Nån som har nåt tips...

Tassetass

Trådstartare
... på hur man kan få en totalt "nollställd" katt att reagera på tillsägelser? :confused:

Han är uppe i fönstrena och gör en del såna saker som man inte får göra. Hans bror likaså, men nu när man sagt till honom ett par gånger så har han slutat, eller iaf så slutar han när man säger till. Men den andra potentaten reagerar inte på NÅT.

Jag har provat ALLT, men det där är en sån katt man kan bära runt i svansen om man vill :smirk: och vatten bryr han sig inte om - senast idag badade faktiskt båda två helt frivilligt i sjön... :D

Hur gör man med en sån katt?! Tagit rejäla tag i honom och sett riktigt asförbannad ut, han bara lägger huvudet på sned och börjar spinna och ser SÅÅÅÅÅ nöjd ut.

Någon... Snälla? :crazy: ;)
 
Min erfarenhet säger att fysisk bestraffning som att tex ta tag i katten inte är särskilt effektivt. Det ger sällan önskad effekt. Bäst är överraskningsmoment som tex en vattenstråle från ingenstans eller obehagligt ljud (tex småspik i en metallburk som skramlat) som katten kan sätta i samband med sin handling.

För vissa katter räcker det med att man lyfter bort dem och säger nej när de gör något dumt medans man i andra fall måste vara väldigt uppfinningsrik.
 
Fast att inte låta den vara i fönstren tror jag är omöjligt. De ÄLSKAR att sitta där och titta ut.

När det gäller katterna lever jag efter principen "Välj dina strider" ;).

mandalaki
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag känner inte att jag tycker om mitt barn längre. Hur överlever man det? Jag älskar honom och skulle offra livet för honom när som om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
24 102
Senast: Amk
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 234
Övr. Barn Det händer att jag umgås med folk som har barn(åldrarna spädbarn, 2-5 år samt låg- och mellanstadie), själv har jag inga barn och vet...
2 3
Svar
46
· Visningar
7 656
Senast: Och_Aye
·
S
Hästmänniskan Detta kan bli långt, men jag måste få gnälla av mig lite, förlåt på förhand. Om ni inte orkar läsa allt kan ni skrolla till slutet så...
Svar
13
· Visningar
2 403
Senast: Tinuri
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp