Bukefalos 28 år!

Någon som testat FODMAP? (IBS)

Sv: Någon som testat FODMAP? (IBS)

Enligt test? Menar du då blodprover? För de visar sällan rätt..
Däremot så tar man prover på tarmen, för att se om tarmluddet är påverkat. Är det påverkat är det (oftast) celiaki.
Ang mjölken/laktosen så är du kanske inte laktosintolerant utan mjölkproteinallergiker? (det finns mjölkprotein i de laktosfria produkterna)
 
Sv: Någon som testat FODMAP? (IBS)

Enligt test? Menar du då blodprover? För de visar sällan rätt..
Däremot så tar man prover på tarmen, för att se om tarmluddet är påverkat. Är det påverkat är det (oftast) celiaki.
Ang mjölken/laktosen så är du kanske inte laktosintolerant utan mjölkproteinallergiker? (det finns mjölkprotein i de laktosfria produkterna)

Nu var det länge sen jag gjorde testet, men då gjordes iaf en gastroskopi där de även tog prov.
Vet inte om de tog blodprov också.

Vad gäller mjölken vet jag inte, sen jag var bebis har jag inte kunnat dricka mjölk (inte ens mammas mjölk när hon ammade).
Antar att de gjorde tester då och kom fram till att jag är laktosintolerant.
Men som sagt jag har alltid fått ont i magen även som liten av laktosfria produkter så vem vet dem kanske missade något.

Men det är ju inte svårare än att hålla sig borta från det :)
 
Sv: Någon som testat FODMAP? (IBS)

Då kan jag nästan säga att du är mjölkproteinallergiker. Små barn/bebisar är ytters sällan laktosintoleranta (man föds med en "reserv" av enzym som bryter ner laktosen), däremot är det inte jätteovanligt att man är mjölkproteinallergiker som bebis.
Ammar barnet så finns det mjölkprotein i bröstmjölken om mamman dricker mjölk :)
 

Liknande trådar

Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 193
Senast: mars
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 618
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag lyckades få en konsultation hos en efterfrågad hälsoperson som är expert på kvinnohälsa. Det var väldigt givande! Trots att jag...
2
Svar
23
· Visningar
3 195
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Egentligen förstår jag inte hur jag kunde komma på tanken… Det är trots allt emot mina principer… Det började med att jag har anmält...
Svar
6
· Visningar
1 796
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp