Namnbricka på sadlen

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Korsningsponni
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 009
K

Korsningsponni

Hej!
Tänkte köpa en guldbricka med mitt namn på och sätta på sadlen. Vet någon hur man sätter fast en sån? Måste man göra hål i sadlen?=)

Sv: Namnbricka på sadlen

sätter man dit den själv med spik eller kan man lämna in så att en sadelmakare gör det?

Så det blir inga stora hål i sadlen som förstör den?

Först heter det sadeln och inte sadlen (förlåt för det.....) Och visst spikar man fast dom med två små spik, det är nog bättre att göra det än att limma för det blir nog fulare efteråt.
Billigast för oss har varit att beställa dom hos en såndär som gör nycklar.
Men till våran lilla dotter så har vi skrivit ut på en såndär maskin som skriver på remsor och så tog vi ett snyggt typsnitt och ram runt och då blir texten svart och det blev faktiskt riktigt snyggt..........men kanske inget man gör om man har en fin sadel :angel:

Liknande trådar

Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
2
· Visningar
186
Utrustning Hej jag är tjej på 168cm som rider islandshäst, min islandshäst är runt 144cm och jag skulle vilja testa tävla på honom. Har en... 2
Svar
20
· Visningar
1 628
Senast: Roheryn
·
Utrustning Vilka här har provat Taurs nyare sadlar, alltså de släppta typ senaste 3 åren? Jag provade Gaiter version 1 och sålde den nästan...
Svar
10
· Visningar
752
Utrustning Hej! Jag har en dressyr sadel (en ganska ovanlig här i Sverige) är en sommer remos musica 18tum som köptes ny sommaren 19 som jag...
Svar
1
· Visningar
326
Senast: DarkInNight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka