någon som har dessa täcken från hööks?

Sv: någon som har dessa täcken från hööks?

Jag har de rosa täcket. Halsmåttet går att bestämma lite själv då de går å knäppa på en knapp. Min har storlek 40, men brukar vanligt vis ha 35 (ibland 30) och den sitter perfekt. Kan kolla halsmåttet sen hinner inte nu... Men eftersom halsmåttet går att ändra så mät din hunds rygglängd istället.
 
Sv: någon som har dessa täcken från hööks?

ja en hur mycket går det att andra är ju frågan som jag skrev är halsen grövre änlängden på ryggen. men inväntar svar då :)
 
Sv: någon som har dessa täcken från hööks?

var svårt att mäta men runt halsen va de ungefär 38 cm. går att få ut till säkert 42 eller mer, men då skulle nog täcket inte sitta bra över bogen,( gud heter de så på hundar? :S har hjärnsläpp. ) du har inget hööks i närheten av dig så du kan åka dit och kolla? Om du beställer kan du ju alltid skicka tillbaka om det inte passar liksom. Min jycke har bara strax över 25 cm runt halsen (kanske 28 på tjockaste stället) Och de täcket sitter perfekt. lite stor i halsen men det går att ställa in. Hur måtten är på större storlekar vet jag inte..
Hoppas du blev lite klokare iaf ;)
 
Sv: någon som har dessa täcken från hööks?

hej närsma hööks är 60 mil bort enkel väg :(

ringde dem dock och dom ahr nu mätt. beställer båda i storlek 50 och får sy om dom litet ananrs passar dom inte i halsen så får kapa dm lite själv sen :)
 
Sv: någon som har dessa täcken från hööks?

Okej! :) jobbigt att behöva sy täcken.. det behöver jag också ofta göra. fast tvärt om för min jycke, hon har för lång rygg men liten kropp :p Så dom täckena man tror sitter bra kan hon kliva ur i halsen eller om dom sitter bra är dom för korta i ryggen :p borde finnas som i jeans storlekar så det finns olika på både bredden och längden!!
 

Liknande trådar

Utrustning Borde köpa nytt vintertäcke, ordentligt tjockt.Men när man har en ponny som är "smal" runt halsen och bogarna är det inte så lätt; många...
Svar
10
· Visningar
814
Senast: Tussinussen
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 088
Senast: nullo-modo
·
Hästvård Hej! För ca 3 månader sedan hittade jag min häst helt förstörd i hagen. Höger framben , ca 10-15 cm från knät mot bogen var det ett...
Svar
18
· Visningar
2 232
Senast: Ozi
·
Samhälle Är det någon som har koll på vad som verkligen gäller vid reklamation av ett uppenbart produktionsfel. Köpte en 50 tums tv för några...
2
Svar
21
· Visningar
1 910
Senast: Is
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp