Nagellackskonst! *Bildtråd*

Sv: Nagellackskonst! *Bildtråd*

Josefiine: Jättefina! Skulle lätt kunna tänka mig likadana! :)

EmmaBovary: Det är China Glaze Deviantly Daring :) Väldigt lättlackat och trevligt faktiskt. ^^

Var änna tvungen att ta en bild på naglarna i ljus och nog katten hittade jag en spindel med samma färgschema.. xD Det gjorde naglarna mycket roligare tycker jag. ;)
hvotx5.jpg

KL

Ni nagellacksgudar, någon som har ett tips på en bra ljust rosa? Tänk lite fransk manikyr men kanske med lite mer färg. Det finns ju 1000 olika och jag vet inte vad jag skall välja :meh: bara OPI har ju typ 100 olika, alla ser fina ut men jag känner mig som ett frågetecken.

Lättlackat, täckande (i alla fall så att man inte behöver måla 3+ lager), ljust/relativt diskret och fördelaktligen torkar det ganska fort :)

Någon med ett tips? Tar gärna tacksamt emot tips på underlack också, gärna vårdande om det finns några sådana!

Jag har bara ett ljusrosa från OPI, men det är ett av mina favoritlack när det gäller ljusrosa. :)
Princesses Rule! Jag har det på en bild med mina rosa hjärtan någon sida längre bak i tråden. Det skimrar massor och är riktigt fint, men ändå lite "roligare" än de vanliga franska rosa. Ett annat jag gillar är ett minilack från Lumene; 'Be fabulous'. Det är lite mer pärlemoraktigt, men det hittade jag i en rea-låda en gång, så jag vet inte om det går att få tag på?

Även Essie har många fina ljusrosa nyanser och deras lack är riktigt bra, tycker jag. Jag älskar deras penslar!
(De nya, bredare. Innan var de jättesmala och det var svårt att få ett jämnt lager)

Senast ändrad:

Lite OT, men det är en påfågelspindel tydligen :) En slags hoppspindel som bara är 4mm lång! Vet inte huruvida den är giftig, men den är ju klart mycket sötare än många andra åttbenta.. haha.

Ännu mer OT, men det var den tydligen inte. Väldigt vacker iaf!

Lite mer on topic; det kanske är dags för mig att kika igenom bilder på färgglada djurarter för nagelinspiration! :)

Fan vad skumt :s och tråkigt!
Gör det ont på samma sätt som när man härdar typ gelé i uv-ljus? Låter läskigt iaf!
Hoppas det ger med sig, för det är verkligen bra! (men tja, nyttighetsgraden kanske man kan ifrågasätta då... :p)

Ja, skittråkigt! Mina naglar blev som sagt jättemycket starkare på bara tre dagar så jag tänkte att jag verkligen hittat något som gör att jag kan få starka, långa naglar :love:

Inte riktigt samma känsla som man härdar gelé, den känslan är lite mer "brännande" tycker jag... Denna var liksom dunkande och ömmande när lacket härdade, och sen nu efteråt är det jätteömt (känner det tydligt nu när jag knappar på tangenterna då nagelbädden liksom trycks mot nageln).

Dumma Trind, att det liksom funkar så bra men ger mig någon allergisk reaktion eller nåt! :p

Men va? Ditt ser ju mycket mörkare ut än alla bilder som dök upp efter en googling :( Fast jag antar att det ser mörkare ut bredvid det svarta.

Det beror säkert på vilka ljus bilderna är tagna i? Tycker lacket kan ändra nyans ganska mycket beroende på om jag är ute eller inne, vilket jag iofs gillar. :)

kl

Jag döööör vad fint mitt nuvarande lack är!! :love:
Orly Miss Conduct
022cf27c9a6511e3993a0ea3ad99e4fd_8.jpg

Pisskvalitet på bilden givetvis. Egentligen är det mer mörkrosa och suuuuperglittrigt med svag holoeffekt

Försökte bildgoogla mig till nån mer rättvis bild, men det finns knappt nån.
Den här kom väl närmast (men lite för ljus):
Orly-miss-conduct-intro.jpg

Eller den här (länk)

Helt klart det snyggaste rosa lack jag äger, kan inte låta bli att stirra på mina naglar mest hela tiden

Sjukt fint!! :D :love:

Själv har jag fått en jävla spricka typ 1 cm ner på tummnageln. Wäääh.

Fixade mina idag. Blev trött på det brunglittriga jag haft i nästan en vecka :) Köpte även ett nytt för någon dag sen och ville ju prova det haha :)
Det enda vita lacket jag någonsin faktiskt lyckats få VITT haha... Innan har det alltid blivit för tjockt innan det faktiskt täckt tillräckligt bra.
Nagellacket är ett från Depend i deras Gellacks sortiment. Det svarta och glittriga är två dekornagellack från Kiss.
Tyckte faktiskt de blev riktigt bra :D

nnpt0x.jpg

Klån

Vad tycker ni om "nordic cap"? Star nails?

Har nyligen köpt10 (!) kr st 11 ml och täcker helt ok. Funderar på att köpa fler. Köpte orange tvärt fanns den inte i min favorosaton

De är definitivt prisvärda! :)
De svarta är riktigt riktigt bra, även fast jag hört att vissa fått mindre bra exemplar..

kl.
Under ett svagare ögonblick idag köpte jag Trind eftersom ni rekommenderar det såpass starkt.
Men läste att man även behöver Trind remower, använder ni andra denna också eller finns det annat sätt man kan göra på?

Jag använde vanlig remover, antar att de bara skriver så för att sälja fler av sina egna produkter ;)

Ah vad bra! Tänkte faktiskt inte så långt :) Tänkte att det var någon riktig specialare eller nått :p
Hoppas jag inte får problem med naglarna av den bara!

Liknande trådar

Hemmet Vi har en liten gästtoa i hallen. Så liten att du just så pass får plats med en toalett och om du sträcker dig fram när du sitter på...
Svar
9
· Visningar
365
Senast: Sar
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 306
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
871
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 230
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka