Någon som brukar använda Schenker? Som vet hur det fungerar?

Det är inte inlämnat om det står så, bara frakt bokad på nätet. Schenker suger btw.

Jag har lämnat ett paket hos Schenker, som aldrig blev registrerat. Köparen hämtade ut det, men det blev helt enkelt aldrig inlämnat enligt systmet. Stod bara som bokat, fast det var utlämnat.

Så inget är givet, även om resten av historien luktar en smula blåsning.
 
Nej,kostade några hundralappar "bara" så är inte pengarna i sig som är det största problemet,utan att jag ville verkligen ha detta. Är inte köpt på tradera,utan en vanlig försäljningssida.

Ok,jag trodde att man betalade frakt när man lämnade in det sen. Gubben blev ju blåst (första och enda gången han köpt något av en privatperson på nätet) där denna person visade bild på att han bokat en frakt åt honom,men det blev aldrig skickat. Det var dock med bussgods.

Hur som så visar det väll sig,tyckte dock denna person kändes så otroligt trevlig och hjälpsam från början (och även efter betalningen) så jag har endå svårt att tro att jag blivit blåst,men jag vet inte. Kan inte se att det ska vara värt besväret för några ynka hundralappar. Om hon endå betalat frakten så kanske hon skulle tjäna 300-400:- på det,känns inte som om det skulle vara värt att blåsa någon för denna struntsumma. Jag har aldrig drabbats tidigare,och denna verkar som sagt vara supertrevlig och hjälpsam,sen är jag nog ganska godtrogen som person också så jag hoppas fortfarande på att det kommer fram.

Vi håller dialog fortfarande iaf,hon är säker att hon skickat paketet,jag inte lika säker. Om det skickades i Måndags så bör jag få det i morgon eller Fredag,så jag avvaktar iaf tills nästa vecka innan jag "går i taket"! :angel:
 
Jag har lämnat ett paket hos Schenker, som aldrig blev registrerat. Köparen hämtade ut det, men det blev helt enkelt aldrig inlämnat enligt systmet. Stod bara som bokat, fast det var utlämnat.

Så inget är givet, även om resten av historien luktar en smula blåsning.

Ang kvittot som var fel kvitto när inte numret stämde, visade sig vara rätt kvitto endå kom hon på eftersom det bara var mitt paket som skickats den dagen,kvittot i sin jacka som var iväg med dottern var från något hon skickade på Tisdagen... Att det står en helt annan avsändare än henne själv,och ett helt annat ombud berodde på att paketet går från där hon lämnade det,till den här spelbutiken,där det "registeras"... (Står fortfarande att det inväntas) Men borde inte hon stå som avsändare då iaf? Och inte butiksägaren? :cautious:

Känns dock underligt att hon fortfarande har kontakt med mig om hon blåst mig? Normalt sätt så tar man väll pengarna och försvinner kan jag tänka mig...

Aja,hoppet lever än,även om det luktar skumt som sagt.
 
Känns jätteskumt.

Numret hör ju ihop med det man lade in när man registrerade paketet. Vanligtvis får man ju ett mail att frakten är bokad, och sedan kan man gå in och följa paketet.
 
NU har det hänt saker! Nu står det att det är både inlämnat (det datumet hon sa),sorterat och påväg,och att jag ska invänta avisering. :banana: Dock så är det på det första löpnummret jag fick,så med andra ord så måste hon skickat fel kvitto endå,även fast hon var stensäker på att det var mitt kvitto eftersom det var det enda hon skickade i Måndags, men på det nummret står hon som sagt inte som avsändare,utan det gör en karl,han som enligt henne äger spelbutiken dit paketen går från stället där hon lämnade in,därav han stog som avsändare enligt henne. Bägge löpnummrerna är bokade ungefär samtidigt,men inlämnade 3 timmar emellan,så hon måste ha glömt att hon skickade ett till paket samma dag,och att det var det kvittot som jag fått,för det går som sagt från den här spelbutiken,men jag fattar fortfarande inte varför spelbutiksägaren står som avsändare på det när hon skickat det?

Jag fattar ingenting jag,men nu verkar det iaf vara pågång! :up: Hoppas jag får rätt grej nu bara om hon är sådär virrig! :nailbiting:
 
En gång när jag skickade tillbaka varor till en internetbutik stod ett annat namn än mitt som avsändare, fast det var bokat med mig som avsändare.
 
Mänskliga faktorn, den som reggar in paketet kan ju skriva fel. Jag har sett en del roliga i mitt förra jobb.
När jag skickade ett returpaket på posten och det skulle gå med Schenker så hade de inga bra rutiner i början. Mitt paket försvann ju såklart, MEN jag krävde ett handskrivet kvitto på inlämningen och jag fick kämpa nästan ett år innan jag kom ur den härvan. Utan kvitto hade jag fått punga ut en del. Mänskliga faktorn?
 
Mänskliga faktorn, den som reggar in paketet kan ju skriva fel. Jag har sett en del roliga i mitt förra jobb.
När jag skickade ett returpaket på posten och det skulle gå med Schenker så hade de inga bra rutiner i början. Mitt paket försvann ju såklart, MEN jag krävde ett handskrivet kvitto på inlämningen och jag fick kämpa nästan ett år innan jag kom ur den härvan. Utan kvitto hade jag fått punga ut en del. Mänskliga faktorn?

Schenker scannar streckkoden, men det kan säkert bli fel i systemet ändå.
 
En fråga till er som använder Schenker, någon som har varit med om att ett paket inte har kommit fram? Jag har väntat på ett paket i 3 veckor nu. Har haft kontakt med Schenker och det visar sig att mitt paket har försvunnit :mad: Ingen jag har fått tag på kan säga var för någonstans paketet finns. De har rekommenderat mig att göra en förlustanmälan så jag kan få tillbaka pengarna. Oerhört tråkigt och obegripligt hur ett paket bara kan försvinna ur tomma intet :banghead: För mig spelar det ingen roll om jag får tillbaka pengarna eller inte, det var varan jag köpte jag ville ha :rage: Någon som har varit med om liknande? Och iaf sedan paketet har dykt upp?
 
En fråga till er som använder Schenker, någon som har varit med om att ett paket inte har kommit fram? Jag har väntat på ett paket i 3 veckor nu. Har haft kontakt med Schenker och det visar sig att mitt paket har försvunnit :mad: Ingen jag har fått tag på kan säga var för någonstans paketet finns. De har rekommenderat mig att göra en förlustanmälan så jag kan få tillbaka pengarna. Oerhört tråkigt och obegripligt hur ett paket bara kan försvinna ur tomma intet :banghead: För mig spelar det ingen roll om jag får tillbaka pengarna eller inte, det var varan jag köpte jag ville ha :rage: Någon som har varit med om liknande? Och iaf sedan paketet har dykt upp?
Jag fick höra att mitt paket hade försvunnit. Men det visade dig att det hade skickats till fel utlämningsställe och blivit stående där. Fattar inte varför de som hade stället inte gett tillbaka paketet utan de hade bara konstaterat att det var fel och ställt det i ett hörn. Kom rätt tillslut.
 
Vill att något ska komma fram och inom rimlig tid använder man INTE Schenker :meh:

Jag väntar på ett Tradera-paket och har så gjort ett bra tag nu. Definitivt inget fishy med säljaren, denne har bra feedback osv.
 
En fråga till er som använder Schenker, någon som har varit med om att ett paket inte har kommit fram? Jag har väntat på ett paket i 3 veckor nu. Har haft kontakt med Schenker och det visar sig att mitt paket har försvunnit :mad: Ingen jag har fått tag på kan säga var för någonstans paketet finns. De har rekommenderat mig att göra en förlustanmälan så jag kan få tillbaka pengarna. Oerhört tråkigt och obegripligt hur ett paket bara kan försvinna ur tomma intet :banghead: För mig spelar det ingen roll om jag får tillbaka pengarna eller inte, det var varan jag köpte jag ville ha :rage: Någon som har varit med om liknande? Och iaf sedan paketet har dykt upp?
Jag använder Schenker hela hela tiden, i min webshop, och för det mesta flyter det på bra, omän inte blixtsnabbt. I julas t.ex. var dom otroligt snabba med att få fram paket före julafton!

Några gånger har paket tagit lång tid, typ 2 veckor, annars brukar de ta under en vecka. Det har också hänt att paket blivit liggande utan att mottagaren fått någon avisering - köparen har kontaktat mig och när jag kollat så har paketet legat och väntat en vecka i butiken! Har man löpnumret kan man kolla hos utlämningsstället om paketet redan finns där.

En annan gång lossnade paketlappen från lådan, då hade Schenker öppnat lådan, hittat kvittot och returnerade sedan paketet till mig. Det var schysst tycker jag! Så, lägg en lapp med avsändaradressen högst upp i paketet så det går att hitta om adresslappen skulle lossnat.
 
Vill att något ska komma fram och inom rimlig tid använder man INTE Schenker :meh:

Jag väntar på ett Tradera-paket och har så gjort ett bra tag nu. Definitivt inget fishy med säljaren, denne har bra feedback osv.
Har du löpnumret, så kolla med ditt utlämningsställe - paketet kan ligga där utan att du fått någon avi/något sms eller email!
 
En fråga till er som använder Schenker, någon som har varit med om att ett paket inte har kommit fram? Jag har väntat på ett paket i 3 veckor nu. Har haft kontakt med Schenker och det visar sig att mitt paket har försvunnit :mad: Ingen jag har fått tag på kan säga var för någonstans paketet finns. De har rekommenderat mig att göra en förlustanmälan så jag kan få tillbaka pengarna. Oerhört tråkigt och obegripligt hur ett paket bara kan försvinna ur tomma intet :banghead: För mig spelar det ingen roll om jag får tillbaka pengarna eller inte, det var varan jag köpte jag ville ha :rage: Någon som har varit med om liknande? Och iaf sedan paketet har dykt upp?
Ja, paket kan försvinna på vägen. Oftast beror det på den mänskliga faktorna. Jobbar själv inom transportbranschen, och det finns dom på vårt åkeri som slarvat bort PALLAR! :eek: Själv fattar jag inte hur dom lyckas, gissningsvis har de nog levererats fel och den som tagit emot godset inte är ärliga och behåller godset.
Turligt nog händer det inte så ofta, men jag kan tänka mig att dom som hanterar mycket paket kan det nog bli lite rörigt, speciellt sommartid när det är många sommarjobbare och inte ordinarie personal. Det kan vara en förklaring. Själv har jag haft tur oavsett med vilka paketet har kommit med. :)

Fast jag måste tillägga att det är rätt skrämmande hur en del behandlar paketen.. :nailbiting:
 
En fråga till er som använder Schenker, någon som har varit med om att ett paket inte har kommit fram? Jag har väntat på ett paket i 3 veckor nu. Har haft kontakt med Schenker och det visar sig att mitt paket har försvunnit :mad: Ingen jag har fått tag på kan säga var för någonstans paketet finns. De har rekommenderat mig att göra en förlustanmälan så jag kan få tillbaka pengarna. Oerhört tråkigt och obegripligt hur ett paket bara kan försvinna ur tomma intet :banghead: För mig spelar det ingen roll om jag får tillbaka pengarna eller inte, det var varan jag köpte jag ville ha :rage: Någon som har varit med om liknande? Och iaf sedan paketet har dykt upp?
Hänt mig en gång. Jag förlustanmälde så de får betala sitt misstag. Har sett en schenkerterminal och det är väl inte helt tokigt att saker kan få fötter där.
 
Jag kom och tänka på en annan sak idag, detta händer nog väldigt sällan får jag hoppas.
Det är att om bilen som fraktar godset råkar ut för en olycka, även om godset verkar helt, så får de inte lasta om det förrän det är klart med försäkringsfrågan, om jag förstått det rätt.
Fast å andra sidan, skulle så va fallet kan man tycka att lite information inte hade skadat även om det är tragiskt. Bara en liten sak jag kom och tänka på idag.
 
En fråga till er som använder Schenker, någon som har varit med om att ett paket inte har kommit fram? Jag har väntat på ett paket i 3 veckor nu. Har haft kontakt med Schenker och det visar sig att mitt paket har försvunnit :mad: Ingen jag har fått tag på kan säga var för någonstans paketet finns. De har rekommenderat mig att göra en förlustanmälan så jag kan få tillbaka pengarna. Oerhört tråkigt och obegripligt hur ett paket bara kan försvinna ur tomma intet :banghead: För mig spelar det ingen roll om jag får tillbaka pengarna eller inte, det var varan jag köpte jag ville ha :rage: Någon som har varit med om liknande? Och iaf sedan paketet har dykt upp?

Ja jag har. Minns inte om det var just Schenker men jag skulle få ett paket till ombudet nära mig, men det kom aldrig fram. De hade inte fått det, enligt dem. När ombudet la ner drygt ett år senare kom paketet fram, jag fick en avi och kunde hämta ut det :up: Det tillhör nog inte vanligheterna dock...
 
En fråga till er som använder Schenker, någon som har varit med om att ett paket inte har kommit fram? Jag har väntat på ett paket i 3 veckor nu. Har haft kontakt med Schenker och det visar sig att mitt paket har försvunnit :mad: Ingen jag har fått tag på kan säga var för någonstans paketet finns. De har rekommenderat mig att göra en förlustanmälan så jag kan få tillbaka pengarna. Oerhört tråkigt och obegripligt hur ett paket bara kan försvinna ur tomma intet :banghead: För mig spelar det ingen roll om jag får tillbaka pengarna eller inte, det var varan jag köpte jag ville ha :rage: Någon som har varit med om liknande? Och iaf sedan paketet har dykt upp?

Svarar mig själv. Tror det eller ej, men mitt paket kom fram trots allt :bow: 4 veckor efter det skickades och paketet var då tydligen inte försvunnet. Är glad över att det kom fram, men tveksam att använda Schenker nästa gång jag ska köpa/sälja något...
 

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 961
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 937
Senast: Jeps
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
22 393
Senast: zassoo
·
Tjatter Eftersom spontananmälningar och påtryckningar börjat trilla in. :rofl::love: Här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har...
67 68 69
Svar
1 378
· Visningar
76 016
Senast: Klara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp