Bukefalos 28 år!

Sv: Namn

Margit tror jag absolut kommer tillbaka!

Ulla känns väl mer tveksamt, tillsammans med namn som Britt, Gun, Börje och Lennart. Fast senaste året har jag träffat både bebisen Åke och bebisen Gunnar så det får jag väl snart äta upp :D

Jag gillar Lennart! Men så vet jag två fantastiska Lennart som jag kopplar starkt till namnet.
 
Sv: Namn

kl

Just nu är ju namn från tidigt 1900-tal väldigt inne. Bebisarna i min närhet heter Vilgot, Sigge och Holger. Holger har jag liiite svårt att smälta, jag tycker att det är jättefult (hoppas jag inte sårar någon nu).
 
Sv: Namn

Haha, det är ju samma sak där. Jag har en väldigt god arbetskamrat som heter Holger, därför gillar jag namnet. Men det är ju ett på något vis komiskt namn efter Plötsligt i Vinslöv:D
 
Sv: Namn

Gillar:

Lovisa
Isabelle
Isolde
Anja
Lova
Liv
Felicia
Amanda
Signe
Cornelia


Isak
Elias
Rasmus
Sigge
Melker
Love
Ludvig
Pontus
Viktor


De namn jag ogillar grundar sig nog oftast i att jag har väldigt svårt för personer som heter så, det kan verkligen totalförstöra ett namn för mig :o
 
Sv: Namn

De namn jag ogillar grundar sig nog oftast i att jag har väldigt svårt för personer som heter så, det kan verkligen totalförstöra ett namn för mig :o
Så är det extremt mycket för mig - i detta fall hänger jag mig dessutom hämningslöst åt guilt by association: "A(a)ron" hade ju funkat extremt bra till "Elin" (namnens betydelser är med lite god vilja närliggande) men jag kände en gång en person som var lite jobbig och hens bror hette Aron, t.ex. :crazy:
 
Sv: Namn

Så är det extremt mycket för mig - i detta fall hänger jag mig dessutom hämningslöst åt guilt by association: "A(a)ron" hade ju funkat extremt bra till "Elin" (namnens betydelser är med lite god vilja närliggande) men jag kände en gång en person som var lite jobbig och hens bror hette Aron, t.ex. :crazy:

Och därav har jag fortfarande svårt med Anette och Ing-Marie.....:D
 
Sv: Namn

Jag älskar bokstäver, ord och namn :laugh:

Har alltid varit väldigt förtjust i dessa: Didrik, Jack, Jake, Joel, Melissa och Laura. (Ska uttalas som engelskans Låra)

Andra fina är många bibelnamn: Som tex Jakob, Elias, Petrus, Daniel, David mm.

Dessa har jag tyckt om sen barnsben, och favóriten har alltid varit Didrik.

Mina barn heter dock inget av dessa, det blev namn skräddarsydda efter deras egen lilla uppenbarelse. Det var lixom ingen tvekan på namnen, vare sig för fadern eller mig, och inget namn var bestämt innan födseln. Dom kom automatiskt av sig själva :)

Älskar med det!! Funderar lite på hur vissa namn kan nöta sig fast , medan andra passerar och glöms.? Kul att ni bestämde det när barnet kom:).
 
Sv: Namn

Får jag ett barn till så ska det, om det är en pojke heta John eller Carl. Är det en flicka är det svårare, men Sigrid brukar jag lite skämtsamt säga. Hilda är fint. Kanske Enya nu när min älskade hund inte lever mer. Atreju eller Atreyu tycker jag är jättefint (har sett båda stavningar), men det är visst ett pojknamn.... Men eftersom jag inte ska ha fler barn så blir det en hund (tik eftersom jag bara har tikar) som får heta Atreyu :) Det passar ihop med Nadya, Enya och Ayla :)

Svårt med tösanamn! :)

Och nej, ingen Jonny eller Calle här inte, då blir jag purken på folk :) Och ja, jag gillar bokstäverna C och Y :p

Enya var jättefint!!:)
 
Sv: Namn

Nej Kevin är på plats 42. (Men har varit mer populärt)

Lucas var det tredje populäraste pojknamnet 2012 och Oliver var på plats 9.

Ok:) Det finns så många stavningar på Lukas också, fast det verkar som namnet uttalas likant i vilket fall. Ex: Lukas, Luckas, Lukaz.
 
Sv: Namn

Margit tror jag absolut kommer tillbaka!

Ulla känns väl mer tveksamt, tillsammans med namn som Britt, Gun, Börje och Lennart. Fast senaste året har jag träffat både bebisen Åke och bebisen Gunnar så det får jag väl snart äta upp :D

Ja Herregud, det är bara en tidsfråga innan Ingbritt och Anna-stina syns i födelseannonserna när mina vänners barn får sina barn och dömer dem efter sina far och morföräldrar...

Sambon förde en kampanj för namnet Glennart när hans gudson skulle födas...
 
Sv: Namn

Ja Herregud, det är bara en tidsfråga innan Ingbritt och Anna-stina syns i födelseannonserna när mina vänners barn får sina barn och dömer dem efter sina far och morföräldrar...

Sambon förde en kampanj för namnet Glennart när hans gudson skulle födas...

Glennart:p:p
 
Sv: Namn

Cassandra och Ronja tycker jag är fina tjejnamn =)

Kul att du gillar mitt namn :)

prinsessfeminist: Tack för den länken, jätteskoj sida!

-----------------

För att svara på trådstarten så finns det många namn jag gillar, men sen en del av dem skulle jag inte vilja döpa barn eller djur till för de känns svåra att uttala eller känns lite konstiga.

Får jag barn någon gång vill jag att det ska vara namn som är enkla att uttala men som ändå är ganska ovanliga. Har några på lut, men känner också att det är ju inte säkert att barnet kommer se ut att heta det jag och pappan tänkt och då är det ju så.


//r
 
Senast ändrad:
Sv: Namn

Holger har jag liiite svårt att smälta, jag tycker att det är jättefult (hoppas jag inte sårar någon nu).

Jag har ett liknande problem med Herman. Jag kan inte riktigt ta att en söt liten unge heter så. Herman.

Jag är mycket förtjust i namnet Ilmari, men lyckades inte övertyga sonens far om hur bra det namnet är.
 
Sv: Namn

*antecknar* :D (Anton Jon Tristan funkar ju, har dessutom en ingift släkting som heter Anton)
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Hej alla! Jag blev faster till världens lilla goding för sju månader sen och nu om en vecka ska han döpas. Som vanligt är jag ute i...
2
Svar
27
· Visningar
2 752
Senast: kamomillo
·
Relationer Längesen som jag var inne här nu men känner att jag behöver er input i detta.. :heart För ett par dagar sedan hade jag en diskussion...
29 30 31
Svar
604
· Visningar
33 458
Senast: Sander
·
Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag...
2
Svar
33
· Visningar
7 619
Senast: As_Vegas
·
Ekonomi & Juridik Jag behöver er hjälp! För att ni ska kunna hjälpa mig behöver ni höra den låååånga historien så det här inlägget blir nog rätt långt ;)...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
12 883

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp