Någon som känner för lite "vadslagning"?

Sv: Någon som känner för lite "vadslagning"?

Spermier kan under gynsamma förhållanden leva långt fler dagar än 2!

Jag tror att 3-4 dagar är något slags medeltal. Vissa dör redan dom första timmarna medan enstaka har en överlevnad på upp till en vecka eller mer!

Nu tycker jag att tidiga UL inte alltid stämmer men när jag fick min flicka hade mannens spermier överlevt 8 dagar.
Så visst finns det chans till graviditet!!

Håller tummar och tår!
 
Sv: Någon som känner för lite "vadslagning"?

Vi hade sex 5 dagar innan ÄLtestet sa yes, och ändå blev det bebis :D Men han kanske har jättepigga spermier, vad vet jag :D
Håller tummarna för er!

Tack! :) Kul att höra att det finns någon som blivit gravid trots "insättning" långt i förväg. :D
 
Sv: Någon som känner för lite "vadslagning"?

Spermier kan under gynsamma förhållanden leva långt fler dagar än 2!

Jag tror att 3-4 dagar är något slags medeltal. Vissa dör redan dom första timmarna medan enstaka har en överlevnad på upp till en vecka eller mer!

Nu tycker jag att tidiga UL inte alltid stämmer men när jag fick min flicka hade mannens spermier överlevt 8 dagar.
Så visst finns det chans till graviditet!!

Håller tummar och tår!

Wow! 8 dagar måste vara nån slags rekord? :bow: :D När jag blev gravid med sonen, så hade vi sex i omdelebar anslutning till ÄL. Hade varit hos gyn för hälsokontroll och cellprov och hon gjorde även ett VUL och såg då att jag skulle ha ÄL inom en dag eller två. :) Och jag missade faktiskt att mensen hade hoppat över och gravtestade bara en gång, på dag 33 och då var det så positivt att testet slog om till plus innan jag hade kissat färdigt på pinnen.

Annars brukar det vara ett effektivt sätt att få igång mensen, att kissa på en pinne. Så det gjorde jag i fredags och då var det negativt, men mensen har fortfarande inte kommit. Det är iofs bara dag 29 idag, dvs ca BIM +2, så det är ju väldigt tidigt.

En fundering jag fick i morse: kan man ha lägre nivå hormoner tidigt i grav ifall man har en flickbebis i magen? Pojkbebisar utsöndrar väl testosteron till viss del? Kan det påverka? Kan man ha lägre hormonnivåer från en graviditet till en annan? Många frågor blir det... haha. :D
 
Sv: Någon som känner för lite "vadslagning"?

En fundering jag fick i morse: kan man ha lägre nivå hormoner tidigt i grav ifall man har en flickbebis i magen? Pojkbebisar utsöndrar väl testosteron till viss del? Kan det påverka? Kan man ha lägre hormonnivåer från en graviditet till en annan? Många frågor blir det... haha. :D

Det verkar ju lite långsökt ;) Tror inte att pojkbebisar/-embryon utsöndrar något testosteron i vecka 4 typ, och dessutom är det ju HCG graviditetstest reagerar på. Att man kan ha olika hormonnivåer olika graviditeter är däremot möjligt tror jag! :)
 
Sv: Någon som känner för lite "vadslagning"?

Började blöda så smått sent igår kväll. Förmodligen har bekymmerna med tanden (infektion, smärtor och till slut operation) legat bakom förseningen. Eller så har det varit ett mycket tidigt missfall. De flesta graviditeter slutar ju som väldigt tidiga missfall, ofta så tidiga att man inte märker mer än att mensen är några dagar försenad.
 

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 407
Senast: Blyger
·
  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
855
Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
836
Senast: Habina
·
Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 164
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp