Nagellackskonst! *Bildtråd*

Sv: Nagellackskonst! *Bildtråd*

Om du syftar på OPI Magazine Cover Mouse så är det fantastiskt! Mer i flaskorna också, mer än dubbelt så mycket som isadora (och då kan man motivera det högre priset utan problem ;) )

Alltså, jag har köpt hem Smitten Polish - I Never Drink...Wine. Och jag hade egentligen tänkt ge bort det, men funderar på att...ge det till mig själv. Så jävla fint. :D :love:

:eek: Det har jag suktat efter ett tag, så jävla snyggt!!

Nope, jag syftar på Jinx :)
Så ska jag beställa någon gång får det nog hänga med :)

Och ja, Smittenlacket är så fint! Är dock med i en nagellacksgrupp där jag tänkt ge det till en tjej så jag vet inte hur jag ska göra :p

Äsch, jag var fast i diskussionen om rött :D
Men jinx är också ett helt fantastiskt lack!

Ett ord: behåll!!! Ge bort nåt annat, det där är för fint för att inte äga det själv. Apropå det, var köpte du det? :D

Ja men ellerhur, det ser så fint ut!
:)

Jag köpte Smitten på Edgy Polish, så inre vidare billigt, men fantastisk kundservice och snabba leveranser! :)
Ska fundera lite till på hur jag ska göra :p

Ja alltså... annars behöver ju jag en inflyttningspresent i höst? ;)

Funderar på hur jag ska lacka om mina naglar. Nåt liquid sand lär det bli för att hinna torka innan jag ska sova, men vilken färg? Har marinblåa kläder under morgondagen, äger LS-lack i vitt, ljusrosa, orange och rött

Jag röstar på vitt då! :)

Själv ska jag iväg och jobba nu. Endast Duri Rejuvacote på naglarna. De behöver växaaaa! :D

*kl*
Men fy vad läckra de sugar crush lacken är då!:love: En liten fråga bara när de är så glittriga, hur blir ytan? Blir den litet sträv pga glittret eller helt slät?

Hmm antar att det inte går att fixa med ett överlack? Jag föredrar mina naglar släta och glansiga men de lacken är så snygga att man kanske ska pröva ändå :nailbiting:

kl

Varför blir mina naglar heeelt förstörda efter ca 3-5dagar med nagellack?
Totalt sönderflisade när jag tar bort det. Klippt ner dem nu och ska dränka dem i nagelolja, men vad ska jag göra för att kunna ha nagellack utan att behöva ta bort längden efter varje gång?

Kan nagelolja under fria kanten hjälpa medan man har nagellack på?
Annan remover? :(

Hmm antar att det inte går att fixa med ett överlack? Jag föredrar mina naglar släta och glansiga men de lacken är så snygga att man kanske ska pröva ändå :nailbiting:
Har inte testat själv men har läste om någon som inte gillade ytan som hade haft överlack på och det fungerade =)

Jag hade första gångerna på genomskinligt lack uppepå sugar crush, då jag tyckte ytan var otäck. Nu bryr jag mig dock inte. (jag har inget överlack, annars hade jag valt det)

*kl
Blir sjukt sugen på att investera i ett sugar crush, MEN: Hur är de att ta bort? Är det lika jobbigt som med glitterlack eller lite lättare/svårare? :)

Damn u buke för att ha en sån här inspirerande tråd! :arghh::nailbiting::D

"Råkade" komma hem med 3 lack idag nämligen. Älskar ocean crushen :love:även om det tog 3 lager innan den blev helt täckande. Överlack tog faktiskt bort strävheten, happy!

Holografiska Star struck är jag lite mer skeptisk till för den blev inte täckande förrns jag kletat på så många lager att jag typ kan modellera lacket ovanpå nageln :cautious:

Älskar det svarta också, syns inte riktigt på bilden men den gnistrar i alla möjliga färger :love: Nu återstår frågan om vilket lack jag ska ha på alla naglar...

20140318_174521_zpssj2pun6z.jpg

Jag tycker Isadoras Sugar crush-lack är mycket lättare att få bort än det liquid sand-lacket jag har från OPI. Jag dränker nageln med nagellacksborttagning en liten stund och sedan är det bara att gnugga lite, inte så mycket jobbigare än "vanliga" lack. :)

Kibani: Ocean Crush är verkligen jättesnyggt! Kör på det tycker jag! :)

När det ändå snackats så mycket om sugar crush-lacken så kunde jag inte låta bli att måla mina med Isadoras Turquoise Crush. Kasst ljus att fota i, men ändå.. ;) Körde med ett lager Seche Vite uppe på, fungerade riktigt bra. :) Nu både glittrar och blänker det!

2wfp7vt.jpg

Grejen med Isadoras "holografiska" glitterlack är ju att man "ska" ha dem över andra lack. Självklart går det ju ha dem för sig själva med, men som du säger så kräver det sina lager... :p
Ocean Crush är jättefint! :)

Kl
köpte det gula crushlacket igår, Lemon Soda, så det har jag på mig nu. 49 spänn på Ge-Kås känns riktigt värt :)
Riktigt fint! Lär nog vara ännu finare till solbrända händer! :)

Liknande trådar

Hemmet Vi har en liten gästtoa i hallen. Så liten att du just så pass får plats med en toalett och om du sträcker dig fram när du sitter på...
Svar
9
· Visningar
365
Senast: Sar
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 306
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
871
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 229
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka