Någon i närheten...

• Ridning
  • Trådstartare Trådstartare Spider84
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 25
  • Visningar Visningar 2 123
S

Spider84

...som har egen häst och som är AR intresserad samt rider det som hade haft lust att på något sätt peppa och bli peppad.

Tycker der är grymt jobbigt när jag är ensam i stallet om att rida AR. Min inspiration tryter mer för varje dag tycker jag. :crazy:

Å andra sidan vet jag ingen som bor nära här heller. Okej en tre mil bort iof, men de har sällan tid eller möjlighet att flytta på hästarna. :(

Nu har jag väl inte sån tur att det bor någon nära här iof, men jag kan ju alltid prova.
Så man kan träffas med och utan hästar och snacka ridning m.m. och utbytte idéer IRL.

Sv: Någon i närheten...

Synd att jag inte bor i närheten, jag hade gärna peppat och blivit peppad. :) Det är väl ca 180 mil emellan skulle jag tro.

Är också ensam i mitt stall nu som AR-ryttare. :(

mig har du ju men jag e rätt säker på att det inte va mig du menade :D

får snart ner min egna häst vilket känns såå skönt,visst kul att rida medryttar hästen med men det finns inte ens i närheten av att rida sin egna.

fasen va många inlägg du har eg sog ja nu,bor du på buke :p

Nej räknade inte med dig eftersom du just nu inte har egen häst. Blir lite bökigt när du inte har det.

Och du bor lite krångligt till för att dra med hästen och hälsa på (en jävla massa rondeller och mycket och tung trafik dessutom). :(

:D Jag har ju varit här ett bra tag. 2år längre reg tid än dig. Då hinner man med en del.

idak
Oftast tycker jag att det är lugnt, men så har man såna här perioder när allt bara känns: orkar inte. Och då hade man behövt vara en till som rider AR på samma ställe.

Bara de andra i stallet frågar någonting om det känner jag att lusten kommer tillbaka. Dock avlar de nästan uteslutet (rider nästan inget) så de lär inte börja rida AR heller.

Hade jag haft råd att dra transport varje dag några mil hade jag pallrat mig ut till vilse och mnementh en gång i veckan för att få lite motivation genom dem, men studera ekonomin alltså...så jävla trött på det nu så det finns inte. :(

Vi ska pallra oss ut till skogen någon dag i varje fall. Så kan du babbla på och jag lyssna :D

Sen skulle du ju börja utbilda mig så jag kan hjälpa dig sen. Så du ska nog se du kommer iväg! :D
Kanske blir för dyrt att ta med hästen varje gång, men nångång så!

Snart kommer solen och värmen till skåne och då kommer allt kännas mycket lättare ska du se! Jag känner exakt samma sak som dig just nu. Man har noll förutsättningar att träna ordentligt. Sån jäkla omställning från att kunna rida koncentrerat 2ggr/dag som i danmark...

Men se till att komma igång med din affärsidé så lovar jag att bli kund hos dig! :)

:p Jag håller på för fullt ju!
Fast lite push på det just nu är behövligt. :bow:

vilse
Ja någon gång innan vintern är slut ska jag komma ut med antingen Aminette eller Kirran när ni tränar och vara med och rida i rudhuset. Eller ja arbeta vid handen blir det nog.

Jag ju!!!!!!Känner du dig deppig över bristen på ridsällskap så kom till "mitt" ridhus en dag och kolla........ Glöm inte att ducka för galna galopphästar, hysteriska halvblod som inet är ordentligt avrastade sen snön kom typ och sågande gramantanter.....
Jag lovar näör du studerat det ett tag så älskar man att man är själv. Men man känner sig ju onekligen lite udda ibland.

Jag misstänker att du rider på MCR.... De synerna är iallafall vanliga där!

:crazy:

Jag blir bara förbannad av sånt där. Vägrar att gå in i ridhus där andra som inte rider någorlunda lika det jag rider, rider. :o

Skulle undervisa för några dagar sedan och då var det avdelningsridning där...jag gick för att se om de började bli klara eller inte. Bara 2sekunder där inne så vart jag förbannad som fan. Gick ut direkt.

Sedan när jag gick in igen med han som skulle rida så säger han som har undervisat på skämt: tyvärr får ni klara er själva för jag är helt slut vad det gäller att undervisa.

Ett högt "tack och lov för det" höll på att komma över läpparna på på mig...

Ska jag fortsätta gissa?? ;)

Södra Sallerups ryttarförening??

Du får komma och tjata massor på mig ju!!:)
Och jag är en mycket god lyssnare och bara älskar att lyssna på allt som gäller AR och hästar och ja, AR och hästar

Hallå!

Jag finns!:angel:

Har släp men ingen dragbil!

Har du släp och dragbil kan du alltid rulla ut hit och rida i de vackra skogarna kring Övedskloster! Jag har bla sett kungsörn när jag ridit i skogen bakom vår gård!

/KT

KungTulle skrev:
Hallå!

Jag finns!:angel:

Har släp men ingen dragbil!

Har du släp och dragbil kan du alltid rulla ut hit och rida i de vackra skogarna kring Övedskloster! Jag har bla sett kungsörn när jag ridit i skogen bakom vår gård!

/KT

Eller så kan vi träffas här..när min fantastiska (Och än så länge ej befintliga) ridbana är på plats......här vimlar det av örn...vita hjortar och en o annan gris men de blundar vi för :D

Allvarligt talat är det en förhoppning att använda detta stället som en mötesplats...:idea:

Jag har själv problem med att se andras ridning numera. Man får helt enkelt blunda & koncentrera sig på sin egen ridning.
Visst blir man ledsen över en del människor.

Man får tänka lite på att man själv har varit där innan man lärde sig att veta bättre & tänkte om.
Jag är glad att jag tänkte om över hur jag faktiskt red hästarna, kommer aldrig att gå tillbaka till "engelsk" dressyrridning igen. :(

JAg finns utanför tomelilla, har dragbil men inget släp, brukar sno KT`S släp & hon brukar sno min dragbil. Hmm. blev nog lite rörigt det där :D

Ja det är alltid skönt att åka ut och hjälpa andra lite och samtidigt få en massa inspiration själv! Så det ser jag fram emot mycket!

KungTulle
Dig har jag funderat på flera gånger innan att komma och hälsa på ju!
Har bara inte blivit av i och med att vintern kom.

CarolaLind
Dig kommer jag ju ut och hälsar på imorgon om inte vädret helt ska jävlas med oss.
Jag har ingen sista hemtid heller så är bara pojkvännen okej imorgon så han kan åka med så kanske man kan hinna med en massa häst "tjöt" med er. ;)
Och det där med ridbanan och mötesplats tycker jag lät väldigt intressant!

Spirit
Lite långt bort kanske iof...om nu min skånska geografi inte är helt kass. Den risken är ganska överhängande.
Dock en liten "barock" träff hos CL lite längre fram hade inte varit helt fel!

Jag bor ca 10 min från Kung Tulle. Du bestämmer själv.
Jag finns här iallafall. :)

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
690
Senast: cowgirl81
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde... 3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 988
Senast: Juli0a
·
R
Ridning Jag har försökt leta efter information, men jag är nog dålig på att leta, alternativt så finns det inte så mycket lättillgänglig... 2
Svar
33
· Visningar
4 602
Senast: Pyrran
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite... 2
Svar
27
· Visningar
9 075
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka