Någon som känner för lite "vadslagning"?

Lupin

Trådstartare
Den nuvarande perioden är den första som jag och sambon försöker bli med syskon. Men den började lite konstigt. Jag har aldrig haft för-blödningar tidigare, däremot har jag ganska korta men regelbundna perioder. Oftast ligger de på ca 25-26 dagar, med tydliga ÄL.

Den här perioden startade antingen den 26/1, då jag hade en mindre blödning på morgonen och sen inget mer på ett par dagar. Eller den 28/1, då mensen kom igång "på riktigt" och sen följde det vanliga mönstret. Vi hade oskyddat sex den 1/2, men sen blev det inte fler "försök" pga min tilltagande tandvärk som till slut resulterade i en delvis bortopererad tand för en vecka sedan. I alla fall, sex den 1/2 och ÄL-sekret den 6/2 (ev redan den 5/2).

Nu väntar jag på BIM, men jag vet inte riktigt hur jag ska räkna, pga den konstiga starten. Räknat från den 26/1 blir en period på 25 dagar = BIM den 20/2. Och räknat från den 28/1 = BIM den 22/2. Ibland har jag iofs perioder på 26-27 dagar, men det är mer sällan.

Jag har haft tunna, ganska ljusa, rosa/rosabruna spotblödningar-flytningar sedan den 15/1. Ingen mensvärk att tala om och jag brukar få ganska rejäl mensvärk en vecka före ungefär. Inget i brösten heller, de brukar kunna spänna rätt rejält veckan före mens, men det är lite olika. Eller jo, det har börjat pirra lite i bopparna, men väldigt svagt. Inga finnar (kommer vissa perioder). Däremot frusen på kvällarna och det allra mest otrooooligt irriterande är att jag har börjat vara tvungen att gå upp på natten och kissa, minst en gång varje natt den sista knappa veckan! :eek: :mad: Det finns liksom ingen vettig anledning till detta nattliga skvättandet, jag gick inte ens upp och kissade på nätterna när jag var gravid. :cool: Och jag kissar som vanligt innan jag lägger mig. Superirriterande, jag hatar att vakna på nätterna, vill sova ostört. :o Och så har jag den senaste veckan varit ömson argsint och ömsom väldigt uppåt och lycklig (fast det kan ju bero på all citodon jag smällt i mig pga tandsmärtorna före och efter operationen :angel: ). Dricker inte lika mycket kaffe heller, kanske hälften mot tidigare. Ingen direkt avsmak, mer som en slags ointresse efter dagens första koppar på morgonen.

Vad tror ni? Finns det nån chans på lyckoträff redan första försöket? :) Jag vet ju inte när jag ska räkna BIM egentligen, så jag vet inte hur jag ska ställa mig till nån slags nedräkning. Det är ju några dagar kvar i alla fall.
 
Sv: Någon som känner för lite "vadslagning"?

Verkar ju som om han kan ha skjutit skarpt på första försöket, ja... ;) Isf vill jag vara den första att gratulera!!

Men, funderar lite och blir lite orolig över Citodonet.... det borde väl inte kunna skada såpass tidigt i graviditeten (om du nu är gravid *håller tummarna*), eller??

Bra att du minskat på kaffet, hörde nyligen om en brittisk undersökning som kommit fram till att mkt kaffedrickande (mer än 2-3 koppar/dag) drastiskt verkade öka risken för plötslig spädbarnsdöd...
 
Sv: Någon som känner för lite "vadslagning"?

spännande!! visst kan man lyckas på första försöket... vänta en vecka eller så och kolla om det kommer någon mens... om du orkar vänta så länge vill säga :angel: håller tummarna i alla fall!!
 
Sv: Någon som känner för lite "vadslagning"?

Verkar ju som om han kan ha skjutit skarpt på första försöket, ja... ;) Isf vill jag vara den första att gratulera!!

Men, funderar lite och blir lite orolig över Citodonet.... det borde väl inte kunna skada såpass tidigt i graviditeten (om du nu är gravid *håller tummarna*), eller??

Bra att du minskat på kaffet, hörde nyligen om en brittisk undersökning som kommit fram till att mkt kaffedrickande (mer än 2-3 koppar/dag) drastiskt verkade öka risken för plötslig spädbarnsdöd...

fostret flyter runt i sin egen lilla värld än så länge och har ingen "kontakt" med mamman så tidigt... dessutom tror jag att just citodon kan man ta som gravid - BM på MVC sa i alla fall att det inte var någon fara för några år sen...
 
Sv: Någon som känner för lite "vadslagning"?

Jag är inte bara orolig för citodonet, utan även för 10-dagars kuren med Flagyl och engångskuren med tre stora Amimox, som jag fick precis före tandoperationen. Det var därför vi inte fortsatte med fler försök närmare ÄL. Men med tanke på hur viril sambon verkar vara (i alla fall om man ska gå efter volymen på satserna i kondomerna :o :D ) så finns det ju en viss chans/risk.

Men visst är det väl så att inget kan påverka ägg/sperma/cellklump de första veckorna? Möjligtvis strålning i så fall och tandläkaren tog ju iofs en röntgenbild på tanden den 5/2. :crazy:
 
Sv: Någon som känner för lite "vadslagning"?

spännande!! visst kan man lyckas på första försöket... vänta en vecka eller så och kolla om det kommer någon mens... om du orkar vänta så länge vill säga :angel: håller tummarna i alla fall!!

Tack! Fast jag orkar nog vänta ett tag, har slitit ut så många kisse-pinnar helt i onödan förr i tiden. :D Har ju inte så stora förhoppningar att det ska ha tagit sig redan nu, vi hade ju sex ganska många dagar före ÄL dessutom, så jag kan nog vänta tills mensen ska komma i alla fall. Men om den inte kommer inom rimlig tid så klarar jag nog inte av att vänta ytterligare en vecka. :D
 
Sv: Någon som känner för lite "vadslagning"?

fostret flyter runt i sin egen lilla värld än så länge och har ingen "kontakt" med mamman så tidigt... dessutom tror jag att just citodon kan man ta som gravid - BM på MVC sa i alla fall att det inte var någon fara för några år sen...

Citodon är ju paracetamol (som panodil) plus kodein. Vet inte hur kodeinet kan påverka? Ipren har jag tyvärr också tagit en hel del, det räckte inte med citodon dagarna efter operationen utan jag fick kombinera med Ipren 400 mg, max tre gånger/dag, efter tandläkarens ordination. :(
 
Sv: Någon som känner för lite "vadslagning"?

Själv hoppas jag att jag är (eller blir) gravid med sambon (igen). ;) :D
 
Sv: Någon som känner för lite "vadslagning"?

Läser på Familjeliv att mannens spermier lever upp till 48 timmar. Och jag som trodde att de kunde leva så länge som 5 dagar och i enstaka fall ända upp till 7 dagar. Om det är 48 h som är det rätta, så är ju chansen att jag är gravid obefintlig. Då är det ju snarare ett mirakel om jag är det.
 
Sv: Någon som känner för lite "vadslagning"?

Ingen som vet nåt om livslängden på spermier? *griper närmsta halmstrå* :angel:
 
Sv: Någon som känner för lite "vadslagning"?

Om spermierna under ett samlag tar sig in i äggledarna så kan de leva där upp till fem dygn eftersom den miljön är optimalt perfekt för dem.

Hittade jag på kondom.nu
 
Sv: Någon som känner för lite "vadslagning"?

Ang hur länge spermierna lever så har jag aldrig hört bara 2 dygn, har alltid läst/hört 5-7 dygn och det tror jag stämmer. :D
 
Sv: Någon som känner för lite "vadslagning"?

Om spermierna under ett samlag tar sig in i äggledarna så kan de leva där upp till fem dygn eftersom den miljön är optimalt perfekt för dem.

Hittade jag på kondom.nu

Wikipedia säger 3-4 dygn

Ang hur länge spermierna lever så har jag aldrig hört bara 2 dygn, har alltid läst/hört 5-7 dygn och det tror jag stämmer. :D

Åh vad gulliga ni är! :) Idag är jag trött, trött, trött och makalöst seg i benen. Vill bara soooova och "mensvärken" är mer som ett svagt, svagt molande, inte alls om det brukar vara. Känner mig lite yr med. Å andra sidan är jag en mästarinna på att bli skengravid. :D
 
Sv: Någon som känner för lite "vadslagning"?

Mensen lyser med sin frånvaro. Idag är det dag 28 eller 30 (vet ju inte riktigt hur jag ska räkna pga den mystiska starten på perioden). Känns inget speciellt i brösten, pirrar lite då och då. Ingen mensvärk heller, men det drar ihop sig ibland på nåt sätt. Men ingen molande mensvärk som det brukar vara. Skumt.

Kunde ju inte hålla mig ifrån att testa i fredags morse. Lyckades kissa ner hela teststickan, vet inte om det spelade in. Men det blev negativt i alla fall. :p
 
Sv: Någon som känner för lite "vadslagning"?

Den nuvarande perioden är den första som jag och sambon försöker bli med syskon. Men den började lite konstigt. Jag har aldrig haft för-blödningar tidigare, däremot har jag ganska korta men regelbundna perioder. Oftast ligger de på ca 25-26 dagar, med tydliga ÄL.


:D Det blev väl inget litet syftningsfel där ;).

För det är väl inte ni som vill ha syskon, utan tillverka syskon till era barn.

:p Jag tror inte det hjälper om ni har sex, för att få syskon till er själva
 
Sv: Någon som känner för lite "vadslagning"?

Testade negativt imorse med. Och mensen lyser fortfarande med sin frånvaro. Igår kväll blev jag plötsligt så yr att jag nästan svimmade, fick hålla i mig för att inte ramla ihop. Det tog några minuter innan det gick över. Men det kan ju ha varit stressrelaterat, vi hade huset fullt av folk som firade sambons födelsedag. :)
 
Sv: Någon som känner för lite "vadslagning"?

Vi hade sex 5 dagar innan ÄLtestet sa yes, och ändå blev det bebis :D Men han kanske har jättepigga spermier, vad vet jag :D
Håller tummarna för er!
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
855
Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 164
Senast: super
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 128
Senast: Bapelsin
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 194
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Guldfasanerna
  • Kemisk kastration?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp