Nagellackskonst! *Bildtråd*

Jösses vad ni är duktiga allihopa på att fixa era naglar! Ni som gör alla snirkliga små mönster..hur? Jag skakar som tusan vid allt som kräver en stadig hand typ :p

@Prosit Hur kommer det sig att naglarna ser ut som att de är som böjda utåt?

De ser ut så... de växer liksom framåt-uppåt i stället för att följa fingertoppen böjning. :( Vet inte varför, de har bara alltid varit så... flera i släkten har samma problem. De har även en väldigt kraftig c-kurva. När de blir längre så blir det mer och mer som en hästsko i formen, o om de är jättelånga går de ihop mer så det ser ut som att de ska växa ihop till en tunnel liksom.

Behöver råd av er nagelfantaster :D Jag gjorde nagelförlägning med gele och gelen som lades var rosa och gav en jättefin färg jag valde att köra på, men eftersom jag gillar att variera mig undrar jag om man kan lägga på nagellack utan att förstöra gelen? Sitter gelen kvar även om man tar nagellacksborttagning för att kunna byta mellan flera kulörer?

Ja men visst är det fint? :D
Jag är med i en nagellacksgrupp på fejjan där vi skickar nagellack när man fyller år. Min månad var upptagen och därför fick jag augusti. Detta fick jag av en snäll tjej, och väntar nu paket från tio till! ;) :D :love:
Och vaaaad heter den gruppen?! :eek::D

Behöver råd av er nagelfantaster :D Jag gjorde nagelförlägning med gele och gelen som lades var rosa och gav en jättefin färg jag valde att köra på, men eftersom jag gillar att variera mig undrar jag om man kan lägga på nagellack utan att förstöra gelen? Sitter gelen kvar även om man tar nagellacksborttagning för att kunna byta mellan flera kulörer?

Du kan lacka på gelén och du kan ta bort med vanlig nagellacksborttagning som vanliga naglar. Tipparna ffa vita tippar för den franska manikyren kan bli lite fula i kanten (vid nära granskning) men gelén är opåverkad, ljusa eller genomskinliga tippar syns det inte lika bra på.

Dags att fixa naglarna igen och jag har total idétorka :banghead:

Såhär ser de ut nu i alla fall. Jättenöjd med de två till vänster men de andra är fula. Snyggare på andra handen men den fick jag inga bra bilder av.
10456262_745944128802165_4521271419472554629_n.jpg

Idag har jag gjort min första gradient, det blev rätt fult, särskilt som jag använde en disksvamp som nog är lite för grov för ändamålet :p Men jag fattar principen och det var inte alls så svårt som jag trodde, här ska experimenteras!

Liknande trådar

Hemmet Vi har en liten gästtoa i hallen. Så liten att du just så pass får plats med en toalett och om du sträcker dig fram när du sitter på...
Svar
9
· Visningar
366
Senast: Sar
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 306
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
871
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 239
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka