Nagellackskonst! *Bildtråd*

Här är mina nuvarande. Varför är de alltid mycket snyggare i verkligheten?
1972330_739782589418319_31998016045376719_n.jpg

Så roligt att se allas naglar! Man får verkligen mycket idéer!

Jag ser den så länken borde vara ok. Ska se om jag upptäcker nåt knas, annars var det inte så mycket att se ändå :angel:
Det verkar vara en facebooklänk, och då går det inte.

För övrigt så är jag SJUKT avis på er med fina naglar!!! Jag vill också kunna måla o.s.v men mina är pluttesmå, ojämna, oproportionerliga, fult formade, korta...:mad:

Nu blir det pridenaglar här :D Någon annan som brukar roa sig med att göra sådana? Jag ska in och titta i stan imorgon och kanske gå i paraden på lördag, men oavsett vilket så har jag fått en idé för hur naglarna ska se ut nu :p Bild kommer imorgon när det går att fota i vettigt ljus!

@Flixon, här kommer pridenaglarna ;) Jag hade inte tänkt vara klar med dem här, hade planer på att sätta silverglitter längst ut på naglarna, men jag orkade inte...
Och_sahar_blev_mina_naglar_nar_jag_malat_dem_i_pridefarger_Egentligen_skulle_naglarna_inte_se_ut.jpg

Inte heller orkade jag ha på något bra överlack på dem, vilket gör att naglarna redan nu börjar se lite slitna ut. Meeeen det innebär att jag snart kan använda mitt nya lack :D Idag köpte jag nämligen det här:
Jag_kopte_nytt_nagellack_idag_och_behover_ladda_upp_en_bild_pa_det_nagonstans_for_att_kunna_visa.jpg

Färgen blev dock inte helt rättvis, den är någon slags grönturkos som glänser i blått. Hur snyggt som helst och jag längtar efter att prova det!

Snyggt! Och det nya är riktigt fint :)

De hade SÅ många fina nagellack på HM idag. Jag hade inte riktigt väntat mig det, men fick tvinga bort mig själv från lådorna med lack efter att ha plockat upp det jag bestämt mig för att köpa. Hade med lätthet kunnat köpa 10-20 lack där om pengarna räckt till :p

Prövade idag att improvisera fram någon slags fransk manikyr. Kan inte förstå att jag fått så långa naglar att jag kan måla tipparna :D Har ju senaste åren varit notorisk nagelbitare. De är lite ojämnt långa nu dock för några naglar har gått av osv.

Men hur gör man egentligen en snygg fransk manikyr? Någon slags tejp? Vad för slags lack?

Nu la jag baslack, vit topp, genomskinligt nude-färgat ovanpå, topplack. Och så blev det ju lite ojämnt för att jag bara lackade på måfå.

image_zpsa4f485b5.jpg

Nej, jag är inte orange som en morot men sambons mobil tar väldigt orangea bilder ;)

Prövade idag att improvisera fram någon slags fransk manikyr. Kan inte förstå att jag fått så långa naglar att jag kan måla tipparna :D Har ju senaste åren varit notorisk nagelbitare. De är lite ojämnt långa nu dock för några naglar har gått av osv.

Men hur gör man egentligen en snygg fransk manikyr? Någon slags tejp? Vad för slags lack?

Nu la jag baslack, vit topp, genomskinligt nude-färgat ovanpå, topplack. Och så blev det ju lite ojämnt för att jag bara lackade på måfå.

image_zpsa4f485b5.jpg

Nej, jag är inte orange som en morot men sambons mobil tar väldigt orangea bilder ;)

Jag har iof inte gjort fransk manikyr så mycket. Men jag gör det alltid "för hand", alltså inget tejp eller så. Testade med tejp men det var mycket svårare tyckte jag... Men jag gör med Gellack så jag kan pilla hur länge som helst för att få det exakt. Annars när jag gjort med vanligt nagellack så har jag använt sådant som man brukar göra detaljer med, alltså nagellack med väldigt smal pensel. Så är det rätt lätt :)
Men jag tycker dina ser jättefina ut!

@cherie Det finns någon specialtejp man kan köpa som är menade just för fransk manikyr. De är formade som månar och funkar bra (sätts under det vita börjar på nageln). Depend vet jag har bland annat.

Liknande trådar

Hemmet Vi har en liten gästtoa i hallen. Så liten att du just så pass får plats med en toalett och om du sträcker dig fram när du sitter på...
Svar
9
· Visningar
366
Senast: Sar
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 306
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
871
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 236
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka