Någon som minns tråden från tidigt i våras? Vem äger husvagnen?

Josseliten

Trådstartare
Tidigt i våras startade jag en tråd (med mitt andranamn Hanna) där beskrev jag mitt juridiska läge med mitt ex som försökte snuva mig på allt och lite till.

Det har nu blivit att jag inte gick helt tomhänt ut separationen. Jag fick det jag skulle. Det räckte med att ringa en jurist som angav sig till mitt ex.
Mitt ex fick då ge mig det belopp jag hade juridisk rätt till och jag fick även bilen istället för husvagnen. Hade jag orkat hade jag fått kämpa och då hade jag fått mer, men jag valde att släppa det eftersom jag inte orkade utan bara ville komma undan honom.

Det har gått upp för mig att jag levt i en bubbla i 15 år med denna mannen. Han har misshandlat mig psykiskt nått otroligt och även fysiskt vid några tillfällen.

Först nu i oktober (vi gick isär i feb) har han tagit sitt ansvar för våra gemensamma barn. Hans älskarinna som han haft vid sidan av mig i ca 2 års tid flyttade in till honom och hon blev gravid direkt. När bebisen kom tog han sitt ansvar för våra 2 gemensamma barn. Han fortsatte att klandra mig dagligen för att jag var en dålig mamma och gjorde allt för att trycka ner mig.

Jag fick nog och blockerade honom och nu har vi en kontaktperson som sköter kontakten mellan oss. Vilket funkar. (Kontaktpersonen är min mamma och det var familjerådgivningen som sa att detta var värt att testa efter att dom läst hur han skriver till mig). Han försöker trycka ner min mamma och det funkar inte för honom. Jag har en ständig oro över hans nästa steg för att ställa till det för mig för bråk verkar han verkligen vilja ha.

Dock så har jag mina söner flyttat in i en stor trea (bodde ju hos mina föräldrar när jag stack eftersom jag var tvungen att flytta omgående då en psykiska misshandeln blev för jobbig och för att det faktiskt var mitt ex som sååå många gånger förr gjorde slut men med "öppen ångerrätt" och ville som sååå många gånger förr att jag skulle stanna i vårt gemensamma hus med barnen och sköta allt medan han kunde komma o gå som det behaga honom).

Jag har blivit så mkt starkare. Jag står helt på egna ben och trots mina tvivel som min förövare planerat i mitt huvud så klarar jag detta så himla bra. Jag är fri från honom. (Så fri jag kan bli). Hans psykningar ser jag på ett helt annat sätt nu. Som att han sitter i en sandlåda och gör bort sig. Och varför jag stannade hos denna man i 15 år är sjukt. Jag är faktiskt äcklad av honom och undrar hur jag kunde kämpa för den människan. ?

Fick mycket goda råd här i våras och vill tacka !!
 
Kan även tillägga att det gått upp för mig att alla som känt honom under åren hatar honom. Vi bor i en liten stad och jag förundras över att folk kommer fram och säger grattis till mig. Folk jag inte ens vet vad dom heter. Dom har förstått att jag haft ett helvete och alla är dom ovänner med mitt ex. Mina vänner jag hade innan han såg till att isolera mig finns nu i mitt liv igen och jag har sakta börjat dejta lite försiktigt. Jag är medveten om att jag är skör när det kommer till kärleken men att ha möjligheten och friheten att träffa människor sporrar mig. Jag får hoppas dejting träden här för jag har sååå mkt att lära mig i dejtingvärlden. Bråttom har jag och letar gör jag inte. Men vill såååå gärna uppleva kärlek för där har jag verkligen ingen aning om nått.
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 718
Senast: lundsbo
·
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
3 900
Senast: Yrsel
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 126
Senast: alazzi
·
Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
12 845

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp