Någon som brukar använda Schenker? Som vet hur det fungerar?

Fibusen

Trådstartare
Jag har köpt en vara som ska skickas (skickats?) med Schenker, ska enligt säljaren vara inlämnat och skickat igår,men söker jag på spårnummer så står det bara:

"INVÄNTAR PAKET. 2014-12-08 12:19 Elektronisk förhandsinformation mottagen från avsändare."

Betyder det att ombudet inte fått in paketet ens,eller blir inte paketen registrerade förens dom kommit till ett riktigt schenker? Hon ska ha lämnat in hos ett ombud.
 
Ok,vad bra,då är det säkert därför det inte hänt något under dagen. Handlar inte om mycket pengar alls,men är en sak jag verkligen verkligen vill ha så vore ju tråkigt om den försvunnit,eller om säljaren inte skulle ha postat den öht.
 
Jag har köpt en vara som ska skickas (skickats?) med Schenker, ska enligt säljaren vara inlämnat och skickat igår,men söker jag på spårnummer så står det bara:

"INVÄNTAR PAKET. 2014-12-08 12:19 Elektronisk förhandsinformation mottagen från avsändare."

Betyder det att ombudet inte fått in paketet ens,eller blir inte paketen registrerade förens dom kommit till ett riktigt schenker? Hon ska ha lämnat in hos ett ombud.


Uthämtad 2014-12-08 16:52 Paket har hämtats ut hos ombud
Aviserad 2014-12-08 15:20 SMS-avi med löpnummer har skickats till mottagaren
På ombud 2014-12-08 15:07 Paketet finns hos ombud, invänta avi med löpnummer
Under transport 2014-12-08 04:30 Paketet är på väg till ombud, invänta avi med löpnummer
Sorterad 2014-12-05 10:32 Paketet har sorterats (Spånga)
Inlämnat paket 2014-12-01 17:58 Paketet är skickat av avsändaren, på väg till sortering
Frakt bokad 2014-12-01 17:55 Frakt bokad. DB Schenker inväntar paket


Så har ser min frakt ut från Schenker... utifrån det skulle jag tro att ditt paket inte lämnats in?
 
Det är olika hos olika ombud. Vissa registrerar paketet när det lämnas in, andra paket blir - som sagt - inte registrerade förrän på sorteringsbandet på Schenkerterminalen. Och värt att veta också är att paketen hämtas från ombuden ett par gånger/vecka, inte nödvändigtvis varje dag.
 
Jag får avvakta någon dag,annars kontakta ombudet för att höra om dom fått in något öht. Kanske händer något under morgondagen. :)
 
Får ofta paket med schenker. Alltid funkat, även om det varit lite konstiga rutiner ibland..

Sist jag väntade paket stod det "frakt bokad" i typ två dar, sen kom en avi och paketet var framme!

Ska skicka med dem idag. Det är alltid lika spännande!
 
Jag har skickat massor med paket med Schenker och det har alltid funkat jättebra. Direkt jag har lämnat in paketet hos ombudet, så har man kunnat se det när man spårar paketet på deras hemsida. Om det står att dom inväntar paketet, så har antingen ombudet missat att registrera det vid inlämningen eller så ljuger personen som säger sig ha lämnat in det, eller så har det helt enkelt bara blivit en fördröjning i systemet. När man lämnar in paketet, så får man ett kvitto som stämplas av ombudet, så be att du får det kvittot inscannat till dig om du tvivlar på att paketet har skickats.
 
Jag tror inte butikerna behöver ligga online hela tiden. D v s man kan skicka informationen om utlämnat/inlämnat en ggr/dygn. Och då tar det ju ett tag innan paketet registreras som inlämnat/uthämtat.
 
För mig har uppdateringen hos Schenker ibland funkat skitdåligt. En gång ringde jag tom och frågade var paketet tagit vägen, Schenker trodde inte paketet lämnat butiken så jag kontaktade butiken, men jo de hade skickat. Nästa dag kom det hem. Men ibland funkar uppdateringen klockrent. Så jag skulle helt enkelt inte hänga upp mig så mycket på uppdateringen
 
Skickat med schenker minst 50 ggr och tagit emot lika många paket.
Har alltid funkat.

Dom är dock sega på att uppdatera när man söker på sitt paket.
 
Pratat med butiken där det sägs ha lämnats in,dom kunde inte svara på om just ett sånt här paket lämnats in eller inte då många lämnar paket där,och dom får som mig,inga träffar i systemet mer än vad som angivits i trådstarten. Däremot sa dom att det bör ju ha kommit in som skickat iaf,och att säljaren förmodligen bara skrivit in det hemma än så länge och inte skickat... Har mejlat säljaren igen och krävt ett kvitto på att hon verkligen lämnat in det och inte fått något svar än,trots att jag mejlade i morse,och hon var snabb innan att svara,så känns i nuläget som om man blivit blåst (för första gången på över 10 år,och då köper jag MYCKET beg.) Trist.
 
Ha is i magen. Som sagt stämmer inte alltid det som står på nätet. Ibland kan det som någon skrev stå att paketet väntar på att bli skickat trots att man redan hämtat ut det. Det beror på lite.
 
Jag har fått paket via schenker flera gånger, senast igår, och då tog det lite längre tid än vanligt, så ha is i magen, dom har nog mycket att göra såhär före jul :)
 
Fått kontakt med säljaren som skickade ett kvitto med ett helt annat nummer,vart så glad och trodde att det ordnat sig,när jag söker på det nummret så är det inte ens mitt paket då det ska gå iväg till Helsingborg till en helt annan person så meddelar henne det. Då blir det tyst ett tag igen sen får jag svar att hon måste blandat ihop kvittona,och att hennes dotter har hennes jacka där kvittot ligger så hon skickar en bild på det sen. Snacka om jag kommer bli förvånad om jag mot förmodan får denna pryl,för detta luktar riktigt skumt.
 
Ringde mest butiken för att kolla om domvisste om dom hade fått in ett sånt här paket. Schenker kan väll inte se mer än vad jag kan se på deras sida?
 
Var det en dyr pryl?

För om man bokat frakt med schenker så har man betalat för den innan man lämnar in paketet. Och man gör väl sig inte med besvär med det och lägger ut pengar om man inte får något för det.

Var det på tradera? Om så är fallet, är omdömena inte bra sen innan?
Eller en ny säljare?
 

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 961
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 936
Senast: Jeps
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
22 389
Senast: zassoo
·
Tjatter Eftersom spontananmälningar och påtryckningar börjat trilla in. :rofl::love: Här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har...
67 68 69
Svar
1 378
· Visningar
76 013
Senast: Klara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp