Nagellackskonst! *Bildtråd*

Jag shoppade lite nya nagelgrejer idag och började med att inviga mitt korallröda skimrande lack från OPI (Go With The Lava Flow) samt klisterpärlorna. Mycket nöjd! Ser nu att lacket blev mer rostfärgat än korall på bild, men i verkligheten är det mer åt det rosa hållet.

20150603_205246_556f5f412a6b22b7af10b115.jpg

Var så himla nöjd med lackningen jag gjorde i torsdags, OPI Make Light of the Situation (minilack utan namnlapp men jag är hyfsat säker), kladdade inte utanför, det härdade ordentligt och blev riktigt hårt, och dessutom ser det ut som snö :love:
11414626_10152996034841985_1511982268_n.jpg

Meeen, i lördags åkte jag Ålandsbåt, och det var 3 för 2 på OPIs lack... :D
11349012_10152996035156985_1339969435_n.jpg

Så snölacket fick ge vika för Big Apple Red på tårna och vartannat finger Purple with a Purpose och Teal the Cows Come Home. Måste ju prova allt direkt liksom :cool::angel:

Har nyligen börjat att göra gelenaglar! Gjort akryl i ca 4 månader redan, men eftersom man tydligen kan ha gele tunnare (?) så valde jag att prova. Beställde först hem skitdåliga (billiga) gelesorter som inte stelnade helt osv. Så mer som gellack typ, inte alls byggele. Men sen valde jag att lägga lite mer pengar på det och få ordentligt när jag ändå investerat i UV-lampa.
Så beställde från Nagelgiganten en primer,en byggele (med extra fiberglass som gör att det är ännu mer hållbart så man kan ha dem ännu tunnare) och en finish gel. Och jag är supernöjd! Allt från Beauty Line. Filarna håller mycket längre för det är inte alls lika hårt som gele, lätta att forma och få som man vill. Lätta att bygga med mallar, och de ser väldigt naturliga ut då man kan ha dem tunna! Jag kan även utan problem hålla på med aceton osv utan att naglarna påverkas :P Akrylnaglarna började direkt "smälta". Dock så är ju gelen mycket dyrare än akrylen, men det kanske är värt det?
Så är du inte utbildad men vill bygga på dig själv, så rekommenderar jag Beauty Lines saker, de är jättebra! Håller länge och är hyfsat lätta att lägga på (rinner inte om man inte tar tjockt lager). Sen har jag gellack över för att de "riktiga" gelefärgerna har inte kommit än :)
Gjorde "nya" naglar idag, och två har det släppt lite på men alla andra har hållt (ca 3 veckor) utan några släpp. Ingen har ramlat av eller så. Men jag är iallafall jättenöjd med den nya designen!
Tycker att beige/guld är så snyggt, passar till allt och är perfekt nu till midsommar när man kör på ljusare färger :) Kan avslöja att enbart pekfingret är min egna längd på naglar. De andra är förlängda med mallar :)
ejxxxe.jpg
2w2r4nn.jpg

Sen tog jag även en (dålig) bild för att visa hur tjocka de är. Tänk nu på att lite även är gellacket. De är inte mycket tjockare än naturliga naglar, och de ser naturliga ut! Det bästa är nog att man kan öppna saker med dem utan att få problem med att de är för tjocka. T.ex "locket" till kameraminnet är något jag inte kunnat öppna med akrylnaglarna. Men nu är det inga problem!
2hdcy08.jpg

Så snyggt! Önskar jag hade haft ett jobb och tiden att se så fräsch ut om naglarna. Själv nöjer jag mig med Isadoras Nail whitener och är glad om jag hinner hålla den fräsch :cautious:

Jobbar jag kväll så brukar jag ta bort lacket på kvällen när jag kommer hem och lägga på baslacket för det hinner torka innan jag varvat ner och kan somna och sen målar jag tippen på morgonen och ett överlack på det så det hinner bli torrt innan det är dags att jobba och jobbar jag dag hinner jag med hela proceduren efter jobbet och innan sova. Brukar klara mig med att fixa naglarna ca en gång per vecka :)

Mina naglar nu. Är väldigt nöjd! Tyvärr fick jag lacka fyra lager med bottenfärgen för att få den att täcka så det är så tjockt att det kippar i kanterna efter bara knappt tre dagar.
11751458_925562377507005_4009147087878036612_n.jpg

Jag har aldrig varit speciellt duktig på att måla naglarna. Dom få gånger jag målar dom har dom alltid förstörts i stallet så jag har liksom givit upp. Trots det har jag sjukt bra naglar (tror jag?). Dom är allt som oftast stenhårda och dom växer som ogräs, verkligen superfort. Men nu har även jag börjat få upp ögonen för fina naglar. Det är ju så snyggt :love:

Jag har börjat kolla en massa youtubetutorials för att lära mig, och har shoppat en massa snajsiga grejer ;D så nu ska jag bli duktig och få fina naglar. MEN, det är ett par produkter som jag saknar. Eller, det finns säkert, det är nog bara jag som inte har hittat dom på den svenska marknaden.

Men en kanal på YouTube jag följer använder sig av en produkt som heter Simply Peel Latex Barrier. Som ett slags "lim" man målar på huden omkring sin nagel. Perfekt för såna som mig, som alltid kladdar ner allt runt omkring. Sen är det bara att dra bort det och VIPS så ser det superproffsigt ut. Vet att Isadora ska ha ett Peel of men vet inte hur den är? Jag har provat Depends peel of, och visst fungerar den hyfsat bra. Dock skulle jag vilja ha något som täcker mer så jag slipper oroa mig för att kladda ner.

Den andra produkten är Nail Vinyls. Jag har hittat maaaassor med fina, och som verkar bra, på utländska sidor. Men vet inte hur det är att beställa från ett annat land. Jag har enbart handlat från svenska sidor. Tips på något sånt sökes. Det kan absolut vara utländska sidor, men inget snordyrt xD Denna sida har precis dom jag vill ha (vilket är ungefär alla).

Och eftersom det är en bildtråd så slänger jag upp två bilder på mina senaste naglar...
Sorry för superdålig kvalla.

1_560ee009ddf2b31bf06449f0.jpg

2_560ee0099606ee15dbcd02fc.jpg

Jag har aldrig varit speciellt duktig på att måla naglarna. Dom få gånger jag målar dom har dom alltid förstörts i stallet så jag har liksom givit upp. Trots det har jag sjukt bra naglar (tror jag?). Dom är allt som oftast stenhårda och dom växer som ogräs, verkligen superfort. Men nu har även jag börjat få upp ögonen för fina naglar. Det är ju så snyggt :love:

Jag har börjat kolla en massa youtubetutorials för att lära mig, och har shoppat en massa snajsiga grejer ;D så nu ska jag bli duktig och få fina naglar. MEN, det är ett par produkter som jag saknar. Eller, det finns säkert, det är nog bara jag som inte har hittat dom på den svenska marknaden.

Men en kanal på YouTube jag följer använder sig av en produkt som heter Simply Peel Latex Barrier. Som ett slags "lim" man målar på huden omkring sin nagel. Perfekt för såna som mig, som alltid kladdar ner allt runt omkring. Sen är det bara att dra bort det och VIPS så ser det superproffsigt ut. Vet att Isadora ska ha ett Peel of men vet inte hur den är? Jag har provat Depends peel of, och visst fungerar den hyfsat bra. Dock skulle jag vilja ha något som täcker mer så jag slipper oroa mig för att kladda ner.

Den andra produkten är Nail Vinyls. Jag har hittat maaaassor med fina, och som verkar bra, på utländska sidor. Men vet inte hur det är att beställa från ett annat land. Jag har enbart handlat från svenska sidor. Tips på något sånt sökes. Det kan absolut vara utländska sidor, men inget snordyrt xD Denna sida har precis dom jag vill ha (vilket är ungefär alla).

Och eftersom det är en bildtråd så slänger jag upp två bilder på mina senaste naglar...
Sorry för superdålig kvalla.

1_560ee009ddf2b31bf06449f0.jpg

2_560ee0099606ee15dbcd02fc.jpg

Du verkar ha blandat ihop sakerna lite, det är inte peel off man brukar ha runt fingrarna - det har man på naglarna för att glitterlack ska släppa lättare. Det du sett är en flytande latex som kan användas för skydd mot kladd, och visst det hjälper bra men bäst tycker jag är att finputsa med en ögonbrynspensel doppad i lite remover. Produkterna som säljs under lite olika namn, tex liquid palisade mm, är alltså bara en form av latex, och vill man ha flytade latex för att använda runt naglarna finns det i lite olika butiker. Man kan också använda vanligt trälim i samma syfte.

Och vill du ha ett peel-offlack, att använda under glitterlack säger jag bara OPI, Isadoras är ett skämt i jämförelse. Å andra sidan har jag nästan bara lack mm från OPI..

Edit: Det finns också pennor att korrigera med (corrector pen), finns massa olika märken och varianter.

Senast ändrad:
Du verkar ha blandat ihop sakerna lite, det är inte peel off man brukar ha runt fingrarna - det har man på naglarna för att glitterlack ska släppa lättare. Det du sett är en flytande latex som kan användas för skydd mot kladd, och visst det hjälper bra men bäst tycker jag är att finputsa med en ögonbrynspensel doppad i lite remover. Produkterna som säljs under lite olika namn, tex liquid palisade mm, är alltså bara en form av latex, och vill man ha flytade latex för att använda runt naglarna finns det i lite olika butiker. Man kan också använda vanligt trälim i samma syfte.

Och vill du ha ett peel-offlack, att använda under glitterlack säger jag bara OPI, Isadoras är ett skämt i jämförelse. Å andra sidan har jag nästan bara lack mm från OPI..

Edit: Det finns också pennor att korrigera med (corrector pen), finns massa olika märken och varianter.

Jag köpte peel of lacket från Depend. Det är ju till för att få bort glitter. Men jag provade det att ha runt om istället. Funkade helt okej.
Men det är lite rörigt :P är som sagt helt ny på det hela. Så då funkar det att köpa typ latex från någon... Hobbybutik? Eller trälim? Vad är att rekommendera?

Också hört att Isadoras ska vara dåligt. Älskar OPIs lack så isåfall blir det ett sånt. Tack för tips!

Liknande trådar

Hemmet Vi har en liten gästtoa i hallen. Så liten att du just så pass får plats med en toalett och om du sträcker dig fram när du sitter på...
Svar
9
· Visningar
340
Senast: Sar
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 273
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
863
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 157
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Klippmaskin till tjock päls
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31