Nagellackskonst! *Bildtråd*

Sv: Nagellackskonst! *Bildtråd*

Om man vill ha bara glansiga naglar, kan man ta seche vite direkt på nageln då, eller är det bäst att ha ett genomskinligt lack under? :)

Tror inte det ska vara några problem alls att köra bara Seche, men jag har faktiskt ingen sning
Testa? :D

De har aldrig funkat för mig att använda seche utan nå under, och räcker knappt med att ha genomskinligt under, de blir liksom lite gultonat... Vet inte varför de blir så och inte säkert att de blir så på alla... Men jag har himla rosa naglar i mig själv och väldigt ljusa tippar så om jag har bra naglar behöver jag oftast inte måla fransk manikyr och har då provat seche men de blir inge fint på mig iaf ;)

//Nella (Som kikar in här jämt men sällan lyckas ta nog snygga kort på naglarna ;))

*kl*
Nu har jag lekt runt lite med lacken :D Ocean crush ovanpå det svarta lacket blev en härlig grön och holographic på svart vart riktigt tjusigt faktiskt men det kände jag inte för att ha på alla naglar just då :P

Isadoras holographic över nåt neutralt lätt skimrande från Depend
20140325_213115_zpskybelazr.jpg

Ocean crush ovanpå något mörkgrönt skimrande
IMG_20140328_19054_edit_1396029979381_zpsck3jdxw4.jpg

Ja nej, såhär nu när jag har underlack och seche så... nej, blir nog bara ett vanligt genomskinligt lack i framtiden... Mina naglar blev inte missfärgade men inte direkt glansigare heller. Och de känns... irriterande haha.

*kl*

Det var nog ett litet tag sedan jag bidrog med något här.. :P Men jag har i alla fall tagit kort på naglarna i veckan som gått, så jag bidrar med ett par bilder:

25hhgfo.jpg

28arjp3.jpg

2n1swu9.jpg

kl

Någon som varit i usa (new york, orlando, miami) som vet något superbra ställe där man kan hitta fina och prisvärda nagellack? :)

Har för mig det stod på kartognen till flaskan (köpte ett förra veckan men strippade bort kartongen på en gång) att man inte ska använda den utan underlack/färgatlack - detta då den jobbar ihop och gosar sig in i lacket under, det är det som gör att den sitter.

Gjorde mina för någon dag sen :)
Midnight Glitter och Magic Blue Glitter :) Blev en väldigt bra blandning tycker jag :) Glittrar mer än det syns på bilden! Och det ljusare blåa är rättså mycket ljusare IRL.

2wn332s.jpg

Target och Walmart :) båda har OPI tex, tror dom kostar typ 8 dollar.

Sephora tror jag har en del också.

KL

Blått och rött (har inte städat bort överflödigt lack ännu). Håller på att spara ut naglarna igen så de är inte så snygga just nu...
10155377_678475368882375_1598371835_n.jpg

10151402_10152239497806461_1794142226_n.jpg

Använde Seche vite första gången idag! Luktade inte speciellt gott o torkade itne så fort jag trodde men har iaf nu 1 timme senare hård uta och lite mushig under (10 (!) lager med HMs glitterlack på topparna) så jag är ändå nöjd för det hade ALDRIG torkat annars ;)
Bra köp!

Då är det nog snarare glitterlacket än Seche som gör det segtorkat :p
Prova att svampa på glitter istället. Brukar gå finfint! :)

antligen vagar jag lagga upp nagot. Det har varit pa i ngara dagar sa ursäkta den fula lagningen pa pekfingret :o

OPI Peace & Love under ett Claire's guld glitter lack i en reverse gradient. Maxfactor som overlack for tillfallet, det funkar skit i Sverige, men Isadora's over/underlack ar for "tjocka" har i Singapore sa dem halvtorkar innan man far pa dem. Maxfactors var for lost i Sverige men funkar perfekt har :D Daremot tar torkningen lite langre tid generellt pga luft fuktigheten beroende pa lack :crazy:

https://www.flickr.com/photos/77207345@N05/sets/72157643416559784/

- har forsokt fa in fotot direkt i traden, men Flickr tycker tydligen enbart om lank till set snarare an bild :S

Senast ändrad:

deffinitivt svampat :D (tack for tipset i traden forresten, har svampat vanlig gradient nagra ggr nu, forsta gangen med en reverse)

Ser betydligt varre ut pa hoger handen (2/5 ok :crazy:)

också kant som:
http://i.imgur.com/ki6AaCv.jpg

Skulle egentligen ha provat vitt lack (sephora), tejpat och provat ett rott sephora lack over. Men det vita tackte inte ok ens efter tre lager :crazy: mest for att det borjade klumpa pga varmen....

(har coksa valdigt korta naglar, men det mina tycke inte om att vara langa lol)

Jättesnygg! Får testa en sån reverse sen när jag bemästrat den vanliga ;)

*kl*

Har jag sagt att jag älskar sugar crush lacken? En pastellgrön - macaron - smög sig med maten sist jag var och handlade, ser faktiskt bättre ut på än jag trodde den skulle göra :D Har en känsla av att jag sakta kommer samla på mig varenda nyans framöver :angel:

Men varför, varför, varför gör de inte penslarna långa nog att nå ner i botten på flaskorna?!:banghead::arghh: Hur gör ni för att få ut det sista och slippa slänga nästan 1/3 av nagellacket?

Det där svarade dom på nånstans (radio?) nyligen:p
Det är för att flaskorna är gjorda av glas och det förekommer avvikelser i hur dom ser ut i botten. Så för att inte riskera att borsten ska bli förstörd av att ligga not botten, så kompenseras detta istället med att lacket är fyllt ända upp i halsen på flaskan från start :)

Liknande trådar

Hemmet Vi har en liten gästtoa i hallen. Så liten att du just så pass får plats med en toalett och om du sträcker dig fram när du sitter på...
Svar
9
· Visningar
366
Senast: Sar
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 306
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
871
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 235
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka