Någon av mina katter tycker att jag är för slarvig

purity_666

Trådstartare
Jag har 3 katter så jag vet inte vem städidioten är. Men någon av dom har den fula ovanan att kissa på mina kläder om jag låter dom ligga på golvet i badrummet. Det är bara i badrummet och det spelar ingen roll vilket slags kläder. I natt låt mina tofflor på golvet. Jag anser att tofflor får ligga på golvet, det gör uppenbarligen inte herr katt för någon av dom otygen har kissat på dom.

Jag blir galen snart! Vet inte hur många gånger jag fått tvätta mattan därinne. Jag har min tvättmaskin där och förvarar smutkläder där. Ibland hamnar de inte direkt i korgen.. och då kissas det på dom. Varför?

Någon idiot hade humorn att kissa i min garderob också, på min enorma hög med tröjor. Happ då blev det stortvätt där då.

Men annars kissar de inte inne. Är bara i badrummet det är återkommande. Det är 3 vuxna, kastrerade hanar. Utekatter. De har 3 enorma kattlådor som de använder flitigt. Varför måste någon hela tiden kissa i badrummet (där det inte finns låda)? De kissar inte där om inget finns på golvet, men kom igen, tofflor måste väl för fasen få ligga där!

Och stänga dörren funkar sådär. Om jag inte verkligen knuffar igen den rejält så krafsar dom upp den. Gammalt hus, gammal dörr. Vad gör man?
Testat med ättika, tvättat golvet med "fy"spray. Det räcker att ett byxben händer över tvättkorgen så det ligger på golvet så kissas det.
 
Kläder (särskilt smutsiga), sängar och skor är sådant som luktar mycket och kan trigga urinmarkering. Katter kommunicerar ju med dofter så det blir lite tokigt när de tycker att våra "luktfläckar" är värsta offentliga anslagstavlan.

Kan tyvärr inte ge något annat tips än att undvika att ha kisstriggande saker framme.
 
Säger som föregående.

Min katt har också kissat på sambons träningskläder som legat på golvet i badrummet, antar dom luktade illa :p
 
Vår ena omplaceringskatt bajsar ibland på mattan i badrummet. Aldrig på kläder eller någon annanstans. Han kissar heller inte på saker, tack och lov. Det kanske har blivit något bättre sen vi bytte från pellets till sand i lådan, jag tror han tyckte pelletsen var dålig för den kunde man inte krafsa över bajset med :) Kan det kanske också ha med doftmarkering att göra, eller kanske bara är en fix idé?
Vi har löst det med att helt sonika ta bort mattan, det funkar ju utan den liksom. Ibland vill vi ha matta, typ på vintern, och då får vi räkna med att det ligger skit där, kanske en gång i veckan - max.
 
Hur många kattlådor har du, vad för kattsand? har du tak-kattlådor.
minst en låda per katt + en extra. inte tak.
katter är renliga djur och de kissar inte vid sidan av för att protestera eller något sånt.
är katten frisk?

läs på kattforum.se. kattstatus finns många tips!
 
Hur många kattlådor har du, vad för kattsand? har du tak-kattlådor.
minst en låda per katt + en extra. inte tak.
katter är renliga djur och de kissar inte vid sidan av för att protestera eller något sånt.
är katten frisk?

läs på kattforum.se. kattstatus finns många tips!

Är kattflocken sams? kan du ha någon låda utanför toaletten?
 
Hur många kattlådor har du, vad för kattsand? har du tak-kattlådor.
minst en låda per katt + en extra. inte tak.
katter är renliga djur och de kissar inte vid sidan av för att protestera eller något sånt.
är katten frisk?

läs på kattforum.se. kattstatus finns många tips!


Jag har 3 kattlådor, varav två är plastbackar så storlek superstora. Den lådan används mest. Har en med tak, de andra är som sagt plastbackar.
Katterna är utekatter så gör ifrån sig ute också.
Jag har inte lådor inne på toaletten.
Använder öko plus.

Alla katter är friska. Vet ju inte vem boven är. Det är inte alltid de kissar där, bara när jag glömt nåt på golvet. Jo flocken är lugn. De är ute en hel del också som sagt så det är inte alltid alla 3 är inne samtidigt.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 336
Övr. Katt Hejsan! Jag har en katt som beter sig väldigt konstigt på kvällarna och nätterna. Merida är en 2 årig ragdoll som bott hos mig hela...
Svar
8
· Visningar
2 302
Hundhälsa Hej! Vi har fått bekräftat giardia på vår valp 13v. Vi började behandlingen i söndags med axilur som ska ges i 5dagar. Vi badade han i...
Svar
18
· Visningar
2 695
Senast: dobbis
·
Övr. Hund (Långt!)Jag skulle behöva lite input. Vi har en mellanstor hanhund på snart 1,5 år. Han är en trevlig hund, men! Han är ett helvete för...
2 3
Svar
59
· Visningar
6 998
Senast: AnneB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Uppdateringstråd 29
  • Vildkattungar

Hästrelaterat

  • Hingstval 2024
  • Ridskoleryttare
  • Vad gör halvblodsägare?

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp