Någor är fel

J

jappisen

Sen i söndags kväll har min hund uppfört sig konstigt. Hemma när han står upp så hänger svansen rakt ner på honom. Han brukar alltid ha svansen högt annars. Så fort man pratar med honom så åker svansen upp. Han är pigg och glad som vanligt förövrigt. Min fundering är om han har ont någonstans och vart i så fall. Vet inte vad man ska göra om man ska avvakta eller om man bör göra en koll på honom. Han klämt igenom hans ben och rygg men han verkar inte ömma och han springer som vanligt. Ev lite slörare ut emen det kan bero på vädret då han inte gillar när det regnar.
 
Sv: Någor är fel

Sen i söndags kväll har min hund uppfört sig konstigt. Hemma när han står upp så hänger svansen rakt ner på honom. Han brukar alltid ha svansen högt annars. Så fort man pratar med honom så åker svansen upp. Han är pigg och glad som vanligt förövrigt. Min fundering är om han har ont någonstans och vart i så fall. Vet inte vad man ska göra om man ska avvakta eller om man bör göra en koll på honom. Han klämt igenom hans ben och rygg men han verkar inte ömma och han springer som vanligt. Ev lite slörare ut emen det kan bero på vädret då han inte gillar när det regnar.

Vad är det för ras o hur gammal?
 
Sv: Någor är fel

Dvärgpudel 5 år.

Han är ganska känslig kan jag väl lägga till
 
Sv: Någor är fel

Ja han äter som han ska och bör sina behov som han ska. Jag tänkte först på han smage då han har kronisk tarminflammation men hans mage har varit perfekt sista tiden och fungerar som den ska. Han ömmar inte över buken.
 
Sv: Någor är fel

Svansförlamning, sk "vattensvans"? Det kan han ha fått om han har blivit blöt och kall.
 
Sv: Någor är fel

Om de har svansförlamning kan de röra på den som vanligt då? För när han är ute eller om man pratar med honom eller leker med honom så är den uppe som vanligt. Han fick det efter han varit i stugan till helgen och då var han ute ganska långa stunder i rad.

Vad gör man åt detta? Försvinner det eller går det att behandla?

Jag ska testa se om han reagerar om jag rör vid svansen sen. Just nu ligger han och sover, tänkte vänta tills han släpper ner svansen igen.
 
Sv: Någor är fel

Nej han reagerar inte speciellt när jag klämmer på den, verkar inte ha ont där.
 
Sv: Någor är fel

Det är inte så att den är skottberörd o det smälls smällare runt omkring där du bor?
Du skriver att han är känslig o det kan ju vara så att han helt enkelt är rädd, osäker eller otillfreds med tillvaron.

//hundar som har skottberörd hund hemma
 
Sv: Någor är fel

Dvärgpudel 5 år.

Han är ganska känslig kan jag väl lägga till

Känslig som pudel betraktat eller jämfört med andra hundar?:angel:

HPH var hängig häromsistens. Jag var inte så orolig, men husse var! Vi har en smådjursveterinär ingift i släkten, eftersom hon jobbar på djursjukhus fick hon använda alla resurser som fanns för att undersöka ordentligt. Det finns ganska många, tur att HPH är försäkrad.:devil: Det enda som hittades var lite grus i urinen, så vi ska vara lite försiktiga vid val av torrfoder...

Du får gå på magkänsla om du ska avvakta eller söka. Typiskt våra små älsklingar att de ska bli hängiga lagom rill storhelg, eller hur?
 
Sv: Någor är fel

Analsäckarna fick jag tips om och de tömdes i torsdags utan förbättring. Brukar få tömma dem då och då men då brukar han slicka sig där bak aldrig så här. Sen borde det väl gott över nu när de är tömda?
 
Sv: Någor är fel

Det är inte så att den är skottberörd o det smälls smällare runt omkring där du bor?
Du skriver att han är känslig o det kan ju vara så att han helt enkelt är rädd, osäker eller otillfreds med tillvaron.

//hundar som har skottberörd hund hemma


Jag tänkte på det då han är lite rädd för raketer. Jag har tränat han för att han inet ska vara så rädd och förra året gick bra. Jag har inte märkt något samband att han står med svansen nere när dem smäller, men det kan vara att han hör det fast jag inte hör att de smäller. Men han är inte så rädd att jag tror det är det
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 253
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
20 411
Hundhälsa Min hund skadade benet illa i morse så blev akut in till veterinär. Inget är av, tack och lov, men dom misstänker ev artros. Hon har...
2
Svar
26
· Visningar
7 841
Senast: Fibusen
·
Hästvård Min 12-årige Irish Cob valack fick kolik söndag kväll. Igen. Han fick kolik tre gånger förra hösten (stod uppstallad i Frankrike) -...
Svar
5
· Visningar
2 714
Senast: Egonson_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Mat till kräsen liten valp
  • Omplacera problemhund?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp