Nagellackskonst! *Bildtråd*

Sv: Nagellackskonst! *Bildtråd*

*kl*
Ni som har provat gellack? Kan man använda vilken typ av UV-lampa som helst?

Gud så fint! Är det sånt där som är svårt att få bort?

Har bara testat Depends, vilken jag tycker funkade fint ihop med deras kit.
Det jobbiga är ju bara att få bort skiten... :p

Niffe: Strukturlack är lite som glitterlack och alltså ganska jobbiga att få bort. Med mycket nagellacksborttagningsmedel brukar det gå rätt fint dock, men allra lättast är att ta borttagningsmedel på en pad, lägga den på nageln och vira in i folie. Tidskrävande men smidigt. :)

*KL*
Såhär ser mina naglar ut just nu.

cbc2c72a8f3d11e3ac2412fc0c5d6ea6_8.jpg

Fint! :) gjorde du det med svamp eller penseln? :)

Vad för svamp är det man kan använda till sånt där?

*kl*
Nån som har idéer på vad jag kan tänkas göra fel?
Samtliga nagellack flagnar längst ut på nageln redan efter en, max två, dagar trots handskar i stallet. Liquid sanden kunde jag bara "skala" av.
Har inte använt underlack, men seche vite över

Disksvamp, makeupsvamp bl.a :)

Jag skulle vilja säga, använd baslack! Tror absolut det kan hjälpa. Dock blir ju i regel nagellack fula i tipparna ganska snabbt, beroende på nagel, lack, topplack, slitage och annat...

Men hur gör man för att få glittret på svampen? Häller?:o :)
Spelar det roll vilket baslack eller kan man bara ta första bästa i närmsta nagellackssäljande butik?:)
(menade förresten att liquid sanden lossnade i ett stycke, var bara att ta tag i ett hörn o dra:()

Det är ett glitterlack jag använder (på bilderna på förra sidan) och då målar jag lite på svampen och sen duttar jag med den. Funkar utmärkt!
Hm, jag använder Trind Repair som baslack eftersom mina naglar är lite knepiga, men jag tror du kan ta random lack om du har bra kvalité. Har hört att Isadora Second Nail ska vara bra och det är ju lätt att få tag på :)
Blev det så med alla naglarna när du använde Liquid sand? Blir det så med andra lack med?

Fint! :) gjorde du det med svamp eller penseln? :)

Tack! Gjorde med penseln eftersom jag inte hade koll på hur man gör med svamp ;) (är helt nybörjare på det här med att fixa naglarna fina) Visade sig dock vara ett misstag, för det var tvunget att bli ett tjockt lager lack om det skulle bli tillräckligt med glitter. Det torkade låååångsamt och jag har redan lyckats förstöra lacket lite på några naglar. Fick göra snabbfix på dem, men det blev inte riktigt så bra som jag tänkt mig... I helgen ska jag köpa något nytt lack och hitta på något riktigt fint :D

*kl*
Ni som har provat gellack? Kan man använda vilken typ av UV-lampa som helst?

Vissa tillverkare av gellack och gelé påstår att man måste ha just deras märke på lampan, för annars härdar inte materialet. Det tror jag nog att man kan ta med en liten nypa salt, för jag har i alla fall använt två sorters gelé och en sorts gellack till en lampa och alla härdar bra. ;)
Dock ska det nog ändå vara en UV-lampa avsedd för naglar och inte bara en lös lampa. Men märke tror jag spelar mindre roll.

+ ni andra som kommenterat min bild

Tack! Jag trivs jättebra i den färgen och äääälskar liquid sand. När jag tog av det mörklila jag hade innan så var det faktiskt inte så jobbigt att få bort det. Jag tycker nog att vanliga glitterlack är svårare att få bort. Men det var ju helt klart lite kämpigare än "vanligt" nagellack. ;)

(Jag känner mig smart idag. Insåg precis att jag visst inte alls svarat i tråden, utan bara läst och tänkt ut ett svar och sedan trott att bara för att jag tänkte på det så skrev jag det. Ehh... Heja mig!)

Det är jättelätt att göra dessutom :) Blev riktigt nöjd med mina och det var inte svårt :)

KL

Jag fick två flaskor Seche Vite (eller vad det nu hette) med när jag köpte ett China glaze-lack på mitt ICA idag, så jag tänkte prova det! Är det något speciellt man ska tänka på när man använder det? :D

Snåla inte! Du ska dra penseln i själva seche vite-droppen, inte nere i det färgade lacket. Och så ska det läggas på när det färgade lacket är blött!

Liknande trådar

Hemmet Vi har en liten gästtoa i hallen. Så liten att du just så pass får plats med en toalett och om du sträcker dig fram när du sitter på...
Svar
9
· Visningar
328
Senast: Sar
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 256
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
861
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 145
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Shop to you drop, del 4
  • Oseriös avel 2023