Bukefalos 28 år!

Nån som kan det här med bärbara datorer?

S

Sannis

Nu är det så här att jag funderar på att köpa en bärbar datorn men jag är kass på datorer så jag undrar om 40 Gb räker för en bärbar och vad man bör tänka på när man ska köpa en.
Jag ska endast använda den till skolarbeten och ha lite musik på den.
 
Sv: Nån som kan det här med bärbara datorer?

Om du bara ska ha skolarbeten och musik på den (+lite program då) så räcker 40 gb gott och väl.
 
Sv: Nån som kan det här med bärbara datorer?

Fråga på Datorer. Där hänger det folk som kan det här.
 
Sv: Nån som kan det här med bärbara datorer?

jag har en dell inspiron 510m

den har 40 gb hårdisk och det räcker gott och väl till mina filmer och min musik ;)
plus ganska många onödiga program
 
Sv: Nån som kan det här med bärbara datorer?

Japp, 40 Gb är helt ok!

Batteritiden kan ju vara intressant att kolla med, om du ska ha med dig datorn någonstans.
 
Senast ändrad:
Sv: Nån som kan det här med bärbara datorer?

om du köper på bygga-själv sidor så brukar det kosta en 200kr mer för 60gb, så då är det inte helt ovärt att ta det istället ^^...

www.dell.se är en, www.zepto.se är en annan.

batteritiden som amlingo sa, är också viktig, hp brukar ha ganska bra batteritid på sina lågbudget, tillskillnad ifrån ACERs 3003CLi eller vad dne heter, som har ungefär 62 minuter.... se till att få så många celler som möjligt i batteriet...
 
Sv: Nån som kan det här med bärbara datorer?

Hoppas att det är ok att jag lånar din tråd lite? Jag undrar om man kan köpa nytt batteri till en bärbar dator med några år på nacken? Det är en packard bell, storlek och allt sånt minns jag inte på rak arm....
 
Sv: Nån som kan det här med bärbara datorer?

40Gb räcker gott.

Några viktiga saker för mig när det gäller bärbara PC:

Att CTRL-knappen sitter längst ut tv på tangentbordet.
Att det finns en extern volymkontroll och mute-knapp så man slipper fippla med det i Windows.
Att datorn är någorlunda tyst !!!
Att batteriet räcker åtminstone 3 timmar.
Att skärmen är bra.
Att CD/DVD-läsaren finns inbyggd i PCn och inte som externt tillbehör. *hatar en massa lösa delar*
 
Sv: Nån som kan det här med bärbara datorer?

ja man kan köpa nya batterier till gamla datorer.
ring till återförsäljarna elle rkolla på nätet.
EN liten nackdel.
batterier är färskvara, så är det tillverkat för 3-4 år sedan, så är det inte mycket kvar att ha av det idag, även om det aldrig använts.
se till att få tag på ett nytillverkat.
 
Sv: Nån som kan det här med bärbara datorer?

knapplån*
batteritiden bör du kolla upp först och 40 gb räcker långt!
 
Sv: Nån som kan det här med bärbara datorer?

Sony>låter som du skall titta på ibm's thinkpad, eller leveo, eller vad de heter nu!
 
Sv: Nån som kan det här med bärbara datorer?

Kanske det. Någon mer FuituSiemens Amilo blir det i alla fall inte (á la höfläkt och med tegelsten till trafo).

Har hört både ris och ros om Thinkpad. Jag vet inte vad jag ska tro.

HP har jag en del erfarenhet av och de fungerar i allmänhet bra om man undviker Celeron. Numera finns ju visserligen en "mobile" variant av denna och den kanske är OK?!

Dell har i alla fall tidigare gjort bra laptops. Framförallt Latitude-serien.

Jag vet inte riktigt vad det blir nästa gång, men en del av mina krav är de jag räknade upp. Om det blir en liten med 12-14" skärm eller en 15-17"-skärm vet jag inte heller. Behovet är väl inte riktigt klart. Dessutom var det ju inte jag som skulle köpa PC denna gång. Jag nöjer mig med att spekulera i vad som jag kanske, ev skulle kunna tänka mig köpa. För tillfället så har jag PC så jag klarar mig här hemma.
 
Sv: Nån som kan det här med bärbara datorer?

Jag kör en IBM thinkpad, R50e. 1.7 Ghz Centrion
Det är lite av en snikmodell, ingen styrplatta, bara pinne.
Och det kan låta avskräckande om man kört en Dell med pinne.
Det är dock skillnad som dag och natt, IBM kan göra mycket robusta pinnar ( har en thinkpad från -95 med, med samma robusta pinne!!)
Den har dock DVD-RAM/+-RW brännare (alla format altså) och 40Gig disk..

Den är riktigt stabil, och mycket trevlig. Den är MYCKET robust i plasten, i motsatts till den Dell Latitude C500 (som iof fortfarande fungerar, men lägger man den på ena benet känns det som den lindar sig runt det)

IBM är inte billiga, man får inte massa finneser på de billiga modellerna med det man får är MYCKET stabilt... Lite som en Laptoparnas Volvo 240
 

Liknande trådar

IT & mobiler Min PC har betett sig lite lustigt den senaste tiden och jag funderar på om den ämnar gå i förtidspension. Sanningen att säga har jag...
2
Svar
23
· Visningar
1 437
Senast: hastflicka
·
Hemmet Vad bör man titta på mer specifikt om man funderar på att köpa ett hus från förra sekelskiftet? Är det något särskilt som brukar vara...
Svar
10
· Visningar
1 048
Kläder & Bli fin Vi fick lite bebiskläder av en släkting som denne haft i en källare. Mest troligt i alla fall för alla plagg luktade väldigt unket...
Svar
6
· Visningar
878
Senast: Zacci
·
Kläder & Bli fin Pga annan tråd här i forumet började jag åter igen fundera på det här med olika material i kläder. Hur ska man tänka egentligen och hur...
2
Svar
20
· Visningar
1 518

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp