Någon som ska söka unghästutbildningen på flyinge?

Sv: Någon som ska söka unghästutbildningen på flyinge?

Jag har tänkt att jag ska söka i år. Måste bara få ihop ridintygen men det ska väl inte vara några problem :) Min dressyrtränare har utbildat sig till B-tränare alldeles lägligt :p
 
Sv: Någon som ska söka unghästutbildningen på flyinge?

Nej tyvärr
Men väldigt avensjuk!!!!!
 
Sv: Någon som ska söka unghästutbildningen på flyinge?

Tanken är att jag ska söka:)
Men om man kommer in är en annan sak;)
 
Sv: Någon som ska söka unghästutbildningen på flyinge?

Vad har du för erfarenheter? Alltid kul och se vad andra har gjort som söker :)
 
Sv: Någon som ska söka unghästutbildningen på flyinge?

Jag har väl igentligen inga speciella erfarenheter...
Många som sett mig rida tycker jag har känsla för det. Ridit till några hästar.
Red in min ponny själv.
Tävlat 110 hoppning pga knepig häst och LA dressyr.

Själv då?

Men tror ju aldrig att jag kommer ens komma till en uttagning, men söker man inte så vet man ju inte.:)
 
Sv: Någon som ska söka unghästutbildningen på flyinge?

Som jag har förstått det så får alla som har behörighet för utbildningen komma för ridprov och intervju :)

Jag har tävlat tom LA:6 i dressyr, LA hoppning och enstjärnig fälttävlan. Ridit in en del hästar, både egna och andras. Jobbat på stuteri en kortare period.

Svårt att veta om man har någon möjlighet att komma in men som du sa, man vet inte innan man har sökt :)
 
Sv: Någon som ska söka unghästutbildningen på flyinge?

Den hade jag också väldigt gärna velat gå! :) Men tänkte skaffa mig ännu mer erfarenhet och vänta ett par år innan jag söker! :)
 
Sv: Någon som ska söka unghästutbildningen på flyinge?

Jag funderar på att söka men lika som ni så vet jag ej om mina kunskaper räcker. Tävlat 1,10 hoppning. LB dressyr på ponny.
Ridit galopphästar senaste åren så dressyren är inte på topp :-(.. Någon som vet något om dom som har gått utbildning förut har varit nöjda?
 
Sv: Någon som ska söka unghästutbildningen på flyinge?

*kl*

*Puttar*

Nu börjar det närma sig att ansökan ska in, någon mer som tänkt söka och hur går det för er som redan sagt att ni tänkt söka?

Jag har fått ihop alla papper utan ridintygen nu. Väntar på att hopptränaren ska skicka över intyget jag lämnade till henne och imon träffar jag min dressyrtränare så hoppas det ska vara klart i veckan :)
 
Sv: Någon som ska söka unghästutbildningen på flyinge?

Jag väntar också på intyget men har allt annat fixat=)... Uttagningarna är ju i maj uder 2 dagar, någon som vet om man bara göra testerna en dag eller om alla ska vara där två dagar?
 
Sv: Någon som ska söka unghästutbildningen på flyinge?

Puttar upp tråden igen...

Nu har jag fått mitt intyg! Skickar in ansökan efter helgen!

Minnaa hur gåre för dig? Allt klart?
 
Sv: Någon som ska söka unghästutbildningen på flyinge?

Jag har fått hoppintyget och får dressyrdelen på onsadag :crazy: Bara att hålla tummarna att postgången funkar som den ska... Men min dressyrtränare ville se mig rida en gång till för att kunna ge mig en rättvis bedömning, min häst har varit konva så var ett tag sen hon såg oss :(

Sen är det bara det personliga brevet kvar som jag ska göra det sista finliret på i början av veckan.

Men som sagt jag får hålla tummarna för att flyinge har ansökan på fredag....
 
Sv: Någon som ska söka unghästutbildningen på flyinge?

Värkar iallafall väldigt kul.. ska gå eller försöka komma in efter gymnasiet
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Någon som ska söka unghästutbildningen på flyinge?

Minna hur gick det?? Blev du kallad? Min ansökan hadde kommit in 1 dag för sent=(.
 
Sv: Någon som ska söka unghästutbildningen på flyinge?

Ansökan kom in i tid men tyvärr ansåg dom att jag hade för låg nivå på ridintyget. Känns ju lite surt för man tränar ju knappast på någon högre nivå med en 5-åring. Man fundera nästan på om de bemödade sig med att läsa CV... Men men nya tag nästa år kanske.
 
Sv: Någon som ska söka unghästutbildningen på flyinge?

Om man ser till deras utbildningsmodell ska "du och din häst kunna" detta om den är 5 år gammal! :laugh:

5år
Ung tävlingshäst.

Utbildningsmoment:
Stillastående på tygeln under kortare perioder, vändningar på fram- och bakdelen samt ökning och minskning av volten. Mellan- och ökad skritt. Arbets-, mellan- och ökad trav. Skänkelvikning och öppna utan större krav på samling. Arbets-, mellan- och ökad galopp. Fattningar och avbrott från samtliga övriga gångarter samt förvänd
galopp. Minskning och ökning av volten.

Hoppning motsvarande 120 cm.
 
Sv: Någon som ska söka unghästutbildningen på flyinge?

Visst läste dom säkert ditt CV!
Det tonvikten i ridningen ligger på är sitsen och inverkan och det kan man visa på oavsett vilken ålder på hästen man sitter på.
Träna stenhårt på sitsen, rid och träna och ta nya tag till nästa år! :)
 
Sv: Någon som ska söka unghästutbildningen på flyinge?

Det är klart dom gjorde :) Men när man vet andra som fick komma till antagningsprov som är på samma nivå funderar man ju lite vad som skiljde sig. Man blir ju alltid lite bitter när man sett fram emot nåt som man inte fick möjligheten att göra :p Och det var främst att jag inte tränar på den nivån som antagligen krävdes just nu när jag har unghäst jag syftar på men har tidigare tävlat och tränat på högre nivå, därför kommentaren om CV :) Men som sagt det var bara lite bitterhet som sken genom.
 
Sv: Någon som ska söka unghästutbildningen på flyinge?

Ja men pga att min häst varit konvalescent sen sep är han inte riktigt där än även om han gör enorma framsteg som det är nu.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Min orkeslöshet är total och nu i helgen hade jag jobbigt med mående och allt känns så meningslöst. Men ändå vill jag inbilla mig att...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 194
  • Artikel
Hästnyheter Tidigare i veckan meddelades att det blir Mårten Holmqvist som kliver in som ny VD för riksanläggningarna Flyinge och ridskolan...
Svar
0
· Visningar
298
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Radannons Jag söker fodervärd alternativt permanent nytt kärleksfullt för alltid-hem till Lysa, vackert islandssto född 2010 och hennes vän Zebra...
Svar
0
· Visningar
275
Senast: Lysasmatte
·
Skola & Jobb Det har kommit ut en annons för ett jobb jag sökte för några år sedan. Omfattande rekryteringsprocess, jag var en av slutkandidaterna...
Svar
15
· Visningar
871
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp