Bukefalos 28 år!

någon som klipper tänder på hamster i närheten av lund malmö? =)

N

nifex

Ja min hamster har ju fått för långa tänder nu på lite äldre dar och jag hade behövt någon lite billigare än nu när jag va hos vet och gjorde de.. kostade 550:confused: gissar på att han kommer behöva göra detta ca 1gg i veckan då dom har börjat växa snett och han inte riktigt kan slita på dom som en normal hamster. Han får massa saker som han ska kunna slita på dom med men de hjälper inte så han får nöja sig med små små mjuka päronbitar och barnmat just nu.. råd på hur man kan göra själv för att göra de lättare för honom eller någon bra person som kan klippa? :)
 
Sv: någon som klipper tänder på hamster i närheten av lund malmö? =)

Djuraffärer. Vi gjorde med kaninen men det var iförsej inte så ofta. En kompis lärde sig göra det själv sin kanin men hamster är som lite mindre så vet inte hur man gör med dom.
 
Sv: någon som klipper tänder på hamster i närheten av lund malmö? =)

Vilken veterinär var ni hos? Skulle absolut inte våga ta mitt djur och klippa tänderna i en djuraffär, gör man fel kan tänderna splittas och orsaka väldiga problem och smärta, bäst är att såga av tänderna.

Fågelkliniken i hjärup är inte så dyra.
 
Sv: någon som klipper tänder på hamster i närheten av lund malmö? =)

Du kan inte be veterinären visa hur du ska göra då? Att klippa ner tänder är inte så svårt men precis som Ainon säger måste det göras rätt så de inte spricker.

Nagelfil skulle ju kunna funka annars, en kortis varje dag eller så så behöver du inte slipa så mycket åt gången och han får en chans att vänja sig samtidigt som du slipper sprickrisken. Blir väl lite pilligt på hamster iofs men det kan ju funka om du får in tekniken sas.
 
Sv: någon som klipper tänder på hamster i närheten av lund malmö? =)

Haj jag klippte min kanins tänder själv med en nageltång....gjorde samma sak med en dvärghamster jag tog över. Det var pilligt men om man bara tar det lungt så =) Tog min kanin till veterinären för att klippa tänderna där =( han använde en klotång till hund????? fan vad han förstörde tänderna på kaninkraken =( efter det gjorde jag det själv hela tiden.
 
Sv: någon som klipper tänder på hamster i närheten av lund malmö? =)

Kan tillägga att det var någon form av "slipgrej" på djuraffären, inte att de klippte rakt av.
Det var vet som tyckte att vi skulle vända oss till djuraffären men ja man bör inte ta vilken djuraffär som helst.
 
Sv: någon som klipper tänder på hamster i närheten av lund malmö? =)

"Slipgrej" är bäst.....dvs om det inte har gått för långt (som med min hamster, han hade tänderna rullat bakåt i munnen. Hade aldrig lyckats komma åt med en fil =( )men helt klart bäst att ta lite varje dag =) det gjorde jag efter att jag kapat dem ordentligt en gång =)
 
Sv: någon som klipper tänder på hamster i närheten av lund malmö? =)

Jag har ett 9 årigt marsvin, hans tänder växer oxå, men jag tar en vanlig nagelfil och filar på dom lite då och då.... Eller så klipper jag dom själv... Man lär sig att göra det. Men många kan tycka att de är otäckt o att man ska göra dom illa. :angel:
 
Sv: någon som klipper tänder på hamster i närheten av lund malmö? =)

Klotång till hund klippte jag en kanins tänder med (efter veterinärens rekommendation) och det gick utmärkt.

Hade dock inte vågat göra det på hamster, känns för pilligt.
 

Liknande trådar

Katthälsa Var på den årliga tandkollen med min herre idag, och nya missan fick också en koll. Hon hade inte verkat besvärad från munnen alls, men...
2
Svar
37
· Visningar
4 647
Senast: Sol
·
Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
11 828
Senast: Mirre
·
Övr. Hund ... det här är:) Jag kan avslöja så mycket att det är en ras som jag möjligen skulle kunna tänka mig (om ni kommer ihåg min tidigare...
2
Svar
20
· Visningar
4 066
Senast: Lilahnee
·
S
Träning Som jag märkt av många så verkar den såkallade "porslinshäst tankebanan" fara omkring o våra huvuden. Det tycker jag är väldigt synd...
2
Svar
20
· Visningar
3 850

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp