Bukefalos 28 år!

Någon som har erfarenhet av allergisprutor för hund?

Darby

Trådstartare
Trots att vi använder specialfoder till vår tik har hon fallit in i kli- och slickattacker igen. När vi besökte veterinären så berättade de att det är mycket vanligt att både djur och människor blir känsligare i detta område pga den mindre bra luften här.

Vi fick ge henne en kur med penicillin kombinerat med cortison för försöka lugna det hela. Efter kuren kom symptomen tillbaka och nu har vår veterinär tagit blodprov för att se vad det kan tänkas vara som utlöser det hela, samtidigt som vi ger kur nummer två med ovanstående preparat i väntan på resultat.

Vår veterinär nämnde att de på en del hundar ger allergisprutor, är det händelsevis någon här som har erfarenhet av det?
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hejsan, Min hund på 12 år har haft känslig mage i många år. Vi gav henne pro-kolin+ för hård och rumlande mage vid behov i flera...
Svar
1
· Visningar
956
Senast: annaovega
·
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 127
Senast: Castellini
·
Hundhälsa Är i en blandning av hopp och förtvivlan just nu. För att försöka göra en lång historia kort blev min gosse sjuk i mitten av december...
2
Svar
33
· Visningar
7 053
Senast: Hund!
·
Hundhälsa Hej! Min Australian kelpiehane på snart 6 år har varit skadad i över 2,5 månad och trots flera veterinär besök och nästan 2 månader på...
2
Svar
28
· Visningar
5 566
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp