Nagellackskonst! *Bildtråd*

Sv: Nagellackskonst! *Bildtråd*

*kl*

Nå, kära nagelfantaster. Nu behöver jag er hjälp. ;)
Vilken av dessa två bilder ska jag skicka in till tävlingen? (Får bara skicka en bild)

IMG_1573.jpg

IMG_1572.jpg

Det blev iaf liiite bättre i dagsljus, men det hade inte hjälpt att gå ut då det regnat typ hela dagen och aldrig varit riktigt ljust...

Jag har oljan, vilken jag tyckte funkade ganska bra men inte de andra två gångerna. Tycker det verkar funka bättre när man har färgat Gellack också så att det blir lite tjockare. När jag bara använt bas och topp är det svårare..

Du har rätt. Men det var väldans vad svårfångade de var ;)
Nu har jag iaf skickat in bilden och väntar otåligt på vad som händer imorgon när tävlingen avslutas. :nailbiting:

Fint lackat och lycka till med tävlingen!

KL

Är sjukt impad över kvalitéen på Kicks nagellack! Kanske inte överdrivet vad gäller formulan, pensel osv men hållbarheten! Jag hade lacket på mig hela dagen på jobbet (utan topplack) och INTE EN SKRÅMA! Det har inget nagellack klarat tidigare! Jag arbetar med mycket småpill med händerna och särskilt naglarna då jag ställer tiden på klockor, öppnar spännen, reparerar grejer o.s.v.

Antingen är det nagellacket eller för att jag har Trind under?! Helt i chocktillstånd iaf :D

Mitt brukar vara fint i ca 4 dagar, kunna repareras och användas i fyra dagar. Jag lackar dock inte med varken över eller underlack, utan två lager lack håller bäst på mina naglar.

Kl

OMG vad fina naglar ni har! Mycket inspirerande! Jag är ute efter ett knallrosa lack då den jag haft tog slut och tillverkas inte längre :meh:.. Nån som har nått tips :)? Vill ha ett täckande ej för rinnigt

Vad är du ute efter för ton på den rosa färgen? Åt det kalla/blåa hållet eller mer varm mot korall-tonerna? Knallrosa kan vara så mycket tycker jag :D

+ Pallen

Tack så mycket! :D

*kl*
Glömde skriva vad jag använt mig av. Det är 3 OPI-lack; Pompeii Purple (Det mörkrosa. Skimrar i blått), Princesses rule! (Ljusrosa med en massa skimmer i olika färger) och Servin' up sparkle (Holografiskt silverglitter i olika storlekar). Jag svampade på de rosa lacken och la dit glitterkornen med en tandpetare. Hjärtana är gjorde med Pompeii Purple med lite rosa folie på. :)

China Glaze Pink Voltage kanske kan funka?
Eller China Glaze Hang Ten-toes

Jag använder mest China Glaze, OPI och Color Club, det är helt klart mina favoritmärken :)

depend hade en massa olika nyanser av alla skalor för 15 kr på mitt ica maxi i dag,,, fanns sjukt många olika nyanser av samma grundfärger så där borde du hitta en rosa du gillar om fler butiker har tagit in denna kollektion :)

Karamelldrottningen - Tänkte först på Wet n wild-How I met your magenta (alltså jag älskar deras namn på nagellacken!). Men förutom färgen så uppfyller det väl inte direkt dina krav på att vara täckande och inte allt för rinnigt då jag tycker att det behövs minst tre lager för att bli bra. Men å andra sidan så torkar det snabbt så det tar inte så mycket längre tid att måla med det. :)
Inte den bästa bilden men ser ut så här på (tror det är 3 lager), det lila är wet n wild - Buffy the violet slayer:D
dsc_0439_52d2acc6ddf2b35387f9176f.jpg

Igår så räknade jag mina nagellack, 84 stycken var det :angel:. Kunde dock inte låta bli att experimentera lite så jag hällde ihop tre olika genomskinliga som var halvfulla för att få lite mer plats, och för att det var kul:p (det var billiga "märkeslösa" flaskor bara, så ingen hädelse är gjord;)). Sedan insåg jag att några var så gott som slut/hade torkat totalt, och ett jag målade på naglarna vägrade torka så då slängde jag det. Tror jag fick ner min samling till runt 75 när jag var klar.

Håller med ang Kicks, tycker också att det sitter riktigt bra för att vara ett "inte jättekänt nagellacks märke"-märke. Hade dock ett i guld därifrån och det kändes som att naglarna blev gula av det (nej, jag använde nog inte underlack på den tiden, typ två år sedan) så efter några gångers användande så åkte det i soptunnan:( Har iaf ett lila och ett silver kvar och dom är jag riktigt nöjd med, har inte blivit någon missfärgning trots att jag varit utan underlack heller :)

Jag använder mest China Glaze, OPI och Color Club, det är helt klart mina favoritmärken :)

Håller med om detta, minus Color Club som jag aldrig prövat. Har dock inte många nagellack av China Glaze och OPI p.g.a. priset, men det ska bli fler nu när Buke lärt mig att man kan köpa dem ganska billigt också!

Tråkigt med missfärgade naglar! Jag tycker dock att missfärgning hänger ihop mer med färgen på nagellacken än märket på dem... Jag får t.ex. alltid missfärgade naglar av starka röda/rosa nagellack (om jag inte har underlack då, och det har jag alltid nu för tiden).

Kul att någon annan delar erfarenheten dock. Nagellacket är inne på dag 2 och sitter fortfarande utan en skråma. Inte gjort något pilligt idag dock, men ändå :) Ska egentligen lacka på ett nytt lager med Trind idag, men det känns så värdelöst att ta bort nagellacket när det fortfarande är så fint!

*Kl*
Den här tråden får mig till ruinens brant:p Inte nog med att jag var tvungen o gå in på gina tricot och köpa 6 nagellack, nu väntar jag även på en flaska trind:p

Men fortfarande kan jag efter ett par dagar bara dra av lacket i ett stycke från nästan alla naglar och nu vet jag att det inte bara är med liquid sand, utan även med ginalacken:meh:

Jag tycker det är ganska trevligt att kunna dra bort dem :angel: Skönt när de ska av och lite rolig sysselsättning också, hehe. Men inte om de går av för lätt, så de dras bort av sig själva!

Pröva utan överlacket, det är det som gör att det går att dra av lacket i kakor. Och grattis på födelsedagen! :D

Liknande trådar

Hemmet Vi har en liten gästtoa i hallen. Så liten att du just så pass får plats med en toalett och om du sträcker dig fram när du sitter på...
Svar
9
· Visningar
363
Senast: Sar
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 290
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
871
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 207
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka