När ska man söka vård? Depression

Precis. Jag har börjat jämföra det med att aldrig ha någon vikarie. Oavsett varför det inte har gått att jobba som man borde måste man alltid jobba ikapp samtidigt som man såklart måste göra det man måste göra på jobbet just nu. Att framför sig se någon som försöker putsa fönstren samtidigt på olika sidor av huset ger en liten vink om hur omöjligt det är. Det "roliga" i kråksången är att det gäller oavsett om det är en influensa eller att man har varit uppe två timmar extra en kväll som är orsaken. Eller som veckan som gick, en snöstorm som sätter käppar i hjulet för träning. Att då få höra att "du har det så bra som är ledig jämt" kan få vem som helst att gå i taket.
Ja precis eller som en kommentar nu senast "gå ut och njut av det fina vädret när du är ledig, passa på". De menar nog väl, men svårt att orka när "ledigheten" är sjukdom :(
 
Jag måste ju kämpa men jag vill verkligen inte träffa folket där. Känner mig så felbehandlad. Men för 3 veckors lön måste jag ju försöka.
Du kan göra en Lohnklage. Först måste du berätta det för.företaget (Mail går utmärkt) och om de trots detta nekar tar du det vidare. Jobbar nu men kan hjälpa dig mer sedan, jag hotade med det på ett jobb jag hade en kort.tid som strulade med lönerna. Du kan få en Kopie på.mitt Mail till dem.
 
Du kan göra en Lohnklage. Först måste du berätta det för.företaget (Mail går utmärkt) och om de trots detta nekar tar du det vidare. Jobbar nu men kan hjälpa dig mer sedan, jag hotade med det på ett jobb jag hade en kort.tid som strulade med lönerna. Du kan få en Kopie på.mitt Mail till dem.
Ja, jag behöver verkligen hjälp. Svårt att få rätt mot ett företag.
 
20240409_143339.jpg
 
Har du verkligen ett anställningsavtal där det står att du kan få sparken vid sjukdom? Och har du ingen uppsägningstid?
Jag har arbetat vid tre olika företag hör i Tyskland och aldrig haft ett sådant avtal. Alla har varit fullt rimliga gällande sjukdom, uppsägningstid osv.
Du behöver nog först prata med arbetsförmedlingen och det direkt imorgon.
Vid provanställning är det så. 2 veckors uppsägningstid.
 
Diskussion med kompis som tror att man börjar må direkt bra när man börjar med antidepp. Hon trodde mig inte när jag sa att man ofta blir sämre i början innan det vänder.
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20240418_222643_Google.jpg
    Screenshot_20240418_222643_Google.jpg
    108,8 KB · Visningar: 45
Diskussion med kompis som tror att man börjar må direkt bra när man börjar med antidepp. Hon trodde mig inte när jag sa att man ofta blir sämre i början innan det vänder.
Tänk om det hade varit så bra! Många (naiva, lyckligt ovetande, korkade, välj själv) tror på allvar att mediciner botar, med betydelsen tabort det oönskade genast. Jag är faktiskt avundsjuk på sådana. Tänk att leva i en värld där ett piller botar och det direkt. Drömvärld 🥰
 
Tänk om det hade varit så bra! Många (naiva, lyckligt ovetande, korkade, välj själv) tror på allvar att mediciner botar, med betydelsen tabort det oönskade genast. Jag är faktiskt avundsjuk på sådana. Tänk att leva i en värld där ett piller botar och det direkt. Drömvärld 🥰
Ja tänk vad smidigt. Jag skulle ställa mej I kö direkt för ett sånt mirakelpiller.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Är inte ute efter att någon ska försöka ställa någon diagnos nu, självklart är det ingen som kan det över nätet. Jag vill bara få lite...
2
Svar
25
· Visningar
3 988
Senast: Eurydome
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp