Bukefalos 28 år!

Någon som använder HorseHage?

P

PansParis

Är det någon som använder horsehage? Fungerar det bra? Vad kostar en liten bal på 25 kilo?

Fördelar och nackdelar?

:bow: :bow: :bow:

Mvh Jenny
 
Sv: Någon som använder HorseHage?

Fodrade med det för några år sedan då det var dåligt höår. Tyckte det var ett hyfsat bra foder, men alldeles för dyrt över 3kr/kg. Hästarna gillade det dock o det var smidigt packat i småbalar. Jag köpte hem 3 pall åt gången, kommer dock inte ihåg vad jag betalade för det, men massa pengar blev det.
 
Sv: Någon som använder HorseHage?

Säkert inget fel på fodret men väldigt dyrt. Köpte hem 5 pallar och jag tror att kostnaden var närmare 15,000:-. Finns bra men mycket billigare foder än det.
 
Sv: Någon som använder HorseHage?

En bal på 25 kg kostar 75 inkl moms, blir säkert billigare om man köper pallvis. Har själv inte fodrat med det, men kastat blickar på det då vi i år har ett katastrofhö (18 smrp 8,5 mj). Tanken var att byta ut en del av högivan med hh, men för mig blir det billigare att använda lusern hackat strå.
 
Sv: Någon som använder HorseHage?

Nackdel: extremt dyrt vatten med väldigt stor spännvidd på analysgarantin

Fördel: små balar (men det finns det i omärkt ensilage också), hyfsat tillgängligt.
 
Sv: Någon som använder HorseHage?

haha vilket coolt svar av dig:banana:
 
Sv: Någon som använder HorseHage?

Några hästar får det i stallet o det är ett mkt bra o smakligt foder.
 
Sv: Någon som använder HorseHage?

Den smakliga delen säjer väl sej självt? Flera av hästarna föredrar helt enkelt horsehage o huruvida det är bättre beror på vilket hösilage man har att jämföra med o vilka foderbehov hästarna har...
 
Sv: Någon som använder HorseHage?

Nej, det säger sig inte själv till mig, men jag är väl dum då?

HH skiljer sig också mycket mellan olika partier, det är ju precis som vilket annat småbalsensilage som helst, bara en snyggare förpackning. Och oftast lite blötare, vilket ju gör att man betalar MER för MINDRE ts i förhållande till många av de småbalsensilage som finns hos andra producenter.

Föredrar HH, framför vad? Annat ensilage eller framför hö?
 
Sv: Någon som använder HorseHage?

Det är ett jättebra foder.
Med en jättebra marknadsföring.

Det finns annat ensilage/hösilage som är precis lika bra och bara kostar hälften.
Men det är svårare att hitta.
 
Sv: Någon som använder HorseHage?

Har aldrig påstått att någon är dum, brukar inte använda mej av såna uttryck eftersom det knappast ger en trevlig diskussion som man vill fortsätta. Men om man skriver att något är smakligt trodde o tycer jag att det säjer tillräckligt, dvs att något smakar gott o att det äts med god aptit. Och många hästar föredrar det framför BÅDE hösilage o hö, givetvis av god kvalitet.
Och förövrigt se Inte_Ung´s inlägg.
 
Sv: Någon som använder HorseHage?

Ger hälften HH och hälften hö till våra hästar, och de flesta föredrar HH (höt är av bra kvalitet).. Tycker de är smidigt med små förpackningar + att vi aldrig haft ngt problem med kvaliten, vilket har varit lite struligt när vi köpt ensilage av privatpersoner. Funkar kanon för oss (tror vi betalar runt 2,50kg, men kommer inte ihåg riktigt..)
 
Sv: Någon som använder HorseHage?

Ja, tror det ligger på ca 70 kr balen, så det blir väl ca 2,50 eller strax över:smirk:
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag undrar över en sak. Min sambo jobbar på ett stort värmeverk och de använder ren beckolja i sitt jobb. Jag har kollat på ren...
Svar
2
· Visningar
534
Senast: Empalie
·
Mat Jag tänkte investera skatteåterbäringen i en uppgradering av köksverktygen. Mer specifikt så letar jag efter en matberedare och en gryta...
Svar
10
· Visningar
516
Senast: MiaMia
·
IT & mobiler Min hv har infört denna app men jag har inte laddat ner den än för jag vet inte om jag behöver den. Så undrar om nån här använder den...
Svar
1
· Visningar
413
Senast: Rosett
·
Tjatter Min ena katt blev plötsligt akut sjuk, vi tror på salmonella och inväntar provresultat. Vi har fågelbord ute och jag antar att...
Svar
13
· Visningar
767
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp