Nagellackskonst! *Bildtråd*

13775468_10154269668827456_1558495807569703938_n.jpg

Dagens: halvtrist färg i skuggan men helt fantastisk i solen. Den går mellan gul-orange-röd-lila-mörkblå

Men! Så duktigt @pepp! Snyggt lack också :bow::up:

Hörrni, ni som har koll på allt vad nagellack heter, jag vill ha ett matt svart lack. Finns det bra sådana? Eller måste jag gå och fixa mina naglar på salong för att få till det? :cautious:

Hörrni, ni som har koll på allt vad nagellack heter, jag vill ha ett matt svart lack. Finns det bra sådana? Eller måste jag gå och fixa mina naglar på salong för att få till det? :cautious:

Kan det inte funka med matt överlack? OPI har ju bl a.

Här är någon som testat och utvärderat, dock från 2010.
topplack2b.jpg

Isadora har i sin Velvet serie.

Men jag hade satsat på matt överlack. Då kan man ju få alla färger matta. Nu för tiden har de flesta märken matt överlack. T.o.m. Depend.

Kan det inte funka med matt överlack? OPI har ju bl a.

Här är någon som testat och utvärderat, dock från 2010.
topplack2b.jpg

Essies där såg ju bra ut, de andra två är inte tillräckligt matt. Ska se om jag hittar Essielacket! Tack :up:
Isadora har i sin Velvet serie.

Men jag hade satsat på matt överlack. Då kan man ju få alla färger matta. Nu för tiden har de flesta märken matt överlack. T.o.m. Depend.

Ja, jag har sett några såna men frågan är ju om det verkligen blir matt. Om vi tar @Lovisaleonoras bild som exempel så blir överlacken inte alls så matta som jag vill ha det tyvärr. Det ska inte spegla sig ett himla dugg alls helst :D

Jag tycker Chinaglaze är bättre. Det är mitt favorit. Essie är okej, men klumpar liksom i botten efter ett tag så man får pilla med tandpetare och blanda innan man använder det.

Jag har mått halvskit på sistone så jag lyckoshoppade. Ellos hade rea på rea på sitt nagellack, egna märket. Jag hade ett sen innan och det är riktigt bra kvalitet på det, täcker med ett lager och håller länge.

Såååå jag kanske köpte hela collectionen, eller hela collectionen förutom det jag redan hade då. 12 nya färger + ett nytt matt överlack. Får se hur det är. Och jag hade tur för nu idag är det inte rea längre.

14022159_10154378646222456_3507585927485248301_n.jpg

Jag organiserade och räknade mina nagellack häromdagen. 74 st:p

Jag tror jag slår det :p tragiskt nog. Haha.
Dock sorterat ut en hel del, så inte helt säker. :D
Har börjat måla naglarna igen efter ett 1,5 år långt uppehåll typ. Sjukt kul! Och lättare att spara ut dem när de är målade. :)

Jag har mått halvskit på sistone så jag lyckoshoppade. Ellos hade rea på rea på sitt nagellack, egna märket. Jag hade ett sen innan och det är riktigt bra kvalitet på det, täcker med ett lager och håller länge.

Såååå jag kanske köpte hela collectionen, eller hela collectionen förutom det jag redan hade då. 12 nya färger + ett nytt matt överlack. Får se hur det är. Och jag hade tur för nu idag är det inte rea längre.

14022159_10154378646222456_3507585927485248301_n.jpg
Jag gjorde liknande med Isadoras sugar crush för ett tag sedan fast bara 6st :laugh:

Liknande trådar

Hemmet Vi har en liten gästtoa i hallen. Så liten att du just så pass får plats med en toalett och om du sträcker dig fram när du sitter på...
Svar
9
· Visningar
338
Senast: Sar
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 272
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
861
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 155
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka