Några steg...

• Islandshäst
  • Trådstartare Trådstartare Matiz
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 30
  • Visningar Visningar 1 786
Sv: Några steg...

Men billigare än hööks och då kan man ju köpa flera ;)

Vad jag har hört om Stav täckerna är dom inte så bra, går sönder lätt, eller ngt.

Jo men det gör alla täcken i den hagen. Så det får bli flera billigare än 1 dyrt detta år.

Jag tycker fortfarande att Boettäckerna är bäst :banana:

Det tycker inte jag efter att ha testat ett förra sommaren...

För att jag har en täckesmarodör i hagen. Och det tog inte många timmar innan den första tuggan togs.
Och eftersom det var dyrt hade jag inte råd med ett nytt då min symaskin är på villovägar. Man kan bara be grannen laga täcket x antal gånger ju.
Så nu ska jag ha flera att byta med... Så jag kan hinna laga dem om jag så ska göra det för hand...

Okej, men då förstår jag. Vad jobbigt!
Men finns det inte sånt man kan spraya på täckena
så att dom andra hästarna inte ska bita i täcket, jag
har hört talas om sånt iaf.

Det hjälper inte i detta fallet då hon biter för att visa att hon bestämmer...

Jo jag vet ;)
Som sagt så ser jag bad som A och O i eksem hantering, badas 1 gång i veckan under eksemperiod och i förebyggande syfte innan det slår ut ordentligt. Tror jag skrev detta i ett inlägg längre upp.

Men samtidigt så är det vissa hästar som inte bör badas varje vecka.

Jag använder bara Aloe Vera och det gör inte hästen smutsig utan mjukar upp väldigt bra och fint, oavsett om jag inte badat henne en vecka så är hon lika fin ändå. Men som sagt, badning vill och bör jag göra 1 gång i veckan under sommarperioden. Det som är bäst för hästen är även ett krav ;)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
23
· Visningar
2 832
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med... 2
Svar
34
· Visningar
3 808
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 325
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 445
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka