Namnlapp till hund

Bukefalos 30 år!

ufot

Trådstartare
Min hund går på dagis några dagar i veckan och de vill att man märker koppel, halsband, sele och kläder med hundens namn.

Problemet är att min hund inte tål nickel. Alla namnskyltar i metall går bort.

Hon är dessutom liten, så jag vill inte ha något stort.

Någon som har några idéer?

Jag kan inte sy själv, så det behöver vara något som går att köpa färdigt.

Det enklaste hade varit om det gick att köpa något typ band (typ 3-4 cm långa och 1 cm breda) med hundens namn på.

Då hade jag bara kunnat knyta fast bandet på alla hennes saker.

Andra idéer?
Tips på ställen som säljer mottagares tacksamt!

Min hund går på dagis några dagar i veckan och de vill att man märker koppel, halsband, sele och kläder med hundens namn.

Det enklaste hade varit om det gick att köpa något typ band (typ 3-4 cm långa och 1 cm breda) med hundens namn på.

Andra idéer?

Vi har en Bukefalist som tillverkar diverse namntaggar - hoho @cili :D

Jag hade nog hellre köpt något som stryks på (om det du tänkt sätta det på tål att strykas).
Finns massor med fina lappar där med.

Finns tex ngt som heter Filur namnlappar.

Jag hade nog hellre köpt något som stryks på (om det du tänkt sätta det på tål att strykas).
Finns massor med fina lappar där med.

Finns tex ngt som heter Filur namnlappar.
Tyvärr tål inget av materialen strykning.

Hittar många fina klisterlappar. Kostar nästan ingenting.

Frågan är hur de håller…

Såna klisterlappar fungerar bra på barnkläder i alla fall, men kräver nog en relativt slät yta för att fästa. Jag brukar sätta den på lappen för tvättråd tex.

Det finns namnbrickor i silikon, kan det vara något? Annars hade jag för koppel och halsband satsat på något där namnet är tryckt eller broderat direkt på, finns att beställa från lite olika ställen. På täcke hade jag bara tagit en permanent tuschpenna och skrivit tydligt på sidan. Nej, inte så snyggt men billigare än att beställa ett täcke med namnet tryckt, som annars också är ett alternativ.

Andra idéer?
Kan du skriva med textilpenna på insidan av halsband, sele och kläder? Och lite lagom litet nära haken på kopplet?

Vi har Filur namnlappar till barnet men gjorde även varsin uppsättning till oss vuxna och de fäster tamigsjutton på ALLT. Köp dem!

Kan du skriva med textilpenna på insidan av halsband, sele och kläder? Och lite lagom litet nära haken på kopplet?
Tyvärr inte.

Jag har haft ett h-vete att hitta halsband, sele, koppel och kläder till hunden.

Allt är i läder, eller har spännen i rostfritt stål.

Nu när jag väl hittat saker som fungerar hyfsat vill jag absolut inte ha någonting mot pälsen som det ens finns det avlägsna risk att hon kan reagera på…

Vi har en Bukefalist som tillverkar diverse namntaggar - hoho @cili :D
Yes I do :D
Mina konstlägertags börjar bli populära bland hundfolk nu, eftersom dom inte gör åverkan på halsband/koppel, inte ger ifrån sig några ljud eller fladdrar, ingen metall och att texten är permanent även om tagen hamnar i tvättmaskinen :up:
1761237355582.webp

Finns i en hel massa olika färger, här i cerise med två rader text

Det finns namnbrickor i silikon, kan det vara något? Annars hade jag för koppel och halsband satsat på något där namnet är tryckt eller broderat direkt på, finns att beställa från lite olika ställen. På täcke hade jag bara tagit en permanent tuschpenna och skrivit tydligt på sidan. Nej, inte så snyggt men billigare än att beställa ett täcke med namnet tryckt, som annars också är ett alternativ.
Ska kolla silikon. Bra idé.

Med tanke på vilket h-vete jag haft att hitta någonting överhuvudtaget som fungerar på henne i utrustningsväg så är det inget alternativ att påverka det befintliga materialet på något sätt.

Klisterlappar är det jag tror bäst på … ska kolla vidare på det.

Mina konstlägertags börjar bli populära bland hundfolk nu, eftersom dom inte gör åverkan på halsband/koppel, inte ger ifrån sig några ljud eller fladdrar, ingen metall och att texten är permanent även om tagen hamnar i tvättmaskinen :up:
Visa bifogad fil 175970
Jag skickar pm till dig senare ikväll.

Låter väldigt intressant.

Visa bifogad fil 175970

Jag har ett gäng, de är jättebra och betydligt snyggare än annan märkning. :D

Vi har Filur namnlappar till barnet men gjorde även varsin uppsättning till oss vuxna och de fäster tamigsjutton på ALLT. Köp dem!
Nu har jag beställt Filur klisterlappar. Hittade ett med en jättesöt hund på som liknar min röda dvärgpudel mycket.

Ska bli intressant att se hur de ser ut i verkligheten.

Tog både de små och de lite större.

Nu har vi tillräckligt med klisterlappar de kommande 10 åren … hoppas jag.

Liknande trådar

• Klövjeväska till mindre hund.
  • Hund och bebis
  • Halsband med aluminiumspänne?
  • Framtida hundras?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Kattsnack 12