Någon som vet ett bra flugtäcke?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare eiwo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 1 717

Bukefalos 30 år!

E

eiwo

Min stackars häst blir uppäten av broms i hagen :crazy: Har provat alla flugmedel jag hittat men inget hjälper mer än någon timme. Han får komma in några timmar mitt på dagen för att vila, men så fort han kommer ut igen är de på honom. Det ser ut som om han har böldpest :cry:

Har just nu ett täcke från Domino/Damino/liknande (kommer inte ihåg), köpte det väldigt billigt för att ha som nödlösning men det passar inte riktigt, är för litet i halsen (kardborren går upp hela tiden när han äter). Tycker också att han blir onödigt varm under... Är det någon som vet/har något flugtäcke som funkar bra? Helst med magplatta/skydd för magen och andra spännen än kardborre vid halsen. Kosta vad det kostar vill, hästen måste skyddas!

Sv: Någon som vet ett bra flugtäcke?

Du kan ju alltid köpa horsewares täcken, men de kostar ju därefter. Rambo Protector och Fly Buster ska tydligen vara bra.

Om Bucas täcken i regel passa din häst finns ju Buzz-Off till vettigt pris.

Något jag själv rekommenderar som budgetvariant är faktiskt Shires Maxi-Flow Fly Combo. Fungerar faktiskt över förväntan på mina hästar. Det är dock kardborre i halsen, men det är magplatta, bogveck och nylonfoder i bog och halsdel för att motverka skav.

Det guldiga täcket som är på framsidan av tidningen häst och ryttare som snart ska komma ut har jag och det är verkligen super, inte för många knäppen men sitter ändå jätte bra. Kom inte ihåg va det kostade men det var under 1000 lappen iaf. :)

Köp ett Horseware Rambo Sweetitich hoody. Det är helt klart det bästa täcket! Bucas flugtäcke hjälper inte mot broms och halsen kanar ner..

Då ska jag köpa ett sådant, hat ett bucas nu och är extremt missnöjd med det faktiskt!

Själv fick jag köpa ett nytt täcke efter att mitt Bucas gick sönder ( typ 5 års användande!) och hittade ett HW Rambo. DET är jag hemskt missnöjd med. Nu när det varit som varmast var hästen helt svettig under, andas tydligen jättedåligt. Det hände aldrig med mitt Bucas, som kändes mer luftigt och lätt att bära...och ändå hållbart. Dessutom gillar jag Bucas halskonstruktion bättre än HW. Så blir bara Bucas i framtiden för min del!

jag har nu ett DOMANi.. Hmm, men inte riktigt nöjd.., det håller flugor borta bra men pållen får skav av det.. har provat med ett Bucas buzz off och älskar det! Nu är jag helt fast på bucas och ska göra nåra flera investeringar! :):D

Liknande trådar

• Riktigt dyster, less och gnällig
  • M
    Jag tror jag blir galen snart

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Valp, tips och råd
  • Valp 2026

Katt, Andra Djur