Cirice
Trådstartare
Åh, jättebra tråd!! Min terapeut gav mig i läxa att inte vara så elak mot mig själv utan att jag ska bli mycket snällare. Försöker verkligen, men det är ju såååå svårt!!
Jag borde ju vara den som är mest snäll av alla i hela världen mot mig själv, men jag är banne mig expert på att klanka ner på mig själv.
Dagens 3 st positiva om mig:
-Jag har inte gråtit en enda skvätt, trots att examineringen av min uppsats var sjukt jobbig och mentalt tuff. Uppsatsen har blivit väldigt ångestfylld.
-Jag tog tag i livet när jag kom hem från Göteborg och gick ner till stallet och grannen istället för att lägga mig i sängen och vara orolig över min uppsats.
-Jag svalde all prestige i mig och skickade ett meddelande till Andreas, som gav snabbt resultat och jag log stora delar av kvällen.

Strongt gjort av dig!
Apropå uppsats och ångest, har ni någon kurator i skolan att vända sig till? Eller dylikt där du kan få stöd. Uppsatsskrivningar är ett stort ångestmoment rent allmänt dessvärre. Vet du exakt vad som framkallar ångesten, kanske kan beta av en punktlista eller något annat konkret så du får mer kontroll.
Idag skickade jag in mitt första projektarbete, ett program som varit ett pain in the butt. Men, nu har jag tid till annat då jag skickade in det långt före deadline!