Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kortnaglad![]()
Så snyggt! Önskar jag hade haft ett jobb och tiden att se så fräsch ut om naglarna. Själv nöjer jag mig med Isadoras Nail whitener och är glad om jag hinner hålla den fräsch![]()
![]()
Såhär blev det denna gångångrar lite färgval.. Men det fårg gå, har slut på nagellacksborttagningsmedel
![]()
Jag har aldrig varit speciellt duktig på att måla naglarna. Dom få gånger jag målar dom har dom alltid förstörts i stallet så jag har liksom givit upp. Trots det har jag sjukt bra naglar (tror jag?). Dom är allt som oftast stenhårda och dom växer som ogräs, verkligen superfort. Men nu har även jag börjat få upp ögonen för fina naglar. Det är ju så snyggt
Jag har börjat kolla en massa youtubetutorials för att lära mig, och har shoppat en massa snajsiga grejer ;D så nu ska jag bli duktig och få fina naglar. MEN, det är ett par produkter som jag saknar. Eller, det finns säkert, det är nog bara jag som inte har hittat dom på den svenska marknaden.
Men en kanal på YouTube jag följer använder sig av en produkt som heter Simply Peel Latex Barrier. Som ett slags "lim" man målar på huden omkring sin nagel. Perfekt för såna som mig, som alltid kladdar ner allt runt omkring. Sen är det bara att dra bort det och VIPS så ser det superproffsigt ut. Vet att Isadora ska ha ett Peel of men vet inte hur den är? Jag har provat Depends peel of, och visst fungerar den hyfsat bra. Dock skulle jag vilja ha något som täcker mer så jag slipper oroa mig för att kladda ner.
Den andra produkten är Nail Vinyls. Jag har hittat maaaassor med fina, och som verkar bra, på utländska sidor. Men vet inte hur det är att beställa från ett annat land. Jag har enbart handlat från svenska sidor. Tips på något sånt sökes. Det kan absolut vara utländska sidor, men inget snordyrt xD Denna sida har precis dom jag vill ha (vilket är ungefär alla).
Och eftersom det är en bildtråd så slänger jag upp två bilder på mina senaste naglar...
Sorry för superdålig kvalla.
![]()
![]()
Du verkar ha blandat ihop sakerna lite, det är inte peel off man brukar ha runt fingrarna - det har man på naglarna för att glitterlack ska släppa lättare. Det du sett är en flytande latex som kan användas för skydd mot kladd, och visst det hjälper bra men bäst tycker jag är att finputsa med en ögonbrynspensel doppad i lite remover. Produkterna som säljs under lite olika namn, tex liquid palisade mm, är alltså bara en form av latex, och vill man ha flytade latex för att använda runt naglarna finns det i lite olika butiker. Man kan också använda vanligt trälim i samma syfte.
Och vill du ha ett peel-offlack, att använda under glitterlack säger jag bara OPI, Isadoras är ett skämt i jämförelse. Å andra sidan har jag nästan bara lack mm från OPI..
Edit: Det finns också pennor att korrigera med (corrector pen), finns massa olika märken och varianter.