Namnförslag mottages

På temat sprattel så Jumping Jack (alltså sprattelgubbe).
Annars tyckte jag att Sprattel var gulligt :love:

Jag är också mycket för namn som har en särskild betydelse och med det du berättar så känns något på temat kämpe inte helt opassande.
Antingen något direkt som typ Ms Little fighter (med apostrof på rätt ställe, vart det nu kan tänkas vara)
Eller indirekt som typ Evan, Kane, Clovis, Barrin.

Även livlig skulle ju kunna passa — antingen som del av något längre med direktöversättning av just ordet livlig typ vivid, bouncy, brisk. Eller då mer indirekt som typ Vitus, Corey, Gayle, Zosimo, Zotico.

Eller så gör du någon kombo och låter både namn och beskrivande ord finnas med typ
MBs bouncy Bruno eller nåt där namnet Bruno betyder brun (inte alls uppenbart va :D och MB då för att återknyta till föräldrarna :)
 
Då tycker jag ni ska ta bort det. Jumping Jack är jättefint, men jag har personligt :down: mot att mammans namn ska vara med på det viset

Då kommer du älska det här....

Michalietas stam : Fader Michellino DVE mor Galieta

Dock hade jag fått ett sto hade jag gärna haft med Lieta då stosidan har detta namn långt bakåt i olika utformningar. Nu hade jag dock tur att få en hingst så jag kan välja namn helt fritt :D
 

Liknande trådar

B
Hästhantering Hej! Sitter här med en klump i magen och vet att det kommer bli tufft att skriva detta inlägget men jag behöver verkligen all hjälp jag...
2 3
Svar
59
· Visningar
8 077
Senast: Beritas
·
Z
Hoppning Förra sommaren köpte jag ett 6årigt sto med kanon stam (Heartbreaker) som mer eller mindre hade varit vanvårdat i hela sitt liv. Ingen...
2
Svar
23
· Visningar
3 589
Senast: zoowie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp