Någon som kan syriska?

@cirkus har fått texten och vidarebefordrar den till en som kanske kan översätta :)

Min syster kände tyvärr ingen hon heller.

En babysitter känns lite fel till en 1,5 åring. Troligen en matstol eller bilstol känns det som.
 
Jag har fått det översatt och det var om vad dom var i behov av.
Har även fått kontakt med personen på fb och hen kan engelska så vi pratar med varandra nu :)

@Tora Du som har yngre barn än mina största, om man är 95 cm och 115 cm lång, vilken klädstorlek har man då på ett ungefär? 1,5 år och 5 år :)
 
86-92 om liten är stor i växten kanske 98-104 respektive 110-116 i klädstorlek skulle jag gissa.
 
  • Gilla
Reactions: MM
86-92 om liten är stor i växten kanske 98-104 respektive 110-116 i klädstorlek skulle jag gissa.

Jag har turligt nog lite grann liggandes i 110/116 men inget mindre.
Däremot har jag massor i 122/128 men det antar jag barnet drunknar i då..

Det där med att följa storlekarna har inte någon av mina stora gjort så har svårt att avgöra vad som passar en normalstor unge för åldern. Min pojk som är två år yngre än sin syster har liksom två storlekar mindre i sina kläder pga tillväxtproblematik. Å hon växer som ogräs..
 
Jag har fått det översatt och det var om vad dom var i behov av.
Har även fått kontakt med personen på fb och hen kan engelska så vi pratar med varandra nu :)

@Tora Du som har yngre barn än mina största, om man är 95 cm och 115 cm lång, vilken klädstorlek har man då på ett ungefär? 1,5 år och 5 år :)
Jag tänkte mest på vad gungstol var för något. Kom ju så många bra gissningar :D

Tanken med klädstorlekar är som dom andra skrivit är längden=storleken så då borde det vara storlek 98 och 116. Men jag kan tänka mig att vissa saker i storlek 104 och 122 också kan passa.
 
Jag tror nog jag har ganska bra koll, det är lite mer komplicerat än religion och medborgarskap, och det handlar om ett antal dialekter om vi nu ska hålla oss till ren språkfråga. Syrianska och syriska skiljer sig dock fortfarande från arabiska. Många svenskar tror att människor som nu kommer hit från landet Syrien är rent arabisktalande - vilket alltså inte stämmer och som var poängen.
Det var ungefär det jag försökte skriva så vi är nog överens egentligen. :p
 
Jag tänkte mest på vad gungstol var för något. Kom ju så många bra gissningar :D

Tanken med klädstorlekar är som dom andra skrivit är längden=storleken så då borde det vara storlek 98 och 116. Men jag kan tänka mig att vissa saker i storlek 104 och 122 också kan passa.

@cirkus vän trodde hon menade babysitter :)
Det har jag ju en men min lilla använder den själv. Däremot så kan man hitta prylar om man letar. Har än så länge fått ihop 3 stora kassar med kläder åt deras stora och en kasse skor.
Dessvärre har jag inget som passar den mindre mer än några tröjor...
Men dom får även en juniorsäng komplett med madrass, lakan, täcke och kuddar.
Å min tös har gått igenom sitt rum och än så länge fått ihop två kassar med leksaker hon vill ge dom och sen hade jag även ett bord med en (två om jag lyckas laga benet) stol till dom som mina hade när dom var små.
Ska gå igenom min garderob med å se om jag har något åt kvinnan. Vi hade dessvärre inte samma skostl annars kunde hon fått några par skor.
Nåja, bättre än inget med det jag fått ihop :)

Google gjorde en annan rolig översättning å jag tror kvinnan menade att dom behöver en dammsugare, men den översatte till elektrisk kvast :rofl:
Har dock ingen extra men en Micro kan dom få.

Blev bara så ledsen av att veta att dom inte har någonting å så sitter jag med ett extra lager prylar i källaren :cry:
Å så bodde dom bara 40 min ifrån mig så kör dit i veckan och lämnar prylarna.

Passar på att uppmana andra att se över era förråd. Eran skitprylar kanske är någon annans guld :)
 
@cirkus vän trodde hon menade babysitter :)
Det har jag ju en men min lilla använder den själv. Däremot så kan man hitta prylar om man letar. Har än så länge fått ihop 3 stora kassar med kläder åt deras stora och en kasse skor.
Dessvärre har jag inget som passar den mindre mer än några tröjor...
Men dom får även en juniorsäng komplett med madrass, lakan, täcke och kuddar.
Å min tös har gått igenom sitt rum och än så länge fått ihop två kassar med leksaker hon vill ge dom och sen hade jag även ett bord med en (två om jag lyckas laga benet) stol till dom som mina hade när dom var små.
Ska gå igenom min garderob med å se om jag har något åt kvinnan. Vi hade dessvärre inte samma skostl annars kunde hon fått några par skor.
Nåja, bättre än inget med det jag fått ihop :)

Google gjorde en annan rolig översättning å jag tror kvinnan menade att dom behöver en dammsugare, men den översatte till elektrisk kvast :rofl:
Har dock ingen extra men en Micro kan dom få.

Blev bara så ledsen av att veta att dom inte har någonting å så sitter jag med ett extra lager prylar i källaren :cry:
Å så bodde dom bara 40 min ifrån mig så kör dit i veckan och lämnar prylarna.

Passar på att uppmana andra att se över era förråd. Eran skitprylar kanske är någon annans guld :)

Jag har en babysitter och lite kläder i mindre storlekar!
 
Jo fast syrianska talas väl av syrianer?

Folk som talar samma språk och samma dialekt kallar den olika saker, assyriska/syrianska kan kallas syriska och även andra benämningar men dessa är väl vanligast att använda här/på svenska. När jag bodde i Södertälje hade jag skolkamrater som tydligen talade samma språk och dialekt men typ alla hade olika namn på det.

Tillägg: hittade en text som kanske kan förklara bättre än jag:
http://spraktidningen.se/artiklar/2008/10/assyriskasyrianska
 
Senast ändrad:
@cirkus vän trodde hon menade babysitter :)
Det har jag ju en men min lilla använder den själv. Däremot så kan man hitta prylar om man letar. Har än så länge fått ihop 3 stora kassar med kläder åt deras stora och en kasse skor.
Dessvärre har jag inget som passar den mindre mer än några tröjor...
Men dom får även en juniorsäng komplett med madrass, lakan, täcke och kuddar.
Å min tös har gått igenom sitt rum och än så länge fått ihop två kassar med leksaker hon vill ge dom och sen hade jag även ett bord med en (två om jag lyckas laga benet) stol till dom som mina hade när dom var små.
Ska gå igenom min garderob med å se om jag har något åt kvinnan. Vi hade dessvärre inte samma skostl annars kunde hon fått några par skor.
Nåja, bättre än inget med det jag fått ihop :)

Google gjorde en annan rolig översättning å jag tror kvinnan menade att dom behöver en dammsugare, men den översatte till elektrisk kvast :rofl:
Har dock ingen extra men en Micro kan dom få.

Blev bara så ledsen av att veta att dom inte har någonting å så sitter jag med ett extra lager prylar i källaren :cry:
Å så bodde dom bara 40 min ifrån mig så kör dit i veckan och lämnar prylarna.

Passar på att uppmana andra att se över era förråd. Eran skitprylar kanske är någon annans guld :)
Så fint och bra gjort!
 

Liknande trådar

  • Låst
Juridik & Ekonomi Min ekonomi har ju varit uppe för debatt här. Ja jag har haft skuldsanering Den ska enligt mina papper vara klar i höst, men användare...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
11 122
Senast: Bubbla
·
S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
4 185
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
9 839
Senast: SiZo
·
Skola & Jobb Kanske dum fråga, men någon som vet om man kan det? Anledningen att jag frågar är för att jag haft en arbetsförmågebedömning hos dem...
Svar
15
· Visningar
1 064
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp