd för mig, föredrar rosa. Men bägge är fina såklart! :)

Ska svänga förbi El Corte Ingles någon dag och kika om de har fina La Paz :).

Hjäälp :P

Vad ska man ha om man bara vill ha lacket för styrkans skull? Tänkte mig något genomskinligt, vilket märke är "bäst"?

Hörrni.. såg nu att members . com har supermassa bra erbjudanden på en hel del olika lack och nageldekorationer ifrån bla OPI, loreal osvosv.

Liknande trådar

Hemmet Vi har en liten gästtoa i hallen. Så liten att du just så pass får plats med en toalett och om du sträcker dig fram när du sitter på...
Svar
9
· Visningar
363
Senast: Sar
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 284
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
869
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 176
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V