Nagellackskonst! *Bildtråd*

Jag köpte peel of lacket från Depend. Det är ju till för att få bort glitter. Men jag provade det att ha runt om istället. Funkade helt okej.
Men det är lite rörigt :P är som sagt helt ny på det hela. Så då funkar det att köpa typ latex från någon... Hobbybutik? Eller trälim? Vad är att rekommendera?

Också hört att Isadoras ska vara dåligt. Älskar OPIs lack så isåfall blir det ett sånt. Tack för tips!

Det finns latex på nätet att köpa för att göra tex masker/fejksår mm, bland annat på coolstuff.se.

Jag har ett lim från Biltema, kids glue heter det. Liten och behändig flaska med helt giftfritt innehåll, det tycker jag funkar bra.

@Saeta ang att kladda runt om nageln så kladda på! Jag kladdar alltid utanför och låter det torka minst över natten innan jag lätt pillar bort det. Nagellack är inte gjort för att fastna på huden så det går lätt att få bort utan något starkare än tvål :D

Så då funkar det att köpa typ latex från någon... Hobbybutik? Eller trälim? Vad är att rekommendera?
Jag kör med vanligt, hederligt trälim. Köper stor flaska och häller över i en tom flaska för nagellack så är det bara att pensla på. Vill man ha det runt naglarna är det bättre att ha ett ganska tjockt lager. Jag använder trälim som bas när jag har glitterlack också, funkar lika bra. Då har jag ett vanligt baslack, sen tunt lager trälim. Det är vitt när man först har på det men blir genomskinligt när det torkat. När det är helt torrt har jag sen nagellack som vanligt. Bara att dra av sen när man tröttnat. Sitter hyfsat bra, men såklart inte som en vanlig manikyr.
Runt naglarna kan det funka med ett tjockt lager vaselin också, eller tejp i värsta fall.

12109219_10153603112917456_138402966933499357_n.jpg

Dagens blev någon form av höstkaos *s*

Grundfärgen heter "Fashionista", känns som barnbajs hade varit passande annars.
12088234_10153603058197456_3583109434380974131_n.jpg

Nån som kan rekommendera ett bra vitt lack? Vill att det skall vara lätt att måla på, täckande så man slipper måla hundra lager, torka hyfsat fort. Hur blankt det är kvittar, har alltid pynt ovanpå det vita.

Mina naglar är på utväxt igen, äntligen! :D
Insett att de behöver hjälp på traven så därför använder jag Trind.
Hittade en mildare variant på Ge-kås sist, vilken fungerar utmärkt.
Märker stor skillnad och ser fram emot att börja använda alla mina fina lack igen :D

Nån som kan rekommendera ett bra vitt lack? Vill att det skall vara lätt att måla på, täckande så man slipper måla hundra lager, torka hyfsat fort. Hur blankt det är kvittar, har alltid pynt ovanpå det vita.

Det bästa vita jag har är köpt på city gross för typ 10kr.. ^^ Märke vet jag inte så här rakt upp och ner, men kan kolla hemma sen..

Jag har ett från Sally Hansen som är rätt ok. Men vitt är skitsvårt :( Har ett pärlemovitt som jag målar under vitt ibland. Då ser det bättre ut

Har ett vitt från Depend, matt, det är hemskt! Täcker bra, men blir randigt och är ganska tjockt... Sliter mitt hår, samtidigt som jag gillar att ha vitt som bas till annat.

Har ett vitt från Depend, matt, det är hemskt! Täcker bra, men blir randigt och är ganska tjockt... Sliter mitt hår, samtidigt som jag gillar att ha vitt som bas till annat.
Ja jag gillar också vitt som bas, men det är verkligen svårt att hitta ett som täcker samtidigt som det inte ska bli randigt. Är så himla snyggt att ha matt vitt med gulddetaljer. Fast då har jag överlack som gör färgen matt. Kanske skulle prova tippex? :idea:

ooh, kul att få se lite av era naglar igen! Nu när hösten är här känns det som att folk byter ut färgpaletten lite va? ;) Jag har i alla fall börjat dra mig mot lite 'murrigare' färger, men ibland är det skönt att köra på en klassisk fransk också :D Väntar på att en skadad tumnagel ska växa ut helt (blev biten genom nageln av en kanin i våras... haha) så lackproceduren har fått vara lite speciell för att dölja det. Här är några av mina manikyrer de senaste två månaderna

Jag har förresten fått sluta med Trind (som jag tyckte fungerade så bra) då jag fick riktigt jobbiga kliande eksem upp till axlarna på båda armarna :crazy: Provade en hel bunt olika salvor och krämer men det ville inte ge sig! Efter att ha slutat med Trind och använt en annan billigare nagelstärkare är eksemen borta och naglarna är typ lika starka :D Så nu har jag 1½ flaska Trind stående till ingen nytta..

Har två riktigt vettiga vita lack, det ena är ett från Nordic Cap för 10 kr (köpte mitt på Willys). Har hört att det skiljer sig en del mellan olika batches dock :) Sen har jag mitt älsklingsvita från Rica - Whiteout, det är grymt bra! Har ett gult därifrån som täcker på ett lager också!

Har två riktigt vettiga vita lack, det ena är ett från Nordic Cap för 10 kr (köpte mitt på Willys). Har hört att det skiljer sig en del mellan olika batches dock :) Sen har jag mitt älsklingsvita från Rica - Whiteout, det är grymt bra! Har ett gult därifrån som täcker på ett lager också!
tack!

Vet att jag frågat tidigare, (och fått svar,) men nu frågar jag igen :o

Om en behöver thinner till Seche Vite, vart skall en beställa då för att vara säker på leverans men ändå få bra pris? har för mig att tex @Sleepan har koll på detta?

Har alltid haft byggda naglar men senaste tiden kört naturligt. Men jag tycker att mina egna naglar växer sjukt fort och liksom flyter ut på sidorna, de växer både på längden och bredden.. Hur jag än filar blir det fan inte snyggt. Vill helst ha naturliga naglar, tycker det är lite äckligt med gelé/akryl. Men får jag inte till det snyggt kommer jag ge upp och gå och skaffa gelé igen.

Mina naglar är så breda att även fast mina naglar är långa så ser de korta ut. När jag fixat naglarna så har de alltid filats mkt på sidorna så att slutresultatet blivit långa smala naglar. Hur får man till det snyggt? Kan ju inte fila på sidorna hur mkt som helst. Eller är fejknaglar enda räddningen?

Liknande trådar

Hemmet Vi har en liten gästtoa i hallen. Så liten att du just så pass får plats med en toalett och om du sträcker dig fram när du sitter på...
Svar
9
· Visningar
340
Senast: Sar
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 273
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
861
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 157
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka