Naked attraction

Inte läskig/vidrig nog för att ge mardrömmar eller framkalla kräk/må illa av att se en eller 5 iaf.

Att skriva att man får mardrömmar av ett annat kön än ens eget/vad man attraheras av känns vara extremt överdrivet och rätt så löjligt.
Tänk ett steg längre!
Finns människor som varit utsatta för övergrepp och inte kan se sånt utan att må dåligt.
Skulle det vara löjligt?
 
Jag tänkte först att det skulle vara nån sorts kroppspositivt program men tyvärr var det direkt motsatsen

I brittiska versionen hade de någon i rullstol och lite olika skador och sjukdomar. De gick aldrig vidare dock.
 
Vänta till de upptäcker all porr som finns på nätet, då kommer dom inte tillbaka till jobbet på flera veckor
Det är vårdtagare så vi får dras med att de sitter och tittar när vi ska utföra vårdinsattserna. Nätet vet de inte hur det funkar som tur är. Men en tv kan de hantera.
 
Det ska tydligen göras en svensk version av det brittiska (?) datingprogrammet Naked Attraction. Producenten och de som ansvarar för programmet säger att det syftar till att avdramatisera den nakna kroppen och visar på att alla kroppar är olika. Men gör det verkligen det när poängen ändå är att huvudpersonen i programmet ska välja en datingpartner utifrån kandidatens kropp?

(För er som inte har sett programmet, det är alltså en programledare och en huvudperson som ska välja ut en partner att gå på date med. Kandidaterna står dolda i olikfärgade bås med jalusier. Man drar upp jalusierna bit för bit och blottar kandidaternas nakna kroppar. Huvudpersonen och programledaren går sedan runt och kommenterar kropparna och väljer även bort kandidater längs vägen. Till slut ska en datingpartner utses.)

Jag ska erkänna att jag aldrig har sett ett helt program, så jag vet inte om huvudpersonen får veta något om datingpartnerns personlighet, men isåfall får hen veta det i slutet av urvalprocessen.

Ja, vad säger ni? Är detta kanske ett vinnande koncept för att hitta en partner? Eller är det bara ett sätt att se till att få höga tittarsiffror? Jag har väldigt begränsad erfarenhet av dejting, men det jag har lärt mig är att någons kropp har väldigt liten betydelse för vem som fångar min attraktion. Det spelar ingen roll hur tilltalande hen är fysiskt om hen har en sunkig attityd eller beteende.
Eh? Nä, personligen går ja på inte på kroppsform, går mer på personligheten tycker den är mer attraktiv än kroppen.
 
Det är vårdtagare så vi får dras med att de sitter och tittar när vi ska utföra vårdinsattserna. Nätet vet de inte hur det funkar som tur är. Men en tv kan de hantera.
Det förklarar saker och ting. Jag tänkte det var dina arbetskamrater me kunde inte riktigt se framför mig att det fanns några vanliga människor som var som du beskrev
 
Sett några snuttar på det befintliga men även om många försöker ge komplimanger och mer personer i ett tv-program än vad jag trodde är obrydda över skavanker... I slutändan är det inget som främjar kroppspositivitet utan faller väldigt platt.
 
Jag brukar slötitta på det ibland på kvällarna medan jag surfar på nätet, har nog sett kanske 10 program totalt. Och tvärr lever det inte upp till sina ambitioner vad gäller kroppspositivitet. Visst, de visar många olika typer av kroppar, har hittils inte sett några gravt överviktiga, men lite allt möjligt annat - senast var det t.ex. två transpersoner som var dels opererade/mitt i könsbyteprocess. Samt en hiv-positiv, vilket ju inte syns utanpå men man pratade lite kring det och att det inte är farligt/smittsamt om man bara tar sina mediciner. Men tyvärr så kritiseras det rätt hårt både angående könsorgan och andra kroppsdelar, vilket gör att jag tror det kan nöra upp under unga människors komplexer för sin egna kropp. Och i princip alla är helt utan könshår, t.ex., kommer det någon med så blir de oftast snabbt bortsorterade.

Om man kunde undvika kritiken så tycker jag konceptet är helt okej, även om det givetvis inte leder till relationer i särskilt många fall - man ska ju ha lite mera gemensamt än fysisk attraktion, liksom. Men iom att det ska motiveras varför någon ryker ut i varje ronda, så blir det ju tyvärr en hel del negativt angående deltagarnas kroppar. Vilket gör att jag tycker det är rätt dålig TV.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp